Sisko lainasi autoani ja ajoi sen paskaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Inkivääri";26178128]Jättikö naapurisi sinulle korjauskulut maksettavaksi?[/QUOTE]

Ei kun Rollolaiselle kelpasi ilolla se raha, minkä vakuutusyhtiö maksoi ja auto meni lunastukseen, suomeksi: romutettavaksi, missä kunnossa se oli jo ennen tätä kuuluisaa mälliä.

mun auton mälläsi napuri, ihan omaa tyhmyyttään, enkä hänelle vihoitellut sitä. Sitä sattuu. Elämässä on muutakin kuin materia ja kalliit autot=)

Elämässä on tosiaan muutakin materiaa kuin auto ja tärkeintä on ihmiset ja läheiset, mutta sun asenteessa on jotain pahasti vialla... Ei toisen materiaa voi rikkoa ilman että korvaa sen. Vai onko ihan oikein sun mielestä, että joku tulee teille ja vie vaikka tv:n eikä korvaa sitä mitenkään? Itse sitten makselet uuden tilalle?

Ap:n siskon tapauksessa kyllä ärsyttää se asenne, ja koska vaikuttaa niin huolimattomalta ja välinpitämättömältä, ja tietää että on tyyliin pysäköidessä rikkonut sen puskurin, ei tule mieleenkään että voi voi, onneksi sille siskolle ei käynyt mitään. Pysäköidessä harvemmin tulee henkilövahinkoja. Ei tässä varmaankaan ole kyse siitä, että se auto olisi niin pyhä, vaan siitä että tuo on aivan väärä asenne jos on lainannut toiselta jotakin ja hajottanut sen.

Mä lainasin joskus kaverille autoa. Soitti mulle töihin ja satuili, että joku on ajanut parkkipaikalla auton kolhuille. Mitä siinä voi sanoa? Totesin, että täytyy sitten viedä auto korjattavaksi. Eihän vahingoille voi mitään. Kaveri sanoi hetken perästä, että vitsi vitsi. En sitten sen jälkeen lainannut enää autoa hänelle. Mun mielestä oli törkeää heittää vitsiä tuollaisesta asiasta ja vieläpä soittaa mulle töihin, että onpa hyvä vitsi.

ei,jättänyt, mutta häne omat bonukset menivät =D

Kysehän olikin siitä että sisko palautti auton ja jätti korjauskulut ap:lle. Kuten kirjoitin aiemmin, vahinkoja sattuu, mutta niistä sitten kannetaan vastuu. Ei sille mitään voi jos peruuttaa puskurin paskaksi tai joutuu kolariin, mutta sille voi, että maksaa sitten vahingot itse.

Itse en lainaisi toiselta autoa jossa ei ole kunnon kaskoa, ellei olisi kyse hengenhädästä. Ihan vaan siksi, ettei minulla ole varaa ostaa uutta vastaavaa tilalle, jos jotain isompaa sattuu. Muutenkin auton lainaaminen on arveluttavaa, sillä kukas maksaa jos autoon tulee tekninen vika mun ajon aikana?

Minä kanssa vahingossa kaverin autosta puskurin ajoin rikki.

Ei tullut mieleenkään vähätellä asiaa ja maksoin kaikki korjauskulut mitä tuli.

Vieläkin lainaa autoa tarvittaessa ja hyvissä väleissä ollaan.

Yhteistyössä