Sitä raskauden hehkeää oloa odotellessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nina"

Vieras
Raskaus on melko alussa. Olo on ollut kamala kolme viikkoa. Tuntuu ettei kestäisi tätä kuvotuksen tunnetta enää hetkeäkään. Väsymys ja kiukkuisuus on valtaisaa. Töissä ei pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa meinaa jaksaa. Kotona odottaa ikäkriisiä(?) poteva kohta 7v. poika ja omista töistään väsynyt mies. Mitä helv. Tämähän piti olla sitä onnellisinta aikaa??? Tulevaisuus on alkanut pelottamaan. Miten pärjäänkään taas pienen lapsen kanssa? Mistä näitä ajatuksia taas tuleekaan päähän vaikka jo yli vuoden olen vauvakuumetta potenut... Olenko ainoa joka ajattelee näin?

Se menee ohi, muutaman viikon päästä olo ja ajatukset voi olla jo ihan toiset! Mulla oli sama rv 5-12, masensi, oksetti, ellotti, väsytti koko ajan. Nyt rv 16 ja olo on hyvä, ajatuksetkin paljon positiivisempia!

Mulla hiukan samoja ajatuksia aina välillä, raskaus kanssa alkutaipaleella ja olo on kaikkea muuta kuin kukkea : / Etoo, väsyttää, pää särkee, finnejä pukkaa selkään ja naamaan, turvottaa ja kaikki ärsyttää tosi helposti. Ja todella, on kauan haluttu toista lasta ja "tekemällä tehty" tämä raskaus ja silti välillä väsyneenä ja ärtsynä miettii et olikohan tää ihan viisasta ja miten ihmeessä sitä jaksaa sitten vauvan kanssa jos se ei olekaan niin helppo tapaus kuin esikoinen oli vauvana jne. Mutta mä vakaasti uskon että nämä ajatukset kuuluukin tulla päähän, ne valmistaa äitiä siihen vauvan tuloon ja kunhan raskaus etenee ja olo paranee niin mielikin on ihan toinen :)

Yhteistyössä