sitä ei voi tajutakaan, miten vakava asia närästys voi olla & miten sekaisin pistää elämän ennenkuin itse kokee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
kuvittelin itsekkin aikaisemmin, että jos närästää niin nappia huuleen vain ja sillä hyvä. mutta kun närästys on niin paha ettei lääkärin määräämistäkään lääkkeistä ole ole apua, on selittämättömiä vatsavaivoja ja kaikenhuipuksi vielä sappikiviäkin niin siinä vaiheessa joutuu tajuamaan, että pelkkä lääkitys ei korjaa tilannetta. miula on nyt täysi ruokaremontti menossa ja täytyy myöntää, että elo tuntuu tällähetkellä melko ankealta. ei rasvaa, ei juurikaan mausteita, jatkuvaa veden lipitystä ja kasviksia ( mie kun vielä olen sellainen, että yökin lämipimistä kasviksista..). syöminen on kokeilua tyyliin " kalakeitto ok, makaronilaatikko ei käy".
mies ei ymmärrä, miten esim. lasagne voi tehdä miut kipeäksi ja syyttää kuvittelusta |O :'( :headwall: en voi käydä pitkälleen tai istua yhtään kumarassa syönnin jälkeen enkä syödä yöllä vaikka olisi miten nälkä, kylässä joudun tuijottamaan vierestä kun muut mutustavat pullaa tai piirasta. kahvista luopuminen ei sinänsä tee tiukkaa, koska olen juonut kahvia vain kyläilessäni mutta kaakaota & makulattea tulee kyllä ikävä..! :( samoin kuin miehen tekemiä hampurilaisia, kebabkiusausta, ruisleipää, suklaata, popcornia, juustoa... en ole ollenkaan tyytyväinen, mutta kun omasta terveydestä on kyse niin mitäpä sitä ei tekisi . vaikka sitten vaihtaa ruuasta nauttimisen siihen, että syö vain pysyäkseen hengissä

puuh, kiitos kun sain avautua, nyt helpotti vähäsen..! :flower:

Viimeksi muokattu:
Minulla oli yhteen aikaa närästys tosi pahana, sain siihen lääkäriltä tehokkaan lääkkeen.
Nyt on sitten pari vuotta ollut hyvä ja voin syödä kaikenlaista. Mutta illalla ei kantsi kauhean rasvaista ja mausteista syödä. Painon pudotus auttoi kans tähän vaivaan =) Lääkäri sanoikin, että tämä on tällainen elintaso vaiva :/
Joten kyllä sullakin varmaan ajan kanssa helpottaa.

Mulla auttaa närästykseen vain ja ainoastaan karppaus. Ja totaali kieltäytyminen viljoista. Rasvan syönnillä, kahvin juonnilla, mausteilla yms. ei ole mitään merkitystä kun viljat laitoin pannaan. Kokeile! :) ihana kun voi nukkua taas yöt.

Toi on NIIIN TOTTA!!!!

Sitä ei voi tajuta sellainen ihminen, joka ei ole kokenut närästystä..
se on piinaavaa/raastavaa/uuvuttavaa ym.

Itse olen nyt onnellisessa asemassa ja NÄRÄSTYS POISSA..Poissa!!!! :)
Leikkauksesta kohta vuosi ja sen suhteen kaikki hyvin!!!! :D

Mun miehellä oli aivan järkyttävä närästys ja vatsa tuli kipeä pienestäkin. Mitkään lääkkeet ei auttanut. Ainoa joka auttoi oli/on aloe vera- juoma. Sitä hörppy päivässä niin ei tasan tarkkaa enää närästä, ei ole vatsa kipeä ja voi syödä mitä haluaa.
Naureskelin kun joku tuota miehelle suositteli mutta se alkoi tehoamaan jo parissa päivässä hälle, eikä ole lääkkeen lääkkeä ottanut sen jälkeen.
Että kyllä tuohonkin vaivaan onneksi löytyy ratkaisu :)

Käsittämätöntä tuo närästyksen hoito edelleen. Eipä sillä, eipä lääkärit osanneet itseänikään auttaa tipan vertaa. Leikkaukseen olivat lähettämässä mutta koko ajan vaan sanoivat että "kokeillaan nyt vielä tätä" voi elämä sentään. Kivut oli niin hirveitä, ruokatorvi kramppasi ja oksetti koko ajan.

Närästys loppui kuin seinään reilussa päivässä kun aloin karppaamaan. Lääkärihän tätä ei uskonut. Ottakaa hyvät ihmiset vastuu omasta hoidostanne ja ajatelkaa kriittisesti. Lääkärit ovat usein enemmän pihalla kuin naapurin talkkari.

Yhteistyössä