Sisustusapua; verhoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpelo

Vieras
Auttakaa mua puusilmää! Kun ei ole tyylitajua niin ei! Muttei ole rahaakaan palkata jotain sisustussuunnittelijaa...

Kysymys: mulla on makuuhuoneen seinät tapetoitu sellaisella vaaleankeltaisella. MINKÄ VÄRISET VERHOT?? Oisko hyvä että ne olisi suunnilleen samaa väriä kuin seinät? Laitoin nimittäin juuri luumunväriset valoverhot ikkunaan, ja yäk! Kyllä mun silmä sen sanoo, mikä EI sovi, mutta en osaa ostaa sopivia.

Täällä on hyvän maun omaavia ihmisiä, auttakaa mua!

No päiväpeitto on tällä hetkellä justiinsa luumun värinen, yksinään sängyllä näyttää ihan hyvältä mutta verhojen kanssa ei. Lattia on sellainen vaalea laminaatti, sitten makuuhuoneessa on lipasto (pyökki -aika kauhea ) ja tietokonepöytä (sekin pyökki! ). Muutenkin tämä huone on oikea murheenkryyni, ei saa tavaroita asettumaan nätisti ei niin millään. Mutta saisi edes nätit verhot!

2007-03-08-linen.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Valkoinen on helppo testata lakanoilla :D
Itse suosittaisin luonnonväristä beigeä ehkä, riippuu seinän sävystä. Jos siellä on keltaista ja liilaa jo + erisävyisiä kalusteita, niin en ottaisi uutta väriä enää. Eli joku natural.

Mulla vaihtuu sängynpeite melko usein ja värit vaihtelee laidasta laitaan... Joten parempi olisikin että verhot olisi melko neutraalit.

Kalusteet tekisi mieli paiskata pellolle, kun ei ne tähän huoneeseen sovi niin millään. Mutta kun ei taas tiedä mitä hankkisi tilalle... Eikä sitä rahaakaan niin hirveesti ole, ettei viittisi mitään kovin kallista hankkia.

Heippa!

Minä laittaisin ehkä juurikin tuollaiset pellava yms. sekoitteiset (hieman "kovat" siis) luonnonvalkoiset/ ihan vaalean beiget verhot. Sekin riippuu seinien keltaisen sävystä (onko lämmin vai kylmä sävy-> kylmän kanssa beiget, lämpimän kanssa luonnonvalkoiset). Sitten varmaan sekä v. beigejä ja valkoisia tyynyjä sängylle koristeeksi, vaalea matto. Jos haluat voit myös laittaa ikkunaan sekä pellavaiset beiget paneeliverhot että valkoiset "kunnon" verhot.

Jos kalusteet ovat mielestäsi väärän väriset, niin ne saavat aivan uuden ilmeen kun hiot pinnan ja maalaat vaikka valkoiseksi. Samalla ne muuttuvat vähemmän hallitseviksi, ja lisäävät tilan tuntua huoneessa.

Tekstiileitä on aika helppo vaihdella, ja jos tuntuu että alat kyllästyä, niin voit helposti muuttaa huoneen ilmettä muutamalla erilaisella tyynynpäällisellä koristetyynyissä. Jotain hauskaa kuviota yms. Ja halvalla lähtee mitä erilaisempia kankaita esim. kangaskauppojen palakoreista, ja muutenkin ale-kankaat halpoja. eikä paljon muutamaan tyynynpäälliseen tarvitse. :)

Toivottavasti oli jotai apua.

Lisäys:
jos haluat lisää samaa väriä kuin päiväpeitossa huoneeseen, niin voisit tehdä samanvärisestä kankaasta paneelitaulun esim. seinälle joka on sänkyä vastapäätä. Tällä tavoin huoneen ilmeestä tulisi yhteinäisempi, kun päiväpeitolle on "kaveri".

Myös kynttilät on aina kivoja makkarissa, vaikka valkoisia isoja ikkunalaudalle tms. luovat tunnelmaa silloinkin kun eivät pala, ja huoneesta tulee viimeistellympi.

Yhteistyössä