SISUSTUSKYSYMYS: Tarvin neuvoja verhojen asettelulle olohuoneen/keittiön ikkunoille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulmaMikäPulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PulmaMikäPulma

Vieras
Semmoista mietin, että kun meillä on samalla seinustalla olohuoneen ikkuna, takapihan ovi (jossa ikkuna) ja sitten keittiön ikkuna. Ennen minulla oli verhot siten, että minulla oli 2 valkoista täyspitkää sivuverhoa, toinen keittiön seinän päädyssä ja toinen olohuoneen seinän päädyssä. Eli tila oli aika avara, kun keittiön ja olohuoneen kummankin ikkunan toinen puoli oli ilman verhoa ja valkoiset verhot toi avaruutta.

Nyt ostin sitten ruskeat/pellavan väriset täyspitkät sivuverhot ja valkoisen verhokapan. Tarkoitus oli aluksi laittaa nämä ruskeat verhot samanlailla kuin ennen eli kumpaankin seinän reunaan pitkät verhot ja rullakappa keittiön ikkunaan. Mutta näyttää ehkä vähän epätäydeltä, kun tää homma....

No sitten ajattelin, että laitan pelkän rullakapan keittiön ikkunaan ja sivuverhot olohuoneen ikkunan reunoille eli keittiön ikkunaan ei tulisi sivuverhoja lainkaan. Tää on aika ok, mutta näyttää jotenkin "tunkkaiselta" kun ei ole tottunut, että on tuommoiset ns. tummat verhot ja vieläpä kummallakin puolella olohuoneen ikkunaa. Mutta toisaalta tämä näyttää nyt sillai paremmalta, että olohuone on oman huoneensa ja keittiö omansa, vaikka samaa seinää ovatkin.

Nyt haluaisin kuulla, että mitä mieltä te olette. Kumpi vaihtoehto parempi vai joku ihan muu? Kiva jos joku jaksoi lukea ja vieläpä ehkä vastatakin mulle!

Kiva jos joku

Mun mielestä näin niinku näkemättä parempi on se,et molemmat ihan omia huoneitaan,niinku ovatki.

Meillä oli noin,ja mä myös peitin toisinaa niillä pitkillä olkkarin verhoilla sen takapihalle menevän oven.

Minusta neutraalit (seinään sopivat) vaaleat verhot ovat yleensä kauneimmat, eivätkä ne myös muuta valon väriä. Tummat verhot monesti näyttävät liian hallitsevilta, katkaisevat seinän linjan ja usein myös pienentävät huonetta.

Seinän pituus on ainakin 8m.

Seinät ovat valkoiset ja ennen oli siis valkoiset verhot ja halusin juuri jotain väriä ja vaihtelua. Haluaisin jotain tapetointia seiniin, mutta se on niin aika vievää eikä mies siihen ala ja toisaalta hyvä, koska sisustus vaihtuu usein. Helpompi tehdä se siis verhoilla kuin vaihdella tapetteja tai maalata.

Kiitos vastauksista!

Jos on kerta niin pitkä seinusta niin mä pistäisin 3 ruskeeta ja 2-3 valkeeta verhoa. Tuplina siis laitoihin ruskee+ valkee ja keskelle samoin. Pitkät ja lattiaan asti yltävät.

Yhteistyössä