Soitin just poliisin paikalle kun pihalta kuului aivan kauhee räsähdys, kaikki tuli jopa vastapäisen talon partseille kattoo

• Viestiketjun aloittaja JonnaÄiti
  • Ensimmäinen viesti
JonnaÄiti
Mä en nyt tonne pihalle pääse ihan heti. olihan siellä muitakin, so? Kerroin vaan et ihan ku lasit olis pamahtaneet rikki jossain mutta en nähnyt mitä sattui tai kenelle... ja niillä tiedoilla ei kuulema laiteta poliisia paikalle.

Rukoilijasirkka
No, tiiätkö, on olemassa ihmisiä, jotka soittaa poliisille aina muutaman kerran päivässä millon minkäkin äänen takia. Tiedänkin yhden henkilön. Sen takia ne ei voi tulla, koska sit ne joutuis tulla tasapuolisesti.

a
Aina täällä huudellaan että pitää soittaa poliisi, jos naapuria ei ole muutamaan tuntiin näkynyt.

Ja nyt sitten kun joku tekee jotain toisen hyväksi ja mahdollisesti ilmoittaa onnettomuudesta tmv niin eiköhän täällä naureskella ap:lle!

Oi voi, niin tätä palstaa...

pollari
No voi luoja. Kuulin kummallisen äänen ja soitin poliisille.. Jos kerran et aikonutkaan mennä katsomaan pihalle mitä tapahtui, koska siellä oli muitakin, niin miksi soitit? Epäilitkö oikeasti että partio joutaa kauniina kesäpäivänä katsomaan jotain ihme räsähdyksiä, jos ei ole kerran mitään hajua että mistä se tulee ja mikä voisi olla kyseessä?

Juuri viime yön olin töissä ja koko ajan pukkasi keikkaa. Juuri tuollaisia, että tuolta jostain kuului jotain meteliä, en tiedä tarkkaan mistä tai mitä meteliä, mutta meteliä kumminkin tai että ohi ajoi punainen auto tosi kovaa, en tiedä tien nimeä, mutta täällä näin tai että tiellä on rojua/kuollut kissa tms. Osa kuvittelee että puhelut jäljitetään aina ja että osoite on ihan helppo sitä kautta saada selville. Eilen mentiin "tappo" keikalle kun naapurissa tapettiin joku ja lopulta selvisi että siellä oli ihan vaan rajummat seksileikit meneillään. Sitten moni oikeasti rikoksen uhriksi joutunut joutuu odottamaan kohtuuttoman kauan, kun tulee tuollaisia ihmeellisiä hälytyksiä. Moni ei tiedä, että on ihan kansalaisen velvollisuus esim. siirtää roju tieltä tai auttaa hädässä olevaa. Poliiseja on muutenkin ihan liian vähän, kun ei ole rahaa palkata.

rohkea kansalainen
Alkuperäinen kirjoittaja pollari:
No voi luoja. Kuulin kummallisen äänen ja soitin poliisille.. Jos kerran et aikonutkaan mennä katsomaan pihalle mitä tapahtui, koska siellä oli muitakin, niin miksi soitit? Epäilitkö oikeasti että partio joutaa kauniina kesäpäivänä katsomaan jotain ihme räsähdyksiä, jos ei ole kerran mitään hajua että mistä se tulee ja mikä voisi olla kyseessä?

Juuri viime yön olin töissä ja koko ajan pukkasi keikkaa. Juuri tuollaisia, että tuolta jostain kuului jotain meteliä, en tiedä tarkkaan mistä tai mitä meteliä, mutta meteliä kumminkin tai että ohi ajoi punainen auto tosi kovaa, en tiedä tien nimeä, mutta täällä näin tai että tiellä on rojua/kuollut kissa tms. Osa kuvittelee että puhelut jäljitetään aina ja että osoite on ihan helppo sitä kautta saada selville. Eilen mentiin "tappo" keikalle kun naapurissa tapettiin joku ja lopulta selvisi että siellä oli ihan vaan rajummat seksileikit meneillään. Sitten moni oikeasti rikoksen uhriksi joutunut joutuu odottamaan kohtuuttoman kauan, kun tulee tuollaisia ihmeellisiä hälytyksiä. Moni ei tiedä, että on ihan kansalaisen velvollisuus esim. siirtää roju tieltä tai auttaa hädässä olevaa. Poliiseja on muutenkin ihan liian vähän, kun ei ole rahaa palkata.
Itsehän olette pienimmästäkin pamahduksesta tai leikkipyssyn nähdessänne luotiliivit päällä ja konepistoolit kädessä:D

pollari
Alkuperäinen kirjoittaja rohkea kansalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja pollari:

Itsehän olette pienimmästäkin pamahduksesta tai leikkipyssyn nähdessänne luotiliivit päällä ja konepistoolit kädessä:D
No se on meidän henki mikä siinä on kyseessä, kovin monen muun tuskin tarvitsee työkseen henkeään vaarantaa. Minäkin olen ihan tavallinen perheellinen ihminen ja todellakin suojaudun luotiliivillä. Aseet meillä on, mutta oletkos tietoinen siitä, kuinka usein poliisi joutuu työssään ampumaan? Itse olen urani aikana ampunut yhden kerran. Toki hirviä sun muita elikoita on lopeteltu useammin. Todella harva poliisi joutuu työssään oikeasti ihmistä ampumaan, mutta onhan se ase toki hyvä olla olemassa, kun näitä kaikenmaailman piripäitä on, jotka pyörivät oikeiden tai muovisten aseitten kanssa pelottelemassa muita ihmisiä. Mistä sitä turvaetäisyyden päästä näkee onko ase oikea vai ei, kun näköiskopioita myydään nykyään ihan lasten leluiksi? Sitä sopii itse mennä katsomaan ilman luotiliiviä ja asetta onko kyseessä nyt tällä kertaa oikea vai leikkiase, minä en sitä tee, minulla on lapsia elätettävänä.

Yhteistyössä