Sisustus apuja, kiitos!

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Eli meillä on yhteen makuuhuoneista käynti olohuoneesta, mutta siinä ei ole ovea vaan tavallista ovea leveämpi holvikaariaukko (tai siis miten se nyt sitten oikein sanotaankaan). Huone on tällä hetkellä työhuoneena. Jos siitä haluais oikean makuuhuoneen niin jonkinnäköinen "ovi" siihen tarvittaisiin, ja varsinaisen oven saaminen vaatisi luultavasti jonkin verran remonttia.

Onko tyhmä idea laittaa siihen makuuhuoneen puolelle verhotanko ja jotain paksua kangasta oviverhoksi?

meillä oli sillä tavalla aikoinaan isän luona. ei se hienoo ollu mutta täytti tehtävänsä.
toki siitä voi saada tosi hienon. esim just paksuu kangasta, ja vaikka semmonen helmi verho.
silloin jos "ovi" on auki, voi köyttää sen paksun verhon ja jättää ne helmet roikkumaan.
tai vaihtoehtoisesti paksun verhon kaveriksi joku ohut kangas. vaikka suikaleina.

Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:
mä laittaisin kunnon oven/pariovet... mitäs jos toinen haluaa jäädä olohuoneeseen esim. katsomaan tv:tä, häiritseekö nukkujaa makkariin?

Mut kun se aukko on leveämpi kuin yksi ovi ja kapeampi kuin kaksi. No tietysti tilaamalla saa millaset ovet haluaa. Ja sit vielä se yläosan kaarevuus...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä varmaankin rakennuttasin siihen sellaset pariovet jommalle kummalle puolelle. Tai liukuoven jos vaan seinätilat antais periksi pitää sitä myös avoimena.

Liukuovi ei mahdu mitenkään. Taiteovea harkitsin, mutta siinäkin ongelmaksi muodostuu se kaari.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Katsot todella kauniin painavan kankaan.
Ennenvanhaan ovien edessä oli aina verhot, ettei veto päässyt sisään.

Siis mulla on mielikuva sellasesta todella paksusta, painavasta, suhteellisen tumman värisestä sametista(?). Luulis sellasen hiljentävän ääniä ja himmentävän valoja, joita vois muuten tulla häiritsevästi olkkarista.

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mä varmaankin rakennuttasin siihen sellaset pariovet jommalle kummalle puolelle. Tai liukuoven jos vaan seinätilat antais periksi pitää sitä myös avoimena.

Liukuovi ei mahdu mitenkään? Taiteovea harkitsin, mutta siinäkin ongelmaksi muodostuu se kaari.

Joo taiteovi ei minustakaan sovi kaareen ollenkaan.

Mutta kahden kapeamman parioven tekeminen esim vanerista ei ole mikään iso ongelma, kun kerran karmit on jo paikoillaan. meille esim sopivi hyvin sellanen raakalautasta kevyesti hiottu ja maalattu rustiikkinen ovipari, jos olis tuommonen hieno kaari valmiina.

Liukuovi ei mahdu mitenkään? Taiteovea harkitsin, mutta siinäkin ongelmaksi muodostuu se kaari.

Joo taiteovi ei minustakaan sovi kaareen ollenkaan.

Mutta kahden kapeamman parioven tekeminen esim vanerista ei ole mikään iso ongelma, kun kerran karmit on jo paikoillaan. meille esim sopivi hyvin sellanen raakalautasta kevyesti hiottu ja maalattu rustiikkinen ovipari, jos olis tuommonen hieno kaari valmiina.

Ei siinä mitään karmeja ole.

:/

En oo purkanu... :whistle: Mut siis näyttää tollaselta ihan tavalliselta sisäseinältä, huoneitten puolella tapettia ja se aukko on maalattu. Mä oon aivan tumpelo näissä jutuissa.

Lähinnä se materiaali kiinnostaa mua siksi että jos on kiviseinä, niin siihen voi tarvittaessa ropata kiinni laudat joihin saa kiinni saranat, mut jos se on kipsilevyä niin se ei kannattele niin painavaa viritystä.

Mut mä varmaan laittasin sille suoralle osalle pystyyn vähän pakummat laudat joihin tulis kiinni saranat ja rakentasin kaariovet vanerista ja raakalaudasta ja kiinnittäsin tälläsillä saranoilla

A94-69-18-70-56_3_m.jpg

Ja vahaisin koko systeemin tämän väriseksi
IMG_4665.jpg

Ja muutenkin jatkasin tätä meillä olevaa sisustustyyliä http://personal.inet.fi/yritys/mk/veski/

Lähinnä se materiaali kiinnostaa mua siksi että jos on kiviseinä, niin siihen voi tarvittaessa ropata kiinni laudat joihin saa kiinni saranat, mut jos se on kipsilevyä niin se ei kannattele niin painavaa viritystä.

Mut mä varmaan laittasin sille suoralle osalle pystyyn vähän pakummat laudat joihin tulis kiinni saranat ja rakentasin kaariovet vanerista ja raakalaudasta ja kiinnittäsin tälläsillä saranoilla

Ja vahaisin koko systeemin tämän väriseksi

Ja muutenkin jatkasin tätä meillä olevaa sisustustyyliä

Komeen näköstä teillä!
Mut ei ihan tollasenaan sopis meille...

Varmaks en mene sanomaan mutta luulisin että on kipsilevyä.

Onneks tällä ei ole ihan vielä kiirettä, lapset menee samassa huoneessa vielä muutaman vuoden. Ja sitäkin oon miettiny että tulisko siitä toiselle lapsista oma huone vai meidän makkari. Se olis ihan selkeesti meidän makkari muuten, mutta kun sitten käynti vaatehuoneeseen olis jommankumman lapsen huoneesta.

Yhteistyössä