Soittaakko jo lääkäriin? Vai onko turhaa? (kyse lapsesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän pienimmäisellä on nyt kamala yskä.
Yhtä kamala kun mulla oli noin pari viikkoa sitten kun sairastin keuhkoputkentulehdusta (ja oma yskäni on vieläkin, tosin ei niin pahana enää)

Varsinkin yöllä yskä on kovaa ja kestää pitkään yksi "yskäkohtaus" jonka jälkeen hetki taas nukutaan ja alkaa uudelleen. Eilen piti monta kertaa menna nostaa poika pystyyn et sai henkee. Ja sängynpääty on jo nostettu tyynyllä ylös.

Päivällä on vähän parempi mut nyt esim. aamulla yskä oli taas niin kamalaa et aina tuli itku päälle kun se vaan jatkui ja jatkui.

ja kun minusta aikuisestakin tuo tauti oli kamalin mitä mulla koskaan ollut niin mites sitten pienestä lapsesta. Ikää pojalla 1v5kk.

Et onks tuo nyt vaan normi yskää vai se samainen keuhkoputkentulehdus kun mulla.

Olisi niin kiva saada helpotettua pienen oloa. Ottasin vaikka itselleni uudelleen koko taudin.

paha yskä öisin voi kertoa myös korvatulehduksesta vaikka korvat eivät särje. meillä yleensä likalla ei koskaan särje mutta jos öisin yskii kovin niin yleensä korvista on löytynyt syy.

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini harmailee;23076660:
Pienten lasten yskät on hyvä aina tarkistuttaa, kun eivät itse osaa kertoa oireitaan. Onneksi ne sen takia aika helposti katotaankin. :)

jos lapsi voi olosuhteisiin nähden hyvin, eikä ole kovaa kuumetta, voinee ainakin odottaa arkea. Ei siis tarvitse lähteä päivystykseen.

[QUOTE="mie";23076677]paha yskä öisin voi kertoa myös korvatulehduksesta vaikka korvat eivät särje. meillä yleensä likalla ei koskaan särje mutta jos öisin yskii kovin niin yleensä korvista on löytynyt syy.[/QUOTE]

tämä on oikein sellaista kunnon limayskää tai sit kuivaa ja kovaa ihan niinkun mullakin oli..
Sääliksi käy lapsi parka :(

Aamulla mitattiin niin näytti 37, eli lämpöä hieman.

Yhteistyössä