soittaisitko opettajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Meidän tyttö on nyt pitkin kevättä kertonut miten edessä istuva tyttö kurkkii vastauksia häneltä. Yksi päivä häntä harmitti kun oli litse laittanut väärän vastauksen, kun oli tämä tyttö oli kurkkinut vastauksia häneltä. Eilen tyttäreni kertoi toisen tytön sanoneen että tyttäreni haisee. Tälläisia erilaisia kommentteja on tullut pitkin kevättä. Olen sanonut ettei välitä niistä mutta jos esim. tyttäreni saa hyvän numeron kokeesta niin tämä toinen sanoo hänelle et laskitko taas sormilla kun sait hyvän numeron? Nyt mietin et soitanko opelle ja kysyn asiasta, mutta ylireagoinko jos soitan? Mitä tekisit?

Minä olen ope :)

Soita ihmeessä jos kerran asia painaa pitkällä aikavälillä. Asiallisesti kun kerrot, että tällainen asia painaa lastasi niin kyllä se tosissaan otetaan. Älä ainakaan tee niin kuin jotkut vanhemmat, että keräävät kuukausikaupalla kiukuksi asti jotain asiaa sisäänsä ja soittavat vasta siinä vaiheessa kun hermokynnys on ylittynyt aikaa sitten. Joskus saan äkäisen ryöpyn niskaan ja että miksei asialle ole tehty mitään - miten voisi, jos opettaja ei tiedä koko asiasta yhtään mitään? Tämä ei siis ollut sinulle syytös, vaan näin jotkut oikeasti toimivat.

Parempi selvittää asia kun vielä miettii onko se liian pieni, kun odotella että kasvaa suuremmaksi!

Kyllä soittaisin. Fiksu opettaja osaa hoitaa homman vaikka niin, että muuttaa istumajärjestystä, jos se auttaisia asiaan ainakin vähän eikä kukaan lapsi huomaa mitään eli ei synny mitään " ton äiti soitti opelle ja kanteli"-hässäkkää.

Kiitoksia vastauksista. Otan yhteyttä opettajaan ja kerron asiasta. Meidän tytöllä on kyllä ihana ja sympaattinen opettaja. Sitä tuossa asiassa mietin alussa, että olenko liian herkästi ottamassa opettajaan yhteyttä. Kiitos tuestanne.

Yhteistyössä