Siskoni ei ole vieläkään pyytänyt anteeksi sitä, että painosti minua aborttiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28303346]Miksi olet noin hyökkäävä? Sinulle ei luultavasti voi ylipäätään sanoa mielipidettä asioista, kun jo tuntemattomillekin alat pauhata.[/QUOTE]

Minusta vaan vaikuttaa hyvin erikoiselta, että teidän mielestä on ok loukata lasta melkeinpä pahimmalla tavalla. Eli kertomalla hänelle, että olinpa lähellä tappaa sinut kun en sua halunnut. Tämä ei ole sitä paitsi totta, joten miksi valehtelisin lapselle ja tuottaisin pahaa mieltä ihan turhaan?

Hyvin erikoista äiti ihmisiltä, etten sanoisi.

[QUOTE="alkup.";28303387]Minusta vaan vaikuttaa hyvin erikoiselta, että teidän mielestä on ok loukata lasta melkeinpä pahimmalla tavalla. Eli kertomalla hänelle, että olinpa lähellä tappaa sinut kun en sua halunnut. Tämä ei ole sitä paitsi totta, joten miksi valehtelisin lapselle ja tuottaisin pahaa mieltä ihan turhaan?

Hyvin erikoista äiti ihmisiltä, etten sanoisi.[/QUOTE]

En minäkään tuollaista sanoisi lapselle, mutten myöskään odottaisi, että sisar pyytäisi anteeksi tuollaista asiaa.

[QUOTE="alkup.";28303069]No en tietenkään kalastele anteeksipyyntöjä. Kyllä se pitää lähteä ihan omasta halusta ja ajatuksesta.[/QUOTE]

Miksi siskosi ajatukset olisivat nyt muuttuneet? Jos hänen asenteesi oli aiemmin, että sinut pitäisi surmata lapsesi, asenne on todenäköisesti edelleen sama.

[QUOTE="alkup.";28303304]Olen melko varma, että halusi minun toistavan hänen virheensä. Hänelle on tehty abortti.[/QUOTE]

Miksi siskosi sellaista haluaisi? Kuulostat katkeralta. En näe mitään järkeä näissä syytöksissäsi ja märehtimisessäsi.

[QUOTE="eee";28303323]En mä ymmärrä, miksi siskosi pitäisi anteeksi pyytää. Jos sä olet kertonut hänelle raskaudestasi ja hän on sanonut mielipiteekseen, että sun kannattaisi tehdä abortti, niin miksi hänen pitäisi sitä jälkikäteen anteeksi pyytää?[/QUOTE]

Esimerkki: Joku neuvoo sinua tappamaan lapsesi, mutta et tee sitä. Pitäisikö hänen pyytää ehdotustaan anteeksi?

[QUOTE="vieras";28303417]Esimerkki: Joku neuvoo sinua tappamaan lapsesi, mutta et tee sitä. Pitäisikö hänen pyytää ehdotustaan anteeksi?[/QUOTE]

Tää nyt on taas näitä "esimerkkejä".

Abortti on Suomessa laillinen teko. Lapsen tappaminen ei. Siinä on ero, koita ymmärtää, vaikka kuinka olisit sitä mieltä, että jo hedelmöittyneellä munasolulla on sielu.

[QUOTE="alkup.";28303338]Olet luultavasti typerin ihminen kenen kanssa olen käynyt keskustelua. Miksi helvetissä sanoisin jotain tuollaista lapselleni? Hän oli toivottu ja jo raskauden alussa rakastettu. Enkä koskaan haluaisi hänen ajattelevan, että hän oli jotain muuta.[/QUOTE]

Ei vaan sä olet typerä ja yksinkertainen. JOS siskosi pitäisi pyytää anteeksi niin sitten myös sun pitäisi. Mutta siskollasi ei ole mitään anteeksipyydettävää joten ei sunkaan tarvitse sanoa lapsellesi että olit jo varannut ajan aborttiin.

Mulle sanoi kaikki että kai mä teen abortin, ja kun sanoin että en tee, niin kauhisteltiin. Lähes jokainen jolle kerroin raskaudesta, oli sitä mieltä että aborttiin vaan. Vähät välitin muiden mielipiteistä.

Vauva oli kuitenkin kaikille heti tosi rakas ja odotettu. Äitini oli eniten abortin kannalla, ja nykyään kuulemma lapseni on hänelle rakkaampi kuin omat lapsensa :D Enpä ole odottanut mitään anteeksipyyntöjä, ei ole tullut edes mieleen. Näen ilman anteeksipyyntöjäkin että lapsestani välitetään ja kai tuon nyt järkikin sanoo että äitini on vaan hyvillään kun en kuitenkaan aborttiin mennyt.

• Tykkää
Reactions: demdem
Aika jännä muuten, että sisko tuli vuoden päästä suunnitellusti raskaaksi. Pari vuotta aiemmin ei ollut vielä valmis äidiksi, kun sikiö abortoitiin. No eipä mennyt kuitenkaan tämänkään lapsen kanssa kaikki ihan ok, kun isällä on huoltajuus.

Vaikkei siskostani ole äidiksi, ei se tarkoita ettei minustakaan. Mahtaa sisko olla tästä katkera.

[QUOTE="alkup.";28303532]Aika jännä muuten, että sisko tuli vuoden päästä suunnitellusti raskaaksi. Pari vuotta aiemmin ei ollut vielä valmis äidiksi, kun sikiö abortoitiin. No eipä mennyt kuitenkaan tämänkään lapsen kanssa kaikki ihan ok, kun isällä on huoltajuus.

Vaikkei siskostani ole äidiksi, ei se tarkoita ettei minustakaan. Mahtaa sisko olla tästä katkera.[/QUOTE]

Sinulla näyttää olevan pahoja ongelmisa suhteessa siskoosi. Kannattaisi varmaan mennä juttelemaan niistä ammattilaisen kanssa, jotta pääset turhasta painolastista eroon. Normaali ihminen ei ajattele noin ilkeästi siskostaan.

Yhteistyössä