siskoni jätti vauvansa meille!kirje oli mukana.mitä teen????

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
hätä
se ohjaa eteenpäin tuntuu niin pahalta!mä en halua enempää vauvalle,tädin pikkuvauvalle siirtoja siksi mä mietinkin et kuinka sais vauvan pysymään täällä meidän kanssa kokoajan????
 
vieras
Huostaanotto ei ole suinkaan ainoa eikä välttämättä edes todennäköinen vaihtoehto. Jos omat vanhemmat eivät pysty jälkikasvustaan huolehtimaan, ls-viranomaiset kartoittavat ensimmäisenä onko lähiympäristössä ketään, jolle lapsen voisi sijoittaa. Huostaanotto on kallista ja hankalaa, sitä tehdään vain viimeisenä vaihtoehtona. Jos lapselle löytyy hyvä sijoituspaikka läheisen aikuisen luota, niin miksi sitä sieltä pois otettaisiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huostaanotto ei ole suinkaan ainoa eikä välttämättä edes todennäköinen vaihtoehto. Jos omat vanhemmat eivät pysty jälkikasvustaan huolehtimaan, ls-viranomaiset kartoittavat ensimmäisenä onko lähiympäristössä ketään, jolle lapsen voisi sijoittaa. Huostaanotto on kallista ja hankalaa, sitä tehdään vain viimeisenä vaihtoehtona. Jos lapselle löytyy hyvä sijoituspaikka läheisen aikuisen luota, niin miksi sitä sieltä pois otettaisiin?
Sitä lapsen ottamista viranomaisen haltuun ennen mahdollista sijoittamista kutsutaan kiireelliseksi huostaanotoksi... Vai miten ajattelit, että homma etenee? Että antavat hylätyn lapsen olla jossain random -perheessä mistä viranomaiset ei tiedä hölkäsen pöläystä, tuosta vaan. Ja antavat sijoituspäätöksen?
Mutta kun ap on reippaasti sossuun yhteydessä, hän saa neuvoja, tukea ja apuja. Ja todennäköisesti lapsen luokseen.
Ap; asiat mutkistuu, jos et ota yhteyttä viranomaisiin. Pahennat vain tilannetta. Lastensuojelu on nimensä mukaisesti lastenSUOJELUa. Sossu haluaa vain auttaa ja tukea. Ei heitä tarvitse pelätä.
 
miksi provo
Mun siskopuoli sanoi kerran minulle tekevänsä samoin kun ap kertoi. Eli tuovansa vauvansa meidän oven taakse ja häipyvänsä itse. Kysyi vaan että huolehdinko siitä sitten. No ei kuitenkaan koskaan tuonut. Öli silloin 17v ja elämä oli hyvin sekavaa. Nyt hänellä on jo useampi lapsi ja elää onnellisesti avioliitossa. Että kyll'ä kai tuollaistakin voi tapahtua.
 
musta harmaana
törmäsinpä sitten tähän ketjuun sattumalta... meillä hieman samantapainen juttu juuri menossa.. siskon lapsi asuu nyt meillä kun hän ei jaksa ja kyllä ihan meitä ensimmäisenä ajateltiin "sijoitukseen" vaikkei sossu meistä mitään tiedä..toinen vaihtoehto olis ollu tukiperhe jos ei meille olisi sopinut..mitään virallista ei kyllä ole tehty, muutamasta viikosta näin alkuun ollu puhetta..
Jos teillä tilanne totta, niin kyllä luulis että vauva teille saa jäädä jos vaan otatte. Ellei sitten isä ilmaannu jostain.. Ei sitä lastenkotiin tai muuhun perheeseen olla laittamassa.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väkisinkin pisti naurattaa. Just laitoin itse alotuksen, kun siskon teini majailee meillä liiankin kanssa. Että on niitä siskoja muillakin. :D

Haluatko pitää vauvan?
Tänään se on menny näin:

- Joku kyselee hiusten värjäämisestä, perään joku tekee provon alapään värjäämisestä.

- Joku kyselee ruokajuttuja, perään älyvapaa kysely siitä mitä saa aikaan makaronilaatikon aineksista.

- Joku kyselee kauanko pitää olla käymättä vessassa ennen r-testiä, perään joku apinoi ketjun jossa on ollu pissaamatta talvisodista asti.

- Joku kyselee siskon lapsesta, tämä ketju seuraa. Hmm.
 

Yhteistyössä