Soitto pankista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kroisosp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kroisosp

Vieras
Omasta pankista tosiaan soittivat mulle kotiin, että menisin juttelemaan raha-asioista. En siinä puhelimessa älynnyt tarkemmin kysellä, kun ehdottivat että varataan käyntiaika. Mitäköhän sieltä on odotettavissa...? Ei ole aiemmin kotiin soiteltu, itsellä ei ole mitään erityisempää tarvetta muutella pankkiasioita ja talous on kyllä aisoissa, vaikka melko pienituloinen olenkin.

Luottokortin tosin poistin joku aika sitten käytöstä, ei ollut mun taloudelle yhtään hyvä juttu ja ihmettelin miksi mulle sellaista edes suositeltiin. No selviäähän tuo kun menen siellä käymään, toivottavasti ei pidetä mainospuhetta mistään sellaisesta mitä en tarvitse. Enkä ehkä usko siihenkään, että kehottaisivat vaihtamaan pankkia... Onko muille soiteltu yllätyspuheluita pankista?

Se on niiden työtä. Mäkin meen tänään omaan pankkiin käymään, ei sen kummempaa asiaa, mutta kun soittivat ja pyysivät niin menen tarkistamaan pari asiaa.
Niillä toimihenkilöillä on tavoitteet ja se sisältää sen että tapaavat x määrän omia asiakkaitaan kuukauden aikana.
Ja toki yrittävät myydä edellisen kirjaamia asioita, sekin on niiden työtä.

Viimeksi muokattu:
Ok, mulle niitä kannattaakin tarjota kun oon työttömänä tällä hetkellä. :D Ei tosiaan ole ennen soiteltu, tuo luottokorttikin tuli ihan muun käynnin yhteydessä puheeksi. Ei tosiaan tarvista millekään ylimääräisille nyt, mut tuleepahan nähtyä pankkitätiäkin.

Kerran vuodessa soittavat ja käydään juttelemassa. Haluatko lisää lainaa? Vakuutuksia? Rahastoja? Pankillakin nyt välitystoimintaa, vink vink...? Tiedäthän, että lainaan voi tehdä milloin vain ylimääräisiä lyhennyksiä?
Jaa, mikään ei kelpaa. No, hyvää jatkoa ja tavataan taas.

Kerran vuodessa soittavat ja käydään juttelemassa. Haluatko lisää lainaa? Vakuutuksia? Rahastoja? Pankillakin nyt välitystoimintaa, vink vink...? Tiedäthän, että lainaan voi tehdä milloin vain ylimääräisiä lyhennyksiä?
Jaa, mikään ei kelpaa. No, hyvää jatkoa ja tavataan taas.
Aviomiehelleni sanottiin, että jos tulisi päivittämään tietonsa Nordeaan viikko sitten. Meni, ja kysyttiin onko asuntolainaa ym. Eli haluttiin udella asioista ja sitä myöten tarjota lisäpalveluita. Mitään ei ottanut. Voisivat edes kahvit tarjota aiheuttamastaan vaivasta. Itse en olisi kertonut mitään, koska mikä oikeus heillä on udella minun elämästä mitään, vaikka olenkin ottanut heiltä pankkitilin palkan maksua varten, ja siitäkin ilosta pitää maksaa heille 7 eur kuussa.

Mun mies on ollut tän pankin asiakas pidempään kuin mä, mut hälle ei ole koskaan soiteltu ellei ole ollut oikeata asiaa. Ihmetteli samalla tavalla kuin mäkin tuota soittoa. Mut hänellä onkin enemmän lainoja ja taitaa olla jotain rahastoakin eli olisiko pankkikiintiö riittävä.

Siis onko ihmiset noin tyhmiä? Pankista soitetaan ja pyydetään käymään ja kukaan ei tajua kysyä mitä asia koskee? Ei mulla oo niin paljon aikaa että meen ihan huvikseni kuuntelemaan mainospuhetta. Eli kyllä otan jo puhelun aikana selvää onko oikeasti aihetta mennä. Ei silti päivitetään kyllä itse aika ajoin noita pankkiasioita joten ei ole tuollaisia puhelinsoittoja tullut.

Yhteistyössä