sitterissä oleskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Tuli tuossa äsken mieleen, että annatteko lapsen nukkua sitterissä jos siihen nukahtaa vai nostatekko hänet esim. sänkyyn? Meijän poitsu oli äskettäis hirveen levoton ja sit sain syötettyy ja laitoin sitteriin niin nukahti siihen. En raaski millään käydä nykimään häntä ylös jos edes vähän aikaa nukkuis.. Oon vaan kuullut, että sitterissä ei olisi hyvä pitää pitkiä aikoja :)

Meillä ainakin nukuttiin alku kuukaudet sitterissä. En tietenkään nukuttanut siihen, mutta jos nukahti sai siinä nukkua niin kauan kuin uni maistui. Jossain vaiheessa lopetti itse sen, eli ei enään nukahtanut sitteriin vaan piti viedä sänkyyn nukkumaan kun alkoi väsyttää. Mutta en näe siinä mitään väärää, meillä nyt 6kk poika ja hyvin jakselee, vaikka monet unet on sitterissä nukuttukkin... :)

Joo,uskon että tuo nukuttaminen on sen putoomisvaaran vuoksi ei-suositeltavaa...
Mutta meillä myös on nukuttu ja nukutaanhan kaukalossakin!!!
Joten mun mielestä ei hätää ja jos vauva on levoton ja putoomisvaara on,niin vyöt kiinni ja mahollisimman makuuasentoon.

Meilläkin nukkunut tähän asti sitterissä jos siihen nukahtaa. Mutta nyt en ehkä enään uskalla jättää siihen sekunniksikaan yksin, kun on ruvennut "kiehnäämään itseään alaspäin (vaikka sitterin saa lähes makuuasentoon). Neidillä ikää siis 3kk.

Yhteistyössä