Sisustusjuttuja, hjälp!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhaNainen

Vieras
Löytyiskö täältä ketään jolla olisi valkoiseksi maalattu lattia? Meillä on uudessa kodissa lautalattia, ja mietin että haluisin sen joko maalata valkoiseksi tai sitten petsata/vahata/lakata/öljytä(?) tummaksi. Tai ehkä jopa molempia, riippuen huoneestä. :D Mutta siis kysymykseni oli, minkä väriset seinät pitäis olla/sopisi valkoisen lattian kanssa? Haluisin kauheesti muutamaan seinään ainakin osassa huoneista jotain väriä ja isokuvioista tapettia. Entä minkä väriseksi teidän mielestä kannattaisi käsitellä portaikko? Olisiko pöhköä jos yläkerran lattiat ois maalattu valkoisiksi ja alakerran ois käsitelty tummaksi? Entä kumman väriset rappujen silloin pitäis olla?

Muihin juttuihin sen kummemmin kommentoimatta, valitse yksi lattiaväri jota toteutat koko asunnossa. Jos tekee kaikkea kivaa mistä tykkää, tuloksena on helposti vain yhteensoipimaton sekasotku. Nähty on...

Jos ois vaalea lattia, seinän väriksi mun mielestä ois ihana joku harmaa taikka beige/vaaleanruskea. Siis esim. yksi seinä, loput sitten vaaleita.

Portaat mun mielestä tummat, samanväriset kuin alakerran lattia :)

Muihin juttuihin sen kummemmin kommentoimatta, valitse yksi lattiaväri jota toteutat koko asunnossa. Jos tekee kaikkea kivaa mistä tykkää, tuloksena on helposti vain yhteensoipimaton sekasotku. Nähty on...

Onko yläkerran ja alakerran erivärinen lattia liian sekasotku? Lattioihin haluun siis vaan korkeintaan kaksi eri väri, tai sitten koko kodin lattia samalla värillä. Mutta jokaiseen huoneeseen haluisin tavallaan teemavärin, mutta seiniin.

Mun mielestä portaat voi maalata myös kahdella maalilla, yhdistäisi ylä- ja alakerran kivasti. Esim. etulankku vaalealla ja päällislankku tummalla.

Seinän väriksi sopii melkein mikä tahansa mistä pitää. Seinistä voi olla vain yksi maalattu / tapetoitu, kuten hmmh ehdottikin. Myös yksi seinä tapetoituna ja muut seinät maalattu yhdellä sävyllä joka sopii yhteen tapetin kanssa.

Kerrohan millaista tuli, laita vaikka kuvia sitten valmiista kämpästä! :)

Onko yläkerran ja alakerran erivärinen lattia liian sekasotku? Lattioihin haluun siis vaan korkeintaan kaksi eri väri, tai sitten koko kodin lattia samalla värillä. Mutta jokaiseen huoneeseen haluisin tavallaan teemavärin, mutta seiniin.

Mun mielestä on...Edellisessä asunnossamme oli näin ja se häiritsi... Ite oon tosi tarkka siitä, että sisustus on koko kodissa yhtenäinen, ja lattia on yllättävän tärkeä elementti yleisilmeen luomisessa.
Itse muuten kannatan joko maalattuaa tai vahattua valkoista lautalattiaa, hurjan kauniita ovat :heart:

Ehdottomasti maalaat valkoiseksi lautalattian sekä ylä- että alakerrasta. Valkoiseksi maalattu lautalattia on aivan mielettömän kaunis. Tällöin myös rappusten tulee olla valkoiset. Senän värinä esim. harmaanbeige on tosi kaunis valkoisen kanssa. Ei siis kellertävä beige missään nimessä. Sitten voit valita kuviotapettia, josta vaikka yhtenä sävynä löytyy tämä seinien väri. Kaunista tulee!!! :)

Ehdottomasti maalaat valkoiseksi lautalattian sekä ylä- että alakerrasta. Valkoiseksi maalattu lautalattia on aivan mielettömän kaunis. Tällöin myös rappusten tulee olla valkoiset. Senän värinä esim. harmaanbeige on tosi kaunis valkoisen kanssa. Ei siis kellertävä beige missään nimessä. Sitten voit valita kuviotapettia, josta vaikka yhtenä sävynä löytyy tämä seinien väri. Kaunista tulee!!! :)

Mustakin valkoinen lautalattia olis valtavan kaunis, mutta meillä on 60-luvun ruskeat sohvat olkkarissa, ja ne ei mitenkään päin sovi valkoiseen lattiaan. Ootas kun kaivan kuvan niistä.

Meillä on yläkerrassa valkoinen lautalattia ja alakerrassa tummemmaksi vahattu. Enpä ole ikinä tullut ajatelleeksi, että kyseessä oisi "yhteensopimaton sekasotku", kun noita lattioita ei edes näe yhtä aikaa. No onneksi vieraat eivät yleensä käy ylhäällä, joten jospa heidän silmänsä eivät sokaistuisi sekasotkustamme. Paitsi että voikos heitä päästää kylppäriin tai vessaan, kun niissä taas on harmaa laattalattia....?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyylitön?;23035860:
Meillä on yläkerrassa valkoinen lautalattia ja alakerrassa tummemmaksi vahattu. Enpä ole ikinä tullut ajatelleeksi, että kyseessä oisi "yhteensopimaton sekasotku", kun noita lattioita ei edes näe yhtä aikaa. No onneksi vieraat eivät yleensä käy ylhäällä, joten jospa heidän silmänsä eivät sokaistuisi sekasotkustamme. Paitsi että voikos heitä päästää kylppäriin tai vessaan, kun niissä taas on harmaa laattalattia....?

No näin mäkin vähän ajattelin, yläkerta ja alakertahan on ikään kuin eri kokonaisuutta. Enkä kyllä muutenkaan aio sisustaa kaikkia huoneita samalla tyylillä. Mun mielestä esim. olis silkkaa kidutusta sisustaa pienen pojan huone maalaisromanttisella tyylillä, vaikka meidän makkarista sellainen tuleekin. Lasten kuuluu leikkiä ja huoneenkin kuuluu olla sen näköinen että siellä asuu lapsi, eikä niin että huone on sisustettu aikuisten makuun eikä siellä saa kuin pönöttää ettei sisustus mene sekaisin.

Yhteistyössä