Soijamaito

• Viestiketjun aloittaja Äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti
Äiti vaan
Ajattelin teiltä kysyä moista, että onko kokemuksia. Mulla 5kk vauva jolla on allergiaepäilyjä. Lääkäri kirjoitti maidoksi soijamaidon. Ootteko antaneet noin pienelle soijamaitoa? Kun mun mielestä ei sais antaa alle puolivuotiaalle, mieluummin ei alle vuotiaalle. Kun soijalle herkistyy niin sehän on sitten lopunelämän riesana ja kun tuota soijaa tuppaa olemaan vähän joka paikassa...

No ei meilläkään kyllä edes ehdoteltu soijaa kokeiltavaksi samassa iässä. Kokeiltiin Almironia ja Nutramigenia huonoin tuloksin. Lopulta Neocate sopi. Soijaa ei todellakaan suositella ainakaan alle puolivuotiaalle ja ymmärsin meidän lääkärin puheista, että maitoa voi testata vuoden ikäisenä ja jos ei sovi mennään vielä 2-vuotiaaksi tuolla Neocatella ja sen jälkeen vasta harkitaan muita vaihtoehtoja. Meillä kylläkin hankala tilanne, koska yhtään sopivaa ruoka-ainetta ei ole löytynyt. Onkohan tuo sinun lääkärisi ollut aivan tasalla allergia asioista? Saisitkohan vielä jonkun muun asioihin perehtyneen lääkärin mielipiteen. Tsemppiä ja hyvää joulua! :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 13:53 niina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 13:51 niina kirjoitti:
Apteekin soijakorviketta voi antaa jo vastasyntyneelle, kaupan hyllyltä löytyviä soijamaitoja vasta yli 1-vuotiaille.
Minun tyttö joi SoijaTuttelia 5kk-2v välisen ajan.
T
Oho, karkasi...mutta
Tähän lisäyksenä siis, että tytöllä iho-oireinen maitoallergia, joka diagnosoitiin 5kk ikäisenä. Samalla testattiin myös soija ja siksi sitä alettiin myös antamaan. Toki jos olisi herkistynyt soijalle, niin olisi vaihdettu maitoa ja äkkiä.

synkkä joulu
Kysymys niinalle.
Meillä tyttö ½ v ja äsken tulin kotíin neuvolasta. tyttö täynnä punaisia kuivia täplia, arvailu oli lehmänmaidon allergia. Nyt mun pitäisi jättää pois kaikki maitotuotteet 2 viikoksi ja seurata jos paranee. Sopivasti jouluun...Miten teillä todettiin? Seuraava askel olisi sairaalareissu ja verikoe ym

Yhteistyössä