Sisustukseen väriapua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuvainnollisesti värisokea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuvainnollisesti värisokea

Vieras
Meillä on tulevassa kämpässä keittiö ja olohuone samaa tilaa. Toiseen päätyyn siis tulee iso ruokapöytä, joka on koivun värinen ja siinä on vihreänsävyistä lasia oleva kansi. Huonekalut on muutenkin kovun väristä puuta ja lattiakin on vaaleaa parkettia. Olohuoneen matto on tummanruskea ja siinä on beigeä ja ihan vähän viininpunaista ja vihreää. Vanhat sohvat lentää mäkeen ja ostetaan kokonaan uudet, mutta ne siis tulee sen saman tilan toiseen päähän.

Tykkään viininpunaisesta ja tumman violetista, mutta niitä nyt ei mitenkään hirmu isoina pintoina voi olla... Tehosteväreinä vaan.

Nyt pitäis päättää sohvien ja seinien väri! Auttakaa!

Osta ensin sohva, kuvauksen perusteella suosittelisin beigeä. Kun sohva on paikoillaan, niin on helpompi valita seinien väri. Sohvan päälle sit maton sävyissä olevia koristetyynyjä.

Muuten hyvä, mutta kun seinät on pakko maalata nyt viikonloppuna, enkä ehdi sohvaa ostaa ennen sitä. :(

Ehdotin vaalean beigejä seiniä, mutta mies väittää, että siitä tulee ihan mummumainen vaikutelma. En tajua... Onko teidän mielestä vaalean beiget seinät automaattisesti mummumaiset? Minkä sävyinen sen vaalean beigen pitäisi olla, ettei olisi mummuväri?

Jos päädytte beigen värisiin seiniin, niin sellanen maitokahvin värinen on kiva. Vaikee selittää, kattele värimalleja esim. Tikkurilan sivuilta. Siellä on myös valmiita värikortteja, joissa on valmiiksi valittu muutama yhteensopiva väri. Esim. isoksi pinnaksi joku ja sit muutama tehosteväri. Mä voisin kuvitella, että voisitte laittaa yhden tehosteseinän, esim. viininpunaisella kuviotapetilla?? Ja sit muut seinät hillitymmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22281021:
Muuten hyvä, mutta kun seinät on pakko maalata nyt viikonloppuna, enkä ehdi sohvaa ostaa ennen sitä. :(

Ehdotin vaalean beigejä seiniä, mutta mies väittää, että siitä tulee ihan mummumainen vaikutelma. En tajua... Onko teidän mielestä vaalean beiget seinät automaattisesti mummumaiset? Minkä sävyinen sen vaalean beigen pitäisi olla, ettei olisi mummuväri?

en laittaisi beigejä seiniä, tulee sekamelska kun koivuisia kalusteita ja vaalea parketti. pahimmassa tapauksessa huoneesta tulee tunkkainen ja "likainen" värimaailma.

ostaisin valkoiset sohvat ja pitäisin seinätkin valkoisina.

en laittaisi beigejä seiniä, tulee sekamelska kun koivuisia kalusteita ja vaalea parketti. pahimmassa tapauksessa huoneesta tulee tunkkainen ja "likainen" värimaailma.

ostaisin valkoiset sohvat ja pitäisin seinätkin valkoisina.

Jos perheessä on lapsia tai lemmikkieläimiä, niin en ostaisi valkoisia sohvia. Seinät voisin kyllä maalata valkoiseksi ja yhden niistä maalata tai tapetoida jollain sopivalla värillä.
beige + koivu + joku vaalea puulattia = helposti pliisun värinen kokonaisuus, "mummomainen", kuten ap:n mies sanoi.
Suosittelen niitä tikkurilan värilastuja. Itsekin käytin niitä asunnossani vaikka olenkin rakennusalan ammattilainen.

OK, ei siis ainakaan beigejä seiniä! :)

Mies on myöskin valkoisia seiniä vastaan. On mulla hankala vastakappale. Luulis, että suurin osa miehistä on ihan joo-joo-otetaan-se-asenteella, kun aletaan miettiä jotain seinämaaleja, mutta tämä on hankalampi tapaus kun minä.

Taidan iskeä sille ne Tikkurilan värilastut naaman eteen ja sanoa, että miettii sitten itse tämän valmiiksi. :) Mulle ei ainakaan itselle heti löytynyt sieltä mieluisaa värilastua. Ehkä toivon siihen värilastuun liian kovasti tehosteväriksi viininpunaista, ja siksi sitä ei löydy... Täytyy varmaan nukkua yön yli ja katsoa niitä lastuja uudelleen aamulla.

Yhteistyössä