Soittelin hiljattain neuvolaankin ja peruin torstain-ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokan odottaja

Vieras
, kun menen silloin siis sairaalaan käynnistystä varten.

Neuvolan täti jo rupesi miettimään, että ensi viikollahan hän voisi tulla jo ma tai ti tänne kotikäynnille.

Itse vain toppuuttelin häntä, että katsotaan nyt mitä tästä ylipäätään tulee. Eihän tuolloinkaan välttämättä vauva ole vielä maailmassa.

Silti alkoi stressata tuo kotikäynti. Kun huomenna siivoan täällä paikat perusteellisesti, niin ei ne sitä enää ole, kun mies ja poika tänne keskenään sitten jäävät.

Kiva stressi vain tulee, että jos / kun vauveli sattuisikin syntymään viikonlopppuna, niin missä välissä kerkeän uudestaan täällä paikat siivoamaan ennen neuvolatädin tuloa? Ei olisi hääviä sekaista kotia terkkarille näyttää. Koen, että kun tuollainen tänne tulee, niin paikat pitää olla tip'top siistit ja puhtaat. Ja kun koen, että synnyttävälle äidillekin pitää lepoa suoda, niin eipä auta lepääminen, kun vain kotitöiden kimppuun heti, kun sairaalasta kotia pääset.

Eipä sillä kotikäynnillä ole mitenkään tarkoitus ihmisten kodin siisteyttä katsoa vaan vauvan sekä äidin vointia! Ja aina saa sopia myös niin, että itse menette neuvolaan.

Mitä väliä kuinka just siivotulta koti näyttää. Ei meillä näyttäny ainakaan :D Eiköhän ne ole just se taho joka ymmärtää ettei äidin tartte revetä heti siivoamaan.

Terkka, täällä on tapana, että ekalla käynnillä terkkari tulee kotia ja niin hän teki ekankin kohdalla. Hän tuli heti sinä päivänä, kun pääsimme sairaalasta kotia eli vauva oli silloin kuuden päivän ikäinen.

Ihan niin kuin sitä terkkaria kiinnostaisi se kodin epäjärjestys. Epäjärjestys ja likaisuus on kaksi eri asiaa, ja tuskin teillä on koiran pissat nurkissa, kaljatölkkejä pöydillä ym. Terkkarikin on sen verran valveutunut työssään että tietää äidin tarvitsevan lepoa sekä ennen suurta koitosta että sen jälkeen. Paitsi että voihan se ukkokin siivota jos siellä kovin kamalalta näyttää!

No kai miehesi sen verran osaa siivota?? Tiedän kyllä tuon tunteen, että koti oltava tiptop kun joku tulee käymään. Itsekin olen jokaisen synnytyksen jälkeen heilunut mopin varressa neuvolatädin kotikäynnin takia. Meillä kyllä mieskin siivoaa, mutta hänen siisteyskäsityksensä ei ihan vastaa minun odotuksiani...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28501323:
Terkka, täällä on tapana, että ekalla käynnillä terkkari tulee kotia ja niin hän teki ekankin kohdalla. Hän tuli heti sinä päivänä, kun pääsimme sairaalasta kotia eli vauva oli silloin kuuden päivän ikäinen.

Näinhän se on tapana, mutta kyllä välillä otetaan vain neuvolaan käyneille, etenkin toisen ja kolmannen jne. Lasten kohdalla ja kesä aikaan jolloin kulkeminenkaan vauvan kanssa ei ole ongelma. Mutta vaikka Terkka kotiin tuleekin niin älä hyvä ihminen sillä stressaa, sillä paljon on terkat nähneet eikä se kodin siisteys ole siellä etupäässä mitä katsotaan. Toki jos ihan paskasta olisi jne niin miettisi miten siellä oikein jaksellaan mutta meistä jokainen tietää että synnytys on urakka eikä sen jälkeen tarvitse mopin varressa heilua ja tiedämme myös sen, että isomman lapsen kansaa tulee epäjörjetystä ja sotkua, joten ole huoleti ja suhtaudu avoimesti terkan käyntiin ja yleensä neuvolaan. Siellä ei kannata esittää mitään, silloin saatkin itse enemmän :)

Yhteistyössä