Sitä kun aina sanotaan, että väsyneenä ei saa ajaa autolla

Jos on pitkä matka nii välillä tauko ja ulos autosta. Tai ikkuna auki ajaessa. Itse kun tein yövuoroa oli aika rankkaa ajaa viimeisestä yövuorosta kotiin.
Olen suurin piirtein yhden neljännesvuosisadan nukkunut sujuvasti ratin takana. Sikäli sujuvasti, että vain kerran olen ajanut rekan alle. Minulla ikkunan auki pitäminen ei auttanut, sensijaan, kun laittoi lämmityksen täysille, tuli niin tukalat oltavat, ettei voinut nukkua, vaikka täysin turtana ajoikin. Myöskään tauot eivät auttaneet viittä minuuttia pitempään. Ja se syöminen oli sitten viimeinen niitti.
Kun vuorokausirytmi oli sellainen, että nukkuma-aikaa tuli korkeintaan kaksi-kolme tuntia, eivät vippaskonstit paljon auttaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
joojoo, mutta kun pitää siirtää sitä tavaraakin paikasta A paikkaan B, ja on jonkinsorttinen aikataulukin olemassa, niin polje siinä sitten. Nimittäin kaasua.
Nii-i! Joillekin ajaminen näyttää tarkoittavan matkaa sukulaisiin tai lomalle.

Meillä työmatka-ajoa kertyy kymmeniätuhansia kilsoja vuodessa.

Ota tirsat juu, ku viideltä oot herännyt, edessä 150 kilometriä ja seiskalta pitää olla työvalmiudessa työmaalla. Puoli tuntia kuitenkin kului jo aamupalapuuhissa ja pukeutuessa.
 

Yhteistyössä