Sittenkin vielä yksi vauva??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiitu35

Vieras
Minulla on kaksi lasta ennestään, 3 ja 4 v pojat. Ja juuri menossa kierukan poistoon. "Pelkään" vaan jänistäväni ja peruuttavani ajan.
Vauvakuumetta on ollut jo reilu vuosi, mutta järjellä koko ajan vastustellut asiaa.
Nyt olen tilanteessa, jossa en koskaan olisi uskonut vauvaa harkitsevani. Jäin juuri työttömäksi, haluan vaihtaa alaa ja haluan lapsen!!!???
Uskallankohan luottaa että elämä kantaa?

Onko kohtalotovereita? Turvallisuushakuisia järkeviä ihmisiä, jotka haluavat heittäytyä? :)

Samankaltainen juttu, lapset 3v. ja 2 v. Vauvakuumetta silloin tällöin kovastikkin. Vanhaan työhön ei oikein ole paluuta ja tulevaisuus avoin, eikä tässä ihan nuorikaan ole enää. Väsymystä ajoittain paljon ja kädet täynnä töitä, kun olen pääsääntöisesti yksin muksujen kanssa päivät pitkät, ukolla kaksi työtä ja käy kotona niitten välillä. Ei ole pitänyt lomaa 15v. töistään.... kun on toisesta loma niin painaa toisessa enemmän... Mutta kolmatta silti tekis mieli.

Minä mietin ihan samanlaisia juttuja,jaksamista ja vauva-arjen aloittamista uudestaan.Olen tosi onnellinen että uskalsin tehdä sittenkin kolmannen!!!! Meillä tärppäsi heti kun otin kierukan pois,se oli ollut 4 v joten olisi pitänyt vaihtaa uusi tai olla ottamatta ;).

Kaikki on mennyt hyvin ja arki kolmen kanssa on kivaa ja antoisaa.
Olen osannut nauttia kolmannesta vauvasta kaikista eniten.Anna palaa vaan ettei myöhemmin kaduta :).Meillä lapset 6,5v,5v ja 11kk.

Minä myös olen nauttinut kolmannesta kaikkein eniten. Kaks ekaa nyt 5 ja 4. Silloin oli kädet tosi täynnä kun olivat pieniä, taloakin rakensimme pari vuotta, mutta nyt tämän kolmannen kanssa, joka nyt vuoden, on ollut aivan ihanaa. Isommat leikkineet jo hienosti keskenään ja oon saanu sylitellä vauvan kanssa. Jopa vielä yhdestä vauvasta haaveilen...

Työt saavat minua odottaa, opinnotkin vielä hiukan kesken, mutta en murehdi tulevia. Uskon että pääsen työelämään kiinni sitten kun on sen aika, töitä saamme tehdä lähes 70-vuotiaiksi, joten kyllä sitä ehtii. Nyt on lasten aika, ja haluan heistä myös nauttia, sekä kiireettömästä elämästä! =)

Kun aloin odottaa tätä kolmatta lasta, oli tilanteeni se, että olin vuotta aiemmin irtisanoutunut vakipaikasta pitkän työmatkan takia ja tein pätkiä hyvässä työpaikassa lähellä kotia. Vauvakuume vaan oli vaivannut jo tovin enkä halunnut, että kolmas lapsi on iältään liian kaukana isommista sisaruksista. Itselläkin oli ikää jo 35v.

Heti tärppäsi ja kolmonen on pian puolivuotias. Aion olla kotona vielä vuoden ja sitten alan katsella töitä. Eikä ole kaduttanut ratkaisut hetkeäkään! Töitä ehtii vielä tehdä, lapsia ehkä ei.

Ihanaa, kiitos kannustavista viesteistä ja kokemuksista :).
Tunnin kuluttua se kierukka lähtee.... Jännittää, mutta kivalla tavalla. Kai se on luotettava, että töitä löytyy ja rahat riittää ja pinna kestää kolmeakin lasta ;)

Yhteistyössä