Soitanko kuluttaja-asiamiehelle ja kysyn neuvoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Mulla oli maaliskuun puhelinlasku maksamatta ja tiedon asiasta sain maanantaina 4 kesäkuuta, kun liittymä suljettiin. Maksoin laskun ja lupasivat, että liittymä on auki viimeistään tiistaina. Ei ollu, soitin keskiviikkona, että lasku on maksettu, miksi ei ole liittymä auki. Luvattiin, että liittymä on auki puolentunnin päästä. Ei ollu. Liittymä oli auki lopulta torstai aamulla!
Ja nyt se asia, miksi mä mietin pitäiskö kysyä kuluttaja-asiamieheltä neuvoa; lasku on maksettu siis 4. päivä. Tämän viikon perjantaina, eli 15. päivä tuli huomautuslasku, joka oli päivätty 11. päivä, eli tasan viikko liittymän sulkemisen jälkeen! Mun mielestä mun ei siis kuulu ainakaan joutua sitä liittymän uudelleen avausta maksamaan, koska huomautus tuli pari viikkoa liittymän sulkemisen jälkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla oli maaliskuun puhelinlasku maksamatta ja tiedon asiasta sain maanantaina 4 kesäkuuta, kun liittymä suljettiin. Maksoin laskun ja lupasivat, että liittymä on auki viimeistään tiistaina. Ei ollu, soitin keskiviikkona, että lasku on maksettu, miksi ei ole liittymä auki. Luvattiin, että liittymä on auki puolentunnin päästä. Ei ollu. Liittymä oli auki lopulta torstai aamulla!
Ja nyt se asia, miksi mä mietin pitäiskö kysyä kuluttaja-asiamieheltä neuvoa; lasku on maksettu siis 4. päivä. Tämän viikon perjantaina, eli 15. päivä tuli huomautuslasku, joka oli päivätty 11. päivä, eli tasan viikko liittymän sulkemisen jälkeen! Mun mielestä mun ei siis kuulu ainakaan joutua sitä liittymän uudelleen avausta maksamaan, koska huomautus tuli pari viikkoa liittymän sulkemisen jälkeen!

Kannattaa ottaa yhteyttä, muuten ne vedättää ihmisiä kuinka haluaa.Olisiko ollut Elisasta kyse??Vaikuttais yhtä alaarvoiselta palvelulta kun niillä on tapana...

No Elisastapa juuri.
a kun mulla on laskut suoraveloituksessa tai E-laskulla, en ollu huomannu, että sinne oli joku lasku jääny roikkumaan. Sitäpaitsi miksi niillä menee se niin pöljästi, että vaikka toukokuun lasku oli maksettu, niin se vanha lasku oli voinu jäädä sinne roikkumaan. Siis kun joissain paikoissa kirjautuu aina vanhin pois jokatapuksessa ja avoimeksi jää uusimmat, mutta heillä todellakaan ilmeisesti ei :headwall:

Me just miehen kanssa sanottiin Elisalta liittymät irti sen takia että siellä mätti ja pahasti tuon laskutuksen takia.Puhelimia suljettiin vaikka laskut oli maksettu ja niiden aukaiseminen kesti monta päivää lupauksista huolimatta.Asiakaspalvelu oli todella ala-arvoista.Monta kertaa jopa meitä syytettiin siitä että oltiin itse liittymät suljettu vaikka eihän se ole edes mahdollista.Viimeinen pisara oli nuo jälkiperinnät vuoden takaa joista ainakaan meille edes ilmoitettu mitään.Vasta sitten kun lasku oli jo tullut ja sitä ihmeteltiin.

Mä irtisanoisin, mutta kun mulla on se helkkarin kahdenvuoden sopimus :headwall: :headwall: Ja ollu vasta vuoden :headwall: Puhelimen saisin kyllä vakuutuksesta, se kun on kokenu matkalla kosteusvaurion ja todettu korjauskelvottomaksi, niin matkavakuutus korvaa sen, mutta joudun ton helkkarin liittymän pitämään viellä vuoden -ja puhelintakaan ei varmaan enää kohta korvaa, kun paperit on lojunu ½-vuotta pöydällä...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä irtisanoisin, mutta kun mulla on se helkkarin kahdenvuoden sopimus :headwall: :headwall: Ja ollu vasta vuoden :headwall: Puhelimen saisin kyllä vakuutuksesta, se kun on kokenu matkalla kosteusvaurion ja todettu korjauskelvottomaksi, niin matkavakuutus korvaa sen, mutta joudun ton helkkarin liittymän pitämään viellä vuoden -ja puhelintakaan ei varmaan enää kohta korvaa, kun paperit on lojunu ½-vuotta pöydällä...

Tai sitten otat uuden liittymän jostain muualta ja pidät sekä maksat Elisan kytkysummaa vielä vuoden.Tyhmäähän se olisi "tyhjästä" maksaa mutta niinkin onnistuu.

Yhteistyössä