Sitkeä hiivatulehdus - neuvoja

Onko kenelläkään ollut pitkään jatkuva sitkeä hiivatulehdus? Miten pääsitte eroon?

Itse sain hiivatulehduksen antibioottikuurin seurauksena pari kuukautta sitten eikä vielä ole helpottanut. Olen saanut lääkkeet (lääkäriltä ) ja olen käyttänyt parikin kuuria apteekista saatavia reseptittömiä lääkkeitä. Yritän välttää sokeria ja valkoisia vehnäjauhoja (vaihtelevalla menestyksellä ). Mikään ei vain auta! Tämän vuoksi piti jättää aloittamatta aiottu lapsettomuushoitokin.

Tarvitsin kipeästi apua. Kertokaa, mitä voisin vielä kokeilla?!?

Maitohappokapseleita - Jatkuvasti.
Loistava on KarpaLact, estää myös pissatulehdukset jos niihin on taipumusta.
Ota tukihoitona maitohappoa vähän kuin estolääkkeenä, voi käyttää kuukausia, auttaa.
Karpalactia saa luontaistuotekaupasta.

Mulla oli aikanaan pitkä hiivatulehduskierre, johon auttoi lopulta ainoastaan gynekologilta saatu voimakas estolääkitys (suun kautta otettavia lääkkeitä kerran viikossa 3 kk ajan, samaan aikaan täysi sokerilakko).

Voimia - jatkuvan hiivatulehduksen kanssa on tosi kurja elellä. :hug:

Kiitos teille neuvoista!

Kokeilen heti tuota KarpaLactia. Maitohappokapseleita olen jo käyttänyt, mutta en nähtävästi tarpeeksi usein. Sain myös gynekologilta kerran viikossa otettavan lääkkeen, mutta vain kuukaudeksi ja tällä viikolla otin viimeisen. Sokerilakon olen aloittanut. Muuten, pitäisikö välttää myös marjoja ja hedelmiä, niissä kun on sokeria?

Ei hedelmiä tarvitse välttää, mutta ihan puhdasta sokeria ja valkoisia jauhoja, (vaalea leipä, pasta jne.)

Kokeile myös apteekista saatavia maitohappokapseleita jotka laitetaan suoraan emättimeen.

Voi kuulostaa ällöltä, mutta tavallinen maustamaton jogurtti ( Bulgaria jogurtti esm.) kaupan hyllyltä, tuttavalla oli jatkuvasti hiivatulehdus ja oli monta erillaista kuuria gyneltä saannut eikä mikään auttanut neuvosta kokeili jogurttia pari kertaa ja hiiva hävisi lopullisesti. Lapsia oli yrittänyt myös, eikä tullut ennen sitä mutta nytten onnelinen äiti. Kokeilu ei ole haitaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja prikkelina:
Voi kuulostaa ällöltä, mutta tavallinen maustamaton jogurtti ( Bulgaria jogurtti esm.) kaupan hyllyltä, tuttavalla oli jatkuvasti hiivatulehdus ja oli monta erillaista kuuria gyneltä saannut eikä mikään auttanut neuvosta kokeili jogurttia pari kertaa ja hiiva hävisi lopullisesti. Lapsia oli yrittänyt myös, eikä tullut ennen sitä mutta nytten onnelinen äiti. Kokeilu ei ole haitaksi :)
Niin ja tämä jogurtti laitetaan siis alapäähän, ei syödä =)

Onko myös sun kumppanis hoidettu? Itse en hiivatulehduksesta oo ikinä kärsiny, mut mulla yks kaveri on sitte senki eestä ja lopulta autto vasta tosi voimakas estolääkitys ja mieskin samalla hoidettiin. Miehilläki voi siis olla hiiva oireettomana. Mun kaverilla se hiivakierre sitte loppu estolääkityksen, miehen hoitamisen ja maitohappobakteereiden avulla.
Toivottavasti kierre loppuu :)

Suurkiitos kaikille neuvoista. Olen seurannut neuvojanne (myös tuota jogurtti -juttua ;) ), ja vielä muutamaa muutakin. Miestä ei tarvinne hoitaa, kun ei tässä tilanteesa ole tehnyt mieli mitään intiimimpää piiitkään aikaan. No, vielä en osaa sanoa, miten neuvot tepsivät, mutta kovasti toivon parasta.

Hei, nyt vaikuttaa jo lupaavalta eli pariin viikkoon ei juurikaan ole ollut oireta. Olen jopa uskaltautunut maistelemaan jotain makeaa (tyyliin hedelmiä ). Meni muuten ohi kuukautisten jälkeen. Luulen, että niitä on suureksi osaksi kiittäminen parantuneesta olosta.

Kyllä on muuten kerrassaan IHANAA, ettei noita oireita ole! Kiitos kaikille neuvoista, kyllä ne ainakin helpottivat oloa.

Yhteistyössä