siskoni jätti vauvansa meille!kirje oli mukana.mitä teen????

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
äitee
jaa no monet kerrat olen ollut valmis luovuttaa ja viemään lapseni jonkun toisen kasvatettavaksi kun on tuntenut itsensä niin surkeaksi äidiksi,kun ei oo vaan jaksanut(varsinkin silloin kun olin täysin yksin esikoisen ollessa vauva,ekat 2v). että ei tän tartte provo olla. mutta ikävää. mitä sä haluat itse tapahtuvan?
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
kirje oli sitä luokkaa et ei tuu..masennus taustalla.mä en vaan tiedä miten jaksaisin itse taistella jos pitäis taistella lapsesta!
mä olin synnytyksessäkin mukana ja muutenkin ja siksi lapsi on mulle hirvittävän rakas,sen takia mua hirvittää ilmottaa jos lasta sitten pompotellaan pitkin poikin!!!
Aiemmin jo totesin, että tutulla lähes vastaava tilanne, JOS suvussa tai tuttavapiirissä ei ole sinulle tappelukaveria, ni et tod näk joudu tappelemaan. Ei ne viranomaiset vastaan pane jos teillä kaikki hyvin.

 
hätä
no mun sydän särkyy kyllä jos se niin menee et lasta pompotellaan päätöksen aikana!????
se lapsi on mulle niinkun mun oma.mä oon niin monta kertaa mennyt hoivaamaan kun sisko on ollut huonossa voinnissa mut en silti uskonu et näin kävis.käykö se mitenkä se "valtakirja"??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
no mun sydän särkyy kyllä jos se niin menee et lasta pompotellaan päätöksen aikana!????
se lapsi on mulle niinkun mun oma.mä oon niin monta kertaa mennyt hoivaamaan kun sisko on ollut huonossa voinnissa mut en silti uskonu et näin kävis.käykö se mitenkä se "valtakirja"??
Ei suoranaisesti käy.
 
hätä
ei meillä kyllä juuri ole sukulaisia ja olen ymmärtänyt et ei siskolla paljoo kavereitakaan.ollaan ihan normaali työssäkäyvä naimisisssa oleva pariskunta jolla tilaa olis kyllä lapselle.ollaan 25v ja 27v.vaikka lapsi saisikin jäädä niin sijoitetaanko se johonkin siksi aikaa?saako jäädä prosessin ajaksi tänne?sitä mä pelkään eniten...
siskolla ollut siis ennen lastakin pahoja masennusoireita,mulla myös mutta omistani ollut aikaaa jo paljon..vaikuttaako se?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
ei meillä kyllä juuri ole sukulaisia ja olen ymmärtänyt et ei siskolla paljoo kavereitakaan.ollaan ihan normaali työssäkäyvä naimisisssa oleva pariskunta jolla tilaa olis kyllä lapselle.ollaan 25v ja 27v.vaikka lapsi saisikin jäädä niin sijoitetaanko se johonkin siksi aikaa?saako jäädä prosessin ajaksi tänne?sitä mä pelkään eniten...
siskolla ollut siis ennen lastakin pahoja masennusoireita,mulla myös mutta omistani ollut aikaaa jo paljon..vaikuttaako se?
Kokoat itsesi, esiinnyt päättäväisesti, tasapainoisesti ja vakuuttavasti, niin lasta ei viedä teiltä. Olet hyvä äiti ja hyvä sisar, muistat vaan sen niiden sossujen kanssa asioidessasi. Ja pidät pikkuisen puolta.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
oliko vauva teillä sisällä vai pihalla? onko siskollas avaimet sulle?
meillä on tuo terassin ovi aina auki ja sisko tiesi sen.ilmeisesti sen kautta tuonut nukkvan lapsen,herättiin kun kuului itkua.
mutta äskenhän te tulitte töistä kun löysitte sen? :eek:
 
siis
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
oliko vauva teillä sisällä vai pihalla? onko siskollas avaimet sulle?
meillä on tuo terassin ovi aina auki ja sisko tiesi sen.ilmeisesti sen kautta tuonut nukkvan lapsen,herättiin kun kuului itkua.
heräsitten kun kuului itkua, eiks se ollut siellä ku tulitte töistä, niin olin lukevinani...... porvoossa.
 
hätä
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
oliko vauva teillä sisällä vai pihalla? onko siskollas avaimet sulle?
meillä on tuo terassin ovi aina auki ja sisko tiesi sen.ilmeisesti sen kautta tuonut nukkvan lapsen,herättiin kun kuului itkua.
mutta äskenhän te tulitte töistä kun löysitte sen? :eek:
niin herättiin siihe et kuulu itkua jostain mitä ei meidän lapsista pääse
 
nyt valehtelee ap
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
oliko vauva teillä sisällä vai pihalla? onko siskollas avaimet sulle?
meillä on tuo terassin ovi aina auki ja sisko tiesi sen.ilmeisesti sen kautta tuonut nukkvan lapsen,herättiin kun kuului itkua.
heräsitten kun kuului itkua, eiks se ollut siellä ku tulitte töistä, niin olin lukevinani...... porvoossa.
Niimpä!!! ;D ;)
 
hätä
Alkuperäinen kirjoittaja pikkusisko:
Voisiko olla että tuo oli yksinkertaisesti tapa huutaa apua - en jaksa tätä yksin.
mä oon ollu useat yötkin siellä pyytämättä ja soitellu jokikinen päivä...sen verran puhuttu et sanoo et ei tunne vauvaa kohtaan mitään ja pitää itseään hirviönä siksi...olen koittanut selittää ettei se niin ole että muillakin äitiys herää välillä vähitellen...nyt vaan on näin..
 
sori ap ei valehtelekkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
anteeks "herättiin"...vauva oli terassin välisessä eteis/kujatilassa..kesti hetken ennenku tajuttiin..eli siis "herättiin" itkuun joka ei tullu miedän lapsista
Jaa siis nyt tajusin, sori.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
no mun sydän särkyy kyllä jos se niin menee et lasta pompotellaan päätöksen aikana!????
se lapsi on mulle niinkun mun oma.mä oon niin monta kertaa mennyt hoivaamaan kun sisko on ollut huonossa voinnissa mut en silti uskonu et näin kävis.käykö se mitenkä se "valtakirja"??
Ei suoranaisesti käy.
Jos haluatte pitää vauvan niin se kyllä käy. Lapsen äiti ei ole kuollut, vaan lapsi on annettu teille hoitoon. Onhan iät ajat monet lapset olleet esim. isovanhempiensa hoidettavina, kun äiti ei ole jaksanut/halunnut hoitaa eikä kukaan viranomainen tule lasta teiltä hakemaan, jos äiti vauvan on teille antanut. Ehkä voi tulla neuvolassa ym. tilanteissa ihmettelyä ja tietysti vauvan äiti on kuitenkin huoltaja ja hänen allekirjoituksensa tarvitaan aina, kun holhoojan nimeä tarvitaan.
 
hätä
siiis vielä tarkennus:
tultiin töistä siten kun aina ennenkin:tulin lasten kanssa pihaan,mies työautolla perästä.mentiin etuovesta sisään,keittiöön laittamaan ruokaa,lapset katsomaan plustv:n junioria,alkoivat leikkiä olohuoneessa ja laitoimme miehen kanssa ruokaa,ihmettelin siinä että mikä tuo ääni on,tuleeko se muka meidän lapsista?mies kuuntelemaan...tulee jostain muualta jokin kimeä ääni..lähdettiin katsomaan,pyydettiin lapsia olemaan hiljempaa,ääni kuului nyt selvästi vauvan itkua...seurasin ääntä...löytyi terassin välikopista vauva turvaistuimessa kirjeen kera.
 

Yhteistyössä