Söisitkö vielä pv vanhaa makaronia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nälkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Söisin kyllä. Parasta siitä saa pannulla paistamalla.

Näin. Ja sipulikuutioita sekaan. Nam :)
Mutta nyrkkisääntönä pidän, että jos on eilen tehtyä ruokaa, sitä voi syödä koko perhe, jos toissapäivänä, sitä syö vain aikuiset ja jos sitä vanhempaa, ei syö kukaan. Harvemmin meillä kuitenkaan jää ruokaa syömättä pitempään kuin seuraavalle tai sitä seuraavalle päivälle, yritetään aina tehdä sellaiset määrät, että korkeintaan kahdessa päivässä tulee syötyä loppuun.

[QUOTE="blondi";22167026]Tottakai vaikka mun laskuopilla se on 2 vrk vanhaa mutta söisin silti.[/QUOTE]

Niinpä onkin :) EHkä nälkä teki tepposet. Pistelin menemään.

Ja juu, meilläkin syödään usein edellispäivänä valmistettuja ruokia. Monet menee vielä 2-3 päivää vanhana. Mut pelkkää makaronia ei ole ennen tainnut jäädä.

mä lisään usein "vanhaa" makaroonia makaroonilaatikkoon. mitäpä se haittaa joss iellä on einäköisiä makarooneja.

tänäänkin tein makaroonilaatikkoa johon lisäsin eilisen nakkipastan ( siinä oli nallepastaa) ja jääkaapista löytynytta 2 päivä vanhaa jauhelihakastiketta, sekä keitin llisäksi makaroonia ja paistoin jauhelihaa. munamaito kaveriksi

mä lisään usein "vanhaa" makaroonia makaroonilaatikkoon. mitäpä se haittaa joss iellä on einäköisiä makarooneja.

tänäänkin tein makaroonilaatikkoa johon lisäsin eilisen nakkipastan ( siinä oli nallepastaa) ja jääkaapista löytynytta 2 päivä vanhaa jauhelihakastiketta, sekä keitin llisäksi makaroonia ja paistoin jauhelihaa. munamaito kaveriksi

Mä en näin tekis, jos tarkoitus olis, ett koko perhe lapset mukaanlukien sitä söis.. Tai no mä oon muutenkin tarkka siitä, mitä lapset suuhun pistää. Taitaa vaikuttaa myös taustalla ravintolakoulutus, missä painotettiin sitä, ettei yli 2 päivää vanhaa ruokaa enää kannata tarjoilla ettei mee masu kipeäksi, kun siinä on pöpöt ehtineet lisääntyä siinä määrin, ettei se ole enää turvallista ja kahteen kertaan lämmitettyä ruokaa ei enää kolmatta kertaa sais lämmittää. Esim tuo 2 päivää vanha jauhelihakastike, jos sen laittaa makaronilaatikkoon, niin johan se on kahteen kertaan lämmitettyä. Sitten kun makaronilaatikko jäähtyy ja sitä jää, niin eihän sitä enää voi uudelleen lämmittää, kun sitä jää jäljelle (ellei ole hyperiso perhe, joka saa syötyä koko laatikon kerralla).. Tai no minä en näin tekisi, mutta kukin tavallaan..