Soitanko sairaalaan??

Mulla on viikkoja nyt 37+2 ja olen jo pariin otteeseen meinannut soittaa sairaalaan...mutta sinnitellyt kunnes olo taas helpottaa. Vihlonta alapäässä on sietämätöntä ja itkuhan siinä tulee vaikka se kestääkin vain pari sekuntia kerrallaan. Supisteluja on jo huomattavasti enemmän ja ihan napakoitakin jo. Säännöllisiä supistelut ei vielä mielestäni ole.
Viimeksi kun olin lääkärillä, kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta suu oli kiinni.
Kuinka kauan pitää kärvistellä ja että se on normaalia, odotukseen kuuluvaa kipuilua? Vai kannattaako sinne sairaalaan soitella ja kysästä josko siellä kävis tarkistuttamassa tilannetta?
On jotenkin avuton ja epävarma olo...

ainahan synnärille saa mennä näytille mutta kotiin ne usein ainaki yöks lähettää jollei supistukset tuu viiden minuutin välein tai oo niin kovia että tarviit lääkitystä. koita lämmintä suihkua, istu suihkun lattialla jalat koukussa tai risti-istunnassa. ite olin mykkyrässä niin että masu lepäsi reisien päällä ja se helpotti. ohje kuitenki ainakin täällä on että sairaalaan ei lähdetä ennen ku supparit on säännöllisiä, tehokkaita ja niitä tulee viiden minuutin välein. onko ensimmäinen? mulla ekaa tehdessä nimittäin jännitti niin paljon että supistukset varmaan johtu siitä, sairaalaan päästessä ne loppui ja tätä tapahtui monta kertaa että jouduttiin parkkipaikalta lähtee pois. :D
ja jos vedet menee ni kannattaa lähtee, muutenki tietysti jos siltä tuntuu. kyl sä sit tiedät että se syntyy ku synnytys on oikeesti käynnissä, siitä ei VOI erehtyä!! onnea! :hug:

Yhteistyössä