Soiton soskuun ja kysyin toimeentulotukihakemuksesta niin vastaus oli,että käsitelty eikä ole lisäselvityspyyntöjä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikaisemmin kyselin jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikaisemmin kyselin jo

Vieras
Ei siis sanoneet yhtikäs mitään muuta vaikka yritin tivata. Eivät siis voi sanoa mitään saako rahaa vaiko ei. Kaunako rahoissa menee kun on tilillä jos nyt ylipäätän olen saanut mitään? kaiken järjen ja laskelmien mukaan pitäisi kyllä saada.
Miten muuten, maksaako jotain laskuja soksu suoraan vai tuleeko raha tilille ja itse maksetaan sitten vai miten? olisi niin kätevää jos sossu maksaisi suoraan,mut toimii tietty toisinkin päin.

Varmasti olis ihanaa, jos joku toinen vielä makselis laskutkin puolestasi! Toivottavasti eivät maksa, sen verran pitää itse kyetä asioistaan vastaamaan ja jos ei pysty niin uo:sta saa kaverin.

Mitä tältä palstalta on saanut lukea niin rahat tulee usein samana päivänä tai viimeistään seuraavana arkipäivänä, kun päätös on tehty. Paperit tulee sitten myöhemmin postitse.

lueppas laki asiakkaan oikeuksista.. löydät vaikka sosiaaliportista!

Kyllä niitten pitää kertoa ja siksi tosiekseen sä saat kirjallisen päätöksen jossa lukeee tiedot

tokihan maksan itse ei siinä mitään,mut ajattelinkin ,et miten se käytäntö on? Puhelimitse ei tarvitse kertoa tai ei saa koska ei voi tietää kuka soittaa. Tiedän,että saan päätöksen kotia,mutta kysyinkin vain sitä,että onko paperit ollut jo kästtelyssä vaiko ei ja samalla kysyin miten sen laita on

[QUOTE="mä";26070738]Varmasti olis ihanaa, jos joku toinen vielä makselis laskutkin puolestasi! Toivottavasti eivät maksa, sen verran pitää itse kyetä asioistaan vastaamaan ja jos ei pysty niin uo:sta saa kaverin.

Mitä tältä palstalta on saanut lukea niin rahat tulee usein samana päivänä tai viimeistään seuraavana arkipäivänä, kun päätös on tehty. Paperit tulee sitten myöhemmin postitse.[/QUOTE]

Oletko vähän pässi. Kyllä todellakin voi sossu maksaa laskut suoraan.

itse sovin erikseen sossun kanssa joskus että maksoivat suoraan esim. vuokran lopun tt-tuesta, turhaanpa sen omalle tilille olis ottanut ja sieltä sitten maksanut vuokranantajalle.. Mutta jos päätös on tehty rahaa on odotettavissa joko samana päivänä 5 jälkeen tai seuraavana päivänä, ainakin oulun seudulla noin.

Meillä ainakin sossu maksaa osan laskuista suoraan (esim mun sairaalalaskun, ja sähkölaskun) ja sitten taas laskut, jotka on itse jo maksettu, kuittaavat tilille. Erään suuremman hammaslääkärilaskun laittoivat myös tilille, ja itse maksettiin. Se riippuu varmasti aika pitkälti käsittelijästä, et miten toimitaan.

Jos ovat päätöksen tehneet, tulevat rahat luultavasti maanantaina, tai viimestään tiistaina. Kyllä meille on kerrottu myös mitä on päätetty, mutta en mene varmaksi vannomaan, onko koskaan maksettavaa summaa kerrottu etukäteen. On myöskin varmaan paikkakuntakohtasta, miten toimitaan, vaikka mitkä lakiasetukset olisivat samat koko sosiaalitoimessa.

Yhteistyössä