Soija-jogurteista

• Viestiketjun aloittaja Tipu
  • Ensimmäinen viesti
Tipu
Morommoro!
Tuoreen maitoallergikon (11kk) äitinä kysyisin, onko teillä kokemusta Alpro- soijajogurteista. Tekstissähän sanotaan, ettei lisättyjen vitamiinien takia sovellu alle 3-vuotiaille. Miten on? Onko jollain parempaa tietoa, esim. ravitsemusterapeutin kommentteja asiasta? Annettava määrä olisi kuitenkin kovin pieni, siis ei litratolkulla, eli onko vitamiineilla oikeasti merkitystä??? Onneksi on Yosa-kaurajogurtit ainakin (eikä kaura-allergiaa...).

epätoivoinenko
meillä myös neidillä maitoallergia ja kokeiltiin noita soij jugurtteja...tulos oli että soijalle tosi pahasti aalerginen ja onneksi söi vain pari lusikallista...eli monesti kulkee tosiaan käsi kädessä maito ja soija allergiat...joten kannattaa kokeilla varovasti. :)

Juu meillä sanoi että voi antaa jo vuosikkaalle, ei tietenkään purkkitolkulla viikossa, mmut toisinaan..
Ja kuten on yllä jo sanottu, kokeile varovasti, toki jos teillä on esim. ssoijakorvike käytössä niin eikait siinä sit mitään..

meillä eka oli allerginen myös soijalle. toiselle käy soijamaito, mutta ei oikeen ne jogurtit. mikähän siinäkin sitten on. mutta joo, ylistäkäämme Yosaa, tuota äidinkin rakastamaa tuotetta.

kokeile sitä soija-jogurttia. ja sitten kun niitä on suklaavanukkaitakin ja tofu-jäätelöö. samooin monissa lehmättömissä nakeissa ja lihabullarnoissa on soijaa, joten onhan siihen hyvä joku tolkku saada.

itse olen tuumant, että soijakurtit on samalla tavalla happamia, kun oikeetkin kurtit, joten siksi voivat meillä tökkiä.

Mun ystävä sai lääkäriltä oheeksi että 10kk saa antaa soija tuotteita 1per päivä.Meillä ei käy kummallekkaan mutta on tyttö joskus niitä kokeillu ennen altistumista. Ne on muuten yllättävän hyviä vaikka itse niistä saankin mahakivun.

Yhteistyössä