Siskon elämä pilalla sikainfluenssan takia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
on raskaana rv 20. Pelkää sikatautia niin hysteerisesti, ettei ole poistunut kotoaan yli kuukauteen. Kieltäytyy tapaamasta meitä ja perhettämme, meillä on koululaisia ja on varma että saa heiltä sikainfluenssan.

Mua käy niin sääliksi mun sisko! Se odottaa esikoistaan ja lapsi on hedelmöityshoidoilla aikaan saatu, neljä vuotta odottivat, ja nyt tuo ainutlaatuinen raskausaika on PILALLA PELON TAKIA! Mua suututtaa tuollainen hysteria, sisko on ihan masentunut ja hajalla kun on niin paniikissa. Pelkää rokotettakin eikä aio sitä ottaa joten aikoo kai linnottautua maaliskuuhun asti mökkiinsä. Tää on oikeasti ihan hirveää. Mitä mä voin tehdä.

Tuollaisella hysteerikolla on aina joku syy hysterisoida-nyt se on vaan sikalunssa.Onnea hänen valitsemallaan tielläEn olisi aikuisen ihmisen valinnasta suhtautua elämään huolissani.Kukin taaplaa tyylillään.

kamalaa! Mut mä tavallaan ymmärrään siskoasi. Joka tuutista tulee vaan tuota sikainfluenssavouhotusta. Ja jos itsekin odottaisin, niin olisin varmaan enemmän varoillaan mitä normaalisti, saatikka jos odottaisin tuollaisten vaiheiden jälkeen. Tukea ja rohkaisua vaan. Onko siskos puhunut peloista neuvolassa. Käynti äitipolilla ihan gynen juttusilla vois olla paikallaan. Sais jutella tuosta rokotteesta.

no neuvolareissutki on vaikeita. Miehen pitää kuskata veuvolan ovelle ja istuu autossa kunnes kello on tasan sen verran milloin aika on ettei tarvi odotushuoneessa istuskella. On perunutkin niitä aikoja kyllä.
Ei tietääksnei ole puhunut pelostaan tai ainakaan missä mittakaavassa pelkää siellä neuvolassa. Sillä menee ihmissuhteetkin ton pelon takia pilalle.

Voi että on surullista :(. Onko hänen asuinalueellaan sikainfluenssaa paljonkin? Voisiko hänelle yrittää puhua vaikka siitä, että olisi vauvankin kannalta tärkeää, että hän olisi fyysisesti ja psyykkisesti kunnossa vauvan syntymän jälkeen? Ulkoilman ja piristyksen tarpeellisuudesta. Voisiko mennä vaikka yksityisesti johonkin juttelemaan (ei olisi odotustilojen ihmisiä )? Tai keskustella jonkun asiaatuntevan kanssa puhelimitse? Vaikka jokin tartuntatautien erikoislääkäri, jolle siskosi luvalla ensin kertoisit, miten epärealistisen hankala siskosi pelko on? Joskus synnytyspelko pilaa raskausajan - nykyisin joillakin sikainfluenssa-pelko :(. Molempiin on apua saatavilla, mutta jälkimmäiseen hankalammin, jos siskosi ei tajua / uskalla hakea apua. Tottakai tuo pitkä odotus ja hoidot tekevät lapsen menettämisen pelon vielä tavanomaistakin suuremmaksi. Toisaalta ikävä kyllä siskosi pelot saattavat jatkua synnytyksen jälkeenkin - sairauspelkoja on monenlaisia. Joskus auttaa, kun puhutaan siitä, että immuniteetti syntyy juuri toisia tapaamalla ja jos eristäytyy on tavallaan elimistölle aika erikoisessa tilanteessa.

hei ymmärrän ton kyllä. mun vauva 4kk saatiin alkunn hedelmöityshoidoilla 5 v. odotuksen jälkeen. kyllä olisin ollut aika kauhuissani tuosta sikaflunssasta odotusaikana. mutta - kyllä siskosi pitäisi minusta ottaa se rokoite!!! kyllähän tauti voi iskeä vaikka miehensä kautta, tai sitten jotain tosi outoa ja huono-onnista reittiä. siis todennäköisesti ei, mutta varmaan hänen elämä normalisoituis jos se rokotuksen tuoma turva olis.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Tuollaisella hysteerikolla on aina joku syy hysterisoida-nyt se on vaan sikalunssa.Onnea hänen valitsemallaan tielläEn olisi aikuisen ihmisen valinnasta suhtautua elämään huolissani.Kukin taaplaa tyylillään.

Just. Etpä sinäkään sitten paljon tiedä. Luuletko, että noi on jotain VALINTOJA? Aivan kuin joku valitsisi tuon.

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
on raskaana rv 20. Pelkää sikatautia niin hysteerisesti, ettei ole poistunut kotoaan yli kuukauteen. Kieltäytyy tapaamasta meitä ja perhettämme, meillä on koululaisia ja on varma että saa heiltä sikainfluenssan.

Mua käy niin sääliksi mun sisko! Se odottaa esikoistaan ja lapsi on hedelmöityshoidoilla aikaan saatu, neljä vuotta odottivat, ja nyt tuo ainutlaatuinen raskausaika on PILALLA PELON TAKIA! Mua suututtaa tuollainen hysteria, sisko on ihan masentunut ja hajalla kun on niin paniikissa. Pelkää rokotettakin eikä aio sitä ottaa joten aikoo kai linnottautua maaliskuuhun asti mökkiinsä. Tää on oikeasti ihan hirveää. Mitä mä voin tehdä.

Lohduttaudu sillä, ettei se koko elämä ole pilalla. Varmasti tuo sikainfluenssa menee vielä ohi, ja siskosikin pääsee kiinni normaaliin elämään. Ikäväähän tuo on, että jollakin on noin vaikea fobia, mutta tuskin saat häntä ammattiauttajallekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:

Ensimmäisenä tuli mieleen, että tämä voi olla nyt vain alkua näille hysteerisoinneille. Voi olla, että näitä syitä tulee koko ajan uusia. Elä lähde ainakaan mukaan niihin.

Yhteistyössä