Sisustajat hoi...mulla ei ole värisilmää ja iso pulma edessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leppus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leppus

Vieras
Keittiössä on keskitumma laminaatti, joka ennemmin tummaan päin enemmän, kuin vaaleaan. Kaappien ovet ja rungot valkoiset.
Laittaako keittiön tasot lattian kanssa sopiviksi, eli tasot lattia samaa väriä?
Vai voiko ne keittiön tasot olla esim. Tummat kivitasot?

Meillä tumma laminaattilattia. Tai ei tumma tumma, mutta enemmän tumma kuin vaalea :)
Tasot mustat, jossa pieniä pisteitä samaa väriä, mitä lattiassa. Semmosta "kiven näköistä".

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28014119:
No enpä laittaisi puutasoa ollenkaan, on sen verran epäkiitollinen materiaali. Tummaa kiveä, se näyttää hyvältä.

Ei välttämättä. Meillä on ollut sekä puu- että laminaattitasoja, ja kyllä puu ainakin laminaatin voittaa. Kun laminaattiin tulee naarmuja, ne ovat siinä sitten aina, mutta puun voi hioa ja siitä saa aina uuden pinnan esiin. :) Kiveen nyt tietenkään niitä naarmuja ei edes tule, mutta kaikki eivät silti kiveä tahdo.

[QUOTE="vieras";28014143]Ei välttämättä. Meillä on ollut sekä puu- että laminaattitasoja, ja kyllä puu ainakin laminaatin voittaa. Kun laminaattiin tulee naarmuja, ne ovat siinä sitten aina, mutta puun voi hioa ja siitä saa aina uuden pinnan esiin. :) Kiveen nyt tietenkään niitä naarmuja ei edes tule, mutta kaikki eivät silti kiveä tahdo.[/QUOTE]

Kummallista tunkea tähän vertailuun jotain laminaattia, kun puhuttiin puusta tai kivestä pöytätasoina. Joo puu on myös paperimassaa kestävämpää, mutta ei muuta sitä tosiasiaa, että on aika epäkäytännöllinen keittiössä, jossa läträtään vedellä. Vaatii hoitoa, ei sovi laiskalle ihmiselle.

Lattian kanssa mätsäävät tasot mun mielestä. Ja eihän se tartte olla puuta se taso, vaan sitä MDF:ää vai mitä onkaan. Kivitasot on kauhean kovia ja kolisee. Helppohoitoinen ja kestävä on tuo materiaali, ihan normaalia keittiötasomateriaalia.

Lattian kanssa mätsäävät tasot mun mielestä. Ja eihän se tartte olla puuta se taso, vaan sitä MDF:ää vai mitä onkaan. Kivitasot on kauhean kovia ja kolisee. Helppohoitoinen ja kestävä on tuo materiaali, ihan normaalia keittiötasomateriaalia.

Itsellä kahdeksas vuosi menossa keittiössä kivitasojen kanssa ja en ole tähän astiin ymmärtänyt sitä "kovat ja kolisee" kommenttia? Niin minuakin varoitteltiin, kun kivitasoja suunnittelin. Käytössä kivitaso ei ole ollenkaan niin "kova" vaan erittäin tyylikäs ja käytännöllinen. Itse en enään muuta materiaalia keittiöön huolisi :)

Mutta aloittajalle: meillä on tumma kivilattia ja tummat kivitasot keittiössä. Sinuna laittaisin sen tumman kivitason :)

Yhteistyössä