Sit tää kysyis tyttöjuttuja: onko kellään lämpöpatukoita?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Mä mietin, josko ostaisin itselleni lämpöpatukat vai semmoisen "spiraalikihartimen" (semmoisen, missä on niitä spiraaleja :whistle: )

Onko kellään niistä kokemusta? Toimiiko ja onko vaikea käyttää (lähinnä tätä jälkimmäistä)?

Mulla on lämpörullat (tosin vuodelta kivi) ja niistä ei oikein mun tukkaan ole iloa. Joko mulla on ollu liian lyhyet hiukset ja tulee vähän tätikypärä tai sitten mulla on ollu liian pitkät hiukset ja ne rullat ei riitä.

Mutta ajattelin, jos noilla patukoilla sais vaihtelua. Mulla on about hartioille hiukset... Kummathan ois järkevämmät? En tahtois enää vaan kaapintäytettä... :whistle: <br><br>

Mistä materiaalista noi sun lämpörullat on? Mulla on semmoiset samettipintaiset perhoskiinnikkeillä ja mulla on tullut lyhyeenkin tukkaan tosi hyvät kiharat. Tommosia patukoita en oo koskaan nähnyt mut kuulostaa kiinnostavilta :)

Mieluummin se kiharrin. Niiden patukoiden vääntämisessä menee ikuisuus ja niiden kääntämistä oikeaan suuntaan pitää ihan harjoitella... Muuten tukka sojottaa ihan oudosti. Ja ne patukat on ensin niin kuumia, ettei niihin voi koskea, ja sitten kun ne on jäähtyneet, niistä ei enää ole hyötyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 19:43 viwr kirjoitti:
Mistä materiaalista noi sun lämpörullat on? Mulla on semmoiset samettipintaiset perhoskiinnikkeillä ja mulla on tullut lyhyeenkin tukkaan tosi hyvät kiharat. Tommosia patukoita en oo koskaan nähnyt mut kuulostaa kiinnostavilta :)

Niissä on kanssa samettipinta. Revlonin ovat --- vuodelta --- veikkaisin -98. Alunperin niihin ei kuulunu mitään kiinnityssysteemia (siis mukama pitäs pysyä ihan vaan ton rullan samettipinnan avulla), mutta mä oon ostanu semmosia perhoskiinnikkeen tapaisia, joilla saan sen rullan kiinni. Siihen aikaan myynnissä olleissa ei monissa ollu just mitään kiinnityssysteemiä...

Mulla tulis varmaan ihan ok kikkurat, mutta noita pienempiä rullia on ihan liian vähän... :snotty: Siis noilla isoilla ei oikein tule mitään. Mutta haluisin niistä vielä enemmän semmoisia kasassa olevia, en niin harjatun näköisiä. ...sekin on kyllä mahdollista, että mä en osaa käyttää niitä. :D

Mulla on tänää ollu joku tyttömäinen päivä ja ajattelin kohta lakata kynnet (ekaa kertaa kuukausiin). Mutta sillä laittelin/koittelin tossa äsken noita rulliakin. Koitin itse asiassa kahteen kertaan (ekalla kerralla kiersin ne sisäänpäin ...ei hyvä = täysin tätikikkura) ja tokalla kerralla kiersin kaikki ulospäin. Näin tuli parempi, mutta ehkä tosta ylhäältä pitäs tehdä kuitenkin sisäänpäin (...ja tämä kaikki täysin oman suorituksen analysointia. Eli takaisin aiheeseen...)

Niin mietin sitten, josko sellaisella kikkurakihartimella sais kivat kikkurat tai niillä patukoilla (ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella).

Mulla ois tavoitteena saada semmoiset kiharat kuin Meg Ryanilla oli eilisessä leffassa, vaikka mulla onkin vähän pidempi tukka. B) (ja niiden hiusten myötähän musta tulee ihan samannäköinen, eikö vaan... :whistle: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 19:43 TheSimpsons kirjoitti:
Mieluummin se kiharrin. Niiden patukoiden vääntämisessä menee ikuisuus ja niiden kääntämistä oikeaan suuntaan pitää ihan harjoitella... Muuten tukka sojottaa ihan oudosti. Ja ne patukat on ensin niin kuumia, ettei niihin voi koskea, ja sitten kun ne on jäähtyneet, niistä ei enää ole hyötyä.

Just tätä etsiskelinkin. Kiitos. Vähän epäilinkin, että se kiharrin systeemi vois olla parempi. Jospa minä ostaisin semmoisen itselleni etukäteissynttärilahjana... :whistle: :D

Ja piprane ema kiitoksia sullekin. Mulla on tarkoitus taas vaihteeksi vähän kasvatella tätä hiuspehkoa, joten lyhenemään päin se näillä näkymin ei ole. Eli siis kiharrin tästäkin syystä. Mutta just tämä kasvattelu on se tuskallisin vaihe. Oon tottunu siihen, että vaihdan hiusmallia aika ahkeraan, kun kyllästyn edelliseen niin pian. Nyt pitää vaan kattella tätä yhtä ja samaa... :snotty:

Tuli tästä ketjusta mieleen et tein kerran ittelleni semmoset afrokikkurat noilla kotipermanenttirullilla :D Pistin märkään tukkaan kunnolla muotovaahtoo ja rullasin permanettirullat tukkaan, ja huh huh tuli semmonen pehko ettei ikinä :laugh: Jos olisin käyttänyt niit suurimpia rullia niin olis tullut varmaan ihan kiva, mut laitin ne kaikkein pienimmät ja semmosilla ohuilla hiustupsuilla :laugh: kaikkee sitä :D Yks keino on tehdä semmosia nätti kiharoita on pistää muitovaahtoo tukkaan sit pyöritellä tukkaa ensin muutamia kierroksia semmoseksi kierteiseksi ja sit pyörittää tukka pää nahkaa vasten sellaiseksi rinkulaksi ja kiinnittää kuivumisen ajaksi pinnillä päähän. Mitä enemmän kieputta ja mitä pienempää rinkulaa tekee niin sitä pienempi kihara.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 20:04 vieras kirjoitti:
Tuli tästä ketjusta mieleen et tein kerran ittelleni semmoset afrokikkurat noilla kotipermanenttirullilla :D Pistin märkään tukkaan kunnolla muotovaahtoo ja rullasin permanettirullat tukkaan, ja huh huh tuli semmonen pehko ettei ikinä :laugh: Jos olisin käyttänyt niit suurimpia rullia niin olis tullut varmaan ihan kiva, mut laitin ne kaikkein pienimmät ja semmosilla ohuilla hiustupsuilla :laugh: kaikkee sitä :D Yks keino on tehdä semmosia nätti kiharoita on pistää muitovaahtoo tukkaan sit pyöritellä tukkaa ensin muutamia kierroksia semmoseksi kierteiseksi ja sit pyörittää tukka pää nahkaa vasten sellaiseksi rinkulaksi ja kiinnittää kuivumisen ajaksi pinnillä päähän. Mitä enemmän kieputta ja mitä pienempää rinkulaa tekee niin sitä pienempi kihara.

Mutta sä teit afron vahingossa. Mä tiiän yhden, joka tekee ne ihan tarkoituksella... :whistle: :D Vaikka ei sillä. Ne kyllä ihme ja kumma sopii sille. :)

Kauanko noissa kestää kuivaa? Noissa märkään tukkaan tehdyissä kikkaroissa? Taidanpa tilaisuuden tullen kokeilla. :p

Yhteistyössä