Sisustukseen apuja kaivataan täälläkin, elikkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pastori

Vieras
Kaikki systeemit ovat menossa uusiksi sohvasta verhoihin. Värimaailma on minulle jo selvä, mutta millä tavalla kaikkea sitten yhdistäisin. Eli haluan valkoista, tumman harmaata sekä tumman ruskeaa läpi asunnon. Olohuoneessa on trraa ja harmaata, sekä tumma tv-taso. Seinät ovat valkoiset ja television takan on vesipuhvelin talja. Makuuhuone on violetti, samoin keittiö. Siis sisustukseltaan. Keittiön kaapisto on kiva, vaalean harmaa valkoisella.

Apua.. Apua.. Apua.. Haluan raikkaan näköisen kokonaisuuden, silti hiukan tummahkon.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Menitkö sä nyt niitä kuvia ottamaan? =)

...mä meen laittaas ruokaa tässä välissä. :D

:D Usbit rikki koneesta, ei hyödytä juurikaan kuvat kamerassa :whistle: :saint:

Mä mietin, että miten ne värit kannattas jakaa ja mikä kokonaisuus olis kiva :xmas: Menee ihan päin puita jos rupean yksin säheltämään.

Ootko kattonut yhtään niitä tikkurilan lastuja? Niistä saa aika hyvin ideoita, mitä värejä voi yhdistellä keskenään ja niistä voi saada ideoita, joita ei ihan heti itte keksis.

Meillä esim. on makkarissa yks seinä tosi tummaa luumunpunasta ja loput sitten beessiä (eikä ees hirmu vaaleeta sellasta). Päiväpeitto ja koristetyynyt on tumman ruskeeta. Verhot meillä on kunnon retro oranssia, jota en todellakaan olis ite heti sinne keksinyt laittaa :) Kuulostaa äkkiseltään varmaan aika rajulta yhdistelmältä, mutta kokonaisuus on mun mielestä aivan loistava!

Sellaisia ideoita, mitä itelleni tulee mieleen on, et voisit sitä tumman harmaata vähän piristää jollain voimakkaalla ja tummalla punaisella, joka vois antaa siihen vähän eloa. Ite en kuitenkaan yhdistäis ruskeeta ja harmaata missään, vaan pitäisin ne eri tiloissa. Ruskeeta piristäisin varmaan oranssila tai limen vihreellä....

Tässä nyt ees jotain hajatelmia :)

No, mutta hyvä idea! Eipä tullut mieleenkään noi vaikka ihan tietoinen olen tikkurilan värilastuista :xmas: .
Minä tykkään tummasta puusta ja luonnon materiaaleista, eikö siihen saa mitenkään yhdistettyä tummanharmaata :'( *tykkää, tykkää*

Mutta siis unohdan harmaanko ja painun sinne k-rautaan

Tee keittiöstä harmaa ja valkoinen, kun siellä sitä jo kaapeissa on. Muista tikoista ruskea-valkoista. Sitten just jotakin kivaa piristeväriä joka yhdistää koko asunnon?

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
No, mutta hyvä idea! Eipä tullut mieleenkään noi vaikka ihan tietoinen olen tikkurilan värilastuista :xmas: .
Minä tykkään tummasta puusta ja luonnon materiaaleista, eikö siihen saa mitenkään yhdistettyä tummanharmaata :'( *tykkää, tykkää*

Mutta siis unohdan harmaanko ja painun sinne k-rautaan

Eihän sitä harmaata tarvitse unohtaa :) Katot vaan jonkun lastun, jossa sitä on valmiina ja siitä saa hyviä ideoita, mikä muu sopii sen kanssa :) Mun yhellä keverilla on olkkari harmaan eri sävyjä yhdistettynä valkoiseen ja viinin punaiseen, kalusteissa on lisänä tummaa puutaa ja sopii hillittömän hyvin yhteen! Niinku porkkana nenä lumiukolle ;)

No niin, alkaa ideat jo raksuttamaan :D Mutta osaako niistä lapuista katsoa, että mitä väriä ja minne :o

Niissä on tarkoituksena se, että se suurin väri on se, mitä on eniten (esim. seinät) ja pienemmillä laitetaan mausteeksi (toki kaikkia värejä ei tarvi käyttää).

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Guess what, en osaa päättää noista lastuista :snotty: Kaikki värit siinä lastussa ei näytä hyvältä.

Eihän niistä lastuista o pakko joka väriä käyttää. Valkkaa ne joista tykkäät

Näin juuri! Ja sitä paitsi ne värit, joista et tykkää ei tarvi olla edes mitään isoja juttuja, vaan vaikka joku koriste-esine (jos nyt jonkun semmoisen haluisit hommata/saisit).

Guess what, en osaa päättää noista lastuista :snotty: Kaikki värit siinä lastussa ei näytä hyvältä.

Jos jokaisessa lastussa on kaksi väriä joista ehkä pitää niin ei tästä saa kivaa millään :whistle:

Jos jokaisessa lastussa on kaksi väriä joista ehkä pitää niin ei tästä saa kivaa millään :whistle:

Kato sellaset lastut mitkä on suht liki toisiaan ja yhdistä niistä

Ok, tuo Basilicum näyttää ihan ok:lta, mutta siinä on sinistä :x ! Sen jos jättää pois niin sitten on liian ruskeaa.

No pistä jotain muuta kuin sinistä sen tilalle. :D

Eh, mikä sen tilalle kävis :D tahtoo raikkaan oloisen asunnon, sopisko se valkoinen nyt sitten? Tuossa on toooosi vaalean harmaat seinät, oikeastaan haluaisin tummemmat.

Kato sellaset lastut mitkä on suht liki toisiaan ja yhdistä niistä

Täh, eli siis voin ottaa muutaman lastun ja valkata niistä hauskimmat?
:D Nyt olis sitten taas sekasotku valmiina :D

Ok, tuo Basilicum näyttää ihan ok:lta, mutta siinä on sinistä :x ! Sen jos jättää pois niin sitten on liian ruskeaa.

No pistä jotain muuta kuin sinistä sen tilalle. :D

Eh, mikä sen tilalle kävis :D tahtoo raikkaan oloisen asunnon, sopisko se valkoinen nyt sitten? Tuossa on toooosi vaalean harmaat seinät, oikeastaan haluaisin tummemmat.

Olisko oranssi ihan mahdoton sun makuun? Oranssi ja ruskee on kiva yhdistelmä. Tai turkoosi. Siis piristeeks, ei välttämättä koko seinää

Siihenhän sopii melkein mikä vaan pirteä väri. :) Kokeilemalla löydät parhaan.

Ja noista seinistä: melkein neuvoisin, että laita ensin vaaleammalla kuin luulisit haluavasi, koska seinässä se helposti näyttää tummemmalta. Sit toisekseen sitä, kuinka paljon se muuttaa huoneen valaistusta, on vaikea arvioida etukäteen. :) Jos epäilyttää, osta ensin pieni purkki ja laita yks seinä/osa seinästä ja hae sit vasta iso pönikka ja laita loputkin.

Yhteistyössä