Sisustusgallup: Lempihuonekalusi ja minkä haluaisit hankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsypilämi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärsypilämi

Aktiivinen jäsen
01.08.2008
1 989
1
36
Olisi mukava saada sisustusideoita laidasta laitaan.
Mikä on kotonasi sinun lempihuonekalusi ja minkä haluaisit hankkia kotiisi? Kuvia ehdottomasti!

Itse tässä suunnittelen/haaveilen kutsuisinko sisustussuunnittelijan avuksi kun vaihtoehtoja on liikaa tai sitten muuten vain tuntuu ideaköyhältä tai sitten alkaa jänistämään joissakin ratkaisuissa...

Minun lempihuonekaluni tällä hetkellä on Le corbusier chaise longue LC4
corbusier_lc4.jpg

Seuraavana ostoslistalla olisi Interfacen amigo tuoli
0600610001121239324.jpg

Lempihuonekalua ei varsinaisesti ole, kaikista tykkään mutta hankinnassa olisi iso valkoinen lipasto makuuhuoneeseen. Ikean Hemnes ja Malm lipastot löytyvät jo asunnosta joten ne laskuista pois, saanko kysyä tähän samaan ketjuun onko kellään ideoita? :D Budjetti ei riitä kovin kalliiseen...

[QUOTE="vieras";22808337]Lempihuonekalua ei varsinaisesti ole, kaikista tykkään mutta hankinnassa olisi iso valkoinen lipasto makuuhuoneeseen. Ikean Hemnes ja Malm lipastot löytyvät jo asunnosta joten ne laskuista pois, saanko kysyä tähän samaan ketjuun onko kellään ideoita? :D Budjetti ei riitä kovin kalliiseen...[/QUOTE]

Minkä tyylinen? Romanttinen vai moderni?
Kodin ykkösessä on halpa ainakin se New york sarja jota saa eri kokoisena
2459691.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaPimeä;22808341:
Meillä on tuo Amigo mutta mustana :)
Omista huonekaluista en kyllä osaa yhtäkkiseltään valita suosikkia...

Onko teillä amigo tuoli nahka- vai kangaspäällisellä? Itse mietin nahkaista sen helpon huollon kannalta, mutta kankaisena taas saisi elävämmän pinnan ja passais ehkä paremmin sohvan seuraksi, mietityttää vain kumpi säilyttäis kuosinsa paremmin.

Lempihuonekalu on miehen isän isoisän tekemä kaappi. Aivan ihana. Isoisotuffa on takonut siihen itse kaikki vetimet, lukot yms.

Lisää haluaisin Lundiaa, hyllymetrit alkaa loppumaan. Olis kiva saada tuohon myös ovia, sekä vitriiniovia että umpiovia.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22808456:
Onko teillä amigo tuoli nahka- vai kangaspäällisellä? Itse mietin nahkaista sen helpon huollon kannalta, mutta kankaisena taas saisi elävämmän pinnan ja passais ehkä paremmin sohvan seuraksi, mietityttää vain kumpi säilyttäis kuosinsa paremmin.

Meillä on mustalla nahalla, juuri tuon helppohoitoisuuden takia. Ja ainakin me ollaan tykätty tuosta nahasta :)
Tuolin kaverina on Interfacen Fly-sohva, myöskin mustalla nahalla.
(linkissä tosin kankainen)
Interface

Haluaisin lukittavan kaapin televisiolle ym härpäkkeille. Jos olisi oma kämppä niin haluaisin sellaisen kokonaisen liukuovella toimivan "seinän" jonka vois vetää noiden viihde-elektroniikkalaitteiden ym. eteen. Mustaa tai tummaa puuta värinä....

Jonkun lelujensäilytyssysteemin haluaisin myös lastenhuoneeseen. Nyt on jo neljä tai viisi lelukoppaa, mutta ärsyttää kun joutuu sekoittamaan eri leikkeihin tarkoitettuja leluja keskenään, haluaisin kaikelle oman paikan ja lootan.... JYSKin maui-lipastoa kattelin tossa, ei olis haitannu vaikka muksut olis vähän tuhonnutkin sellasta kun oli niin halpoja. Ukolle ei sitten sopinut :/

Olemassa olevista huonekaluistamme pidän keittiönpöydästä, ihan peruspöytä.... Iso tuo on, mahtuu kuudesta kahdeksaan ihmistä ruokailemaan... Tummaa puuta, paksut jalat ja pöytälevy on ihanasti just niiden "raamien"mukainen, lapset ei kolauttele ulkoneviin reunoihin päätänsä.
Sohvasta pidän myös tosi paljon, ei liian pehmeä eikä liian kova, tässä voi löhötä mutta ei ole niin syvä että joutuis konttaamaan pois. Ja pidän ulkonäöstäkin, mustaa nahkaa ja vaaleat tikkaukset...

Voin yrittää lisätä kuvia jos aijaa toimis, jostain syystä vetää koko netin jumiin kun oon yrittänyt ladata kuvia..

Haussa olisi myös itsellä valkea korkeakiiltoinen lipasto/senkki, mutta tyssää monesti siihen, että korkeutta lipastoilla on aina sen 75cm ja minä tarvisin korkeamman tyyliin 90cm...
Tyyli pitäisi olla moderni.
Valantin lähellä lipastoa olen katsonut, saanee ilmeisesti korkeampanakin kuin se 75cm.. Onko muita ideoita?

Lempihuonekalu..? Hmm..se saattais olla semmonen pieni vaatekaappi, ihan normaali, aika vanha. Ei se ihan priimakunnossakaan oo mut sillä on tunnearvoa :) Toinen vois olla semmonen tosi jämerä pieni monilaatikollinen lipasto(ntapainen), sen päällä on 180litran akvaario on kestää loistavasti (kopkop, kuitenkin hajoaa just..)

Uuden sohvan haluaisin, oon katellu Ikean yhtä sohvaa, en vaan just nyt sitä nimeä muista..harmi vaan kun täällä Itä-Suomessa ei Ikeaa oo, niin ei ihan noin vaan pääse hakemaankaan.
Ja rahi on kans ostoslistalla, kun löytyy semmonen kaikinpuolin sopiva :)
Ja lapsille vaatekaapit.

Alkaa tulla nuo Muurame lipastot jo korvista. Jokapaikassa on vain muuramea :(
Viimevuoden asuntomessuiltakin koetin sisustusideoita urkkia, mutta joka tönössä oli makkari, jossa oli muurame lipasto työpöytänä/yöpöytänä/pöytänä/sohvapöytänä/tv-tasona. BORING!!!

Ehkä vähän tylsä elementti jonkun muun mielestä, mutta oma lempparini on isäni viime kesänä nikkaroima askartelu-/ompelupöytä. Seinällä näkyvät hyllyt olen myös teettänyt isälläni ja ne lisäävät tämän pienen työpisteeni toimivuutta sopivasti. :)
IMG_5408.jpg

Tuon lisäksi eniten tykkään miehen isovanhemmilta perityistä huonekaluista: pienestä pirttikalustosta (olen sen tuunannut jo pariin otteeseen itse) sekä massiivisesta, kiiltäväpintaisesta työpöydästä.

Mun lempihuonekalu on meidän ruokapöytä, se on ihana, vanhannäköinen, tukeva, iso (100x200cm) ja "mun näköinen", silti haluaisin uuden ruokapöydän. Menee hermot tuon puhdistamisessa ja jonkunverran kapeampi (valkoinen) pöytä sopisi tilaan paremmin.
Ton nykyisen voisin koittaa käsitellä jollain ja laittaa kesällä terassin pöydäksi.

Huono kuva, kännyllä otettu mutta josko tuosta jotain selvää saisi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä