Siviilivihkiminen - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian.

Vieras
Miten piditte juhlat vai pidittekö ollenkaan? Missä teidät vihittiin? Ketä oli paikalla? Miten pukeuduitte? Oliko lisänä musiikkia, runoa yms.? Miten jatkoitte päivää?

Haluaisimme pitää ihan minimaaliset hääjuhlat siten että olisi siviilivihkiminen, ehkä maistraatissa tai sitten jossain muualla kivassa paikassa. Haluaisin kunnon hääpuvun, koska mentäisiin kuitenkin kuvaukseen ja haluttaisiin kunnon hääkuva. Vieraina olisi ehkä vain molempien perheet. Sitten mentäisiin syömään jonnekkin. Miltä kuulostaisi?

Minne sitä menisi sitten syömään pienellä porukalla (yhteensä noin 10 hlö), kun ei hääpuvussa viitsisi ihan perus ravintolaan mennä. Olisi kiva joku yksityisempi tila, kuitenkin niin että tarjoilu olisi siellä ulkopuolisten hoidettavana. Ideoita?

Ideoita ja kokemuksia kaivataan! Suuret kiitokset jo etukäteen vastauksista! :)

menimme naimisiin käräjäoikeudessa, läsnä molempien vanhemmat, kaveripariskunta ja veli vaimoineen. Vihkimisen jälkeen oli kahvitilaisuus (kakkua, voileipäkakkua ja shampanjaa) eräässä ihanassa hotellin kabinetissa ja sieltä jatkettiin ensin meidän sviittiin juhlimaan ilman vanhempia ja sitten ravintolaan syömään ja jatkoille kuuden hengen porukalla.
Minulla oli lyhyt hääpuku, kimppu jne, mutta vaihdoin vaatteet ravintolaan mennessämme.
ihanat häät oli.

Me menimme naimisiin maistraatissa. Koska tila oli niin pieni, niin meillä oli mukana vain omat todistajat (miehen veli ja minun ystäväni). Olimme kuitenkin ihan juhlavaatteissa, miehillä oli puvut ja minulla tarkoitusta varten ostettu mekko sekä ammattilaisella laitettu meikki ja kampaus.
Vihkimisen jälkeen kävimme todistajien kanssa syömässä vähän hienommassa ravintolassa, mutta ihan toisten asiakkaiden seassa kuitenkin. Miehen veli tarjosi meille häälahjaksi shampanjaa. Olemme muuten käyneet joka hääpäivänäkin syömässä samassa ravintolassa pitkän kaavan mukaan :)
Varsinainen vihkiminen maistraatissa siis tapahtui talvella mutta sen lisäksi pidimme kesällä juhlat joihin kutsuttiin molempien perheet, isovanhemmat ja parhaita kavereita. Näissä kesäjuhlissa juhlittiin myös muita juttuja, mutta alussa nostettiin häämalja.

Yhteistyössä