Sisko lainasi autoani ja ajoi sen paskaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt vituttaa, kun pientä oravaa, jonka käpy on jäässä!
Eli siis sisko lainasi tänään meidän autoa ja se perkele otti sitten ja kolhi sen puskurin ihan pillun päreiksi!
Ei helkkari soikoon, totesi vaan palauttaessa, että puskuriin tuli pieni jälki ja kun menin ulos katsomaan, takapuskuri ihan palasina!
Voi jumalauta!
Kuulemma "pökkäsi vähän petonibossun"!!!!
Nyt lähtee lasku siskolle ja autoa ei enää koskaan lainaan!
Ei se tavara lainassa parane!

mitäs lainaat autoasi. tiedän sisaruksia joilla on välit menny kokonaan kun toinen ajoi toisen auton lunastuskuntoon eikä koskaan maksanut. Noi tappiothan jää auton omistajalle jos toinen kieltäytyy maksamasta... samaten omistaja kärsii aina mm. vakuutusmaksuissa jos kolari tulee, vaikka kuinka olis lainaajan vika.

No mitä sitten, vahinkoja sattuu ja siskosi korjauttaa kolhut.

Asenne kyllä minuakin ärsyttäisi, jos olisin kolhinut niin menisin kyllä lakki kourassa pyytämään anteeksi ja alkaisin järjestää autoa huoltoon.

No mitä sitten, vahinkoja sattuu ja siskosi korjauttaa kolhut.

Asenne kyllä minuakin ärsyttäisi, jos olisin kolhinut niin menisin kyllä lakki kourassa pyytämään anteeksi ja alkaisin järjestää autoa huoltoon.

Joo no sen mielestä ei tarvi korjata, vaikka puskuri hädin tuskin pysyy kiinni.
Ja kaiken huipuksi tankki melkein tyhjä!
Puoli tankkia oli, kun lähti!
Ajotyylikin ollut mielenkiintoinen, katoin ajotietokoneelta, että keskikulutus 10.3L/100 km ja tää oli MAANTIEAJOA!

mulla on sellainen sääntö:
aja aina riittävän ruppuisella autolla - ei pikkurypyt haittaa.

jos auto on niin rakas, että joudut miettiin otatko sen jonnekin vähän karumpiin olosuhteisiin - se ei ole silloin auto, vaan kiiltokuva.

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää harmaana;26176819:

jos auto on niin rakas, että joudut miettiin otatko sen jonnekin vähän karumpiin olosuhteisiin - se ei ole silloin auto, vaan kiiltokuva.

Auto on Volvo V70 2.5T -99, että kovin uudesta ei ole kyse, mutta kyllä se VITUTTAA jos takapuskuri ei oo kiinni, kun tulee lainasta kotiin!

• Tykkää
Reactions: Kotilohikäärme

Näin juuri. Auto on vaan ruostuva peltikasa.

Hah, ei mullakaan mikään hieno auto ole. Tai söpönen on, 11 vuotta vanha prutku. Mutta mua vituttais ihan suunnattomasti jos joku kolhis sen ja vähättelis tekosiaan.

Ihan samalla logiikalla joku voi varmaan tulla rikkomaan sun kodin ikkunat tai repiä sun lempivaatteet?

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Hah, ei mullakaan mikään hieno auto ole. Tai söpönen on, 11 vuotta vanha prutku. Mutta mua vituttais ihan suunnattomasti jos joku kolhis sen ja vähättelis tekosiaan.

Ihan samalla logiikalla joku voi varmaan tulla rikkomaan sun kodin ikkunat tai repiä sun lempivaatteet?

vähän eri logiikka kyllä:

kun tuo rutkuauto ei ole se lempivaate...

ps. En lainaa kotini ikkunoita yleensä kenellekään.
Lainaatko sinä?

no sehän on vain auto, hyvä ettei siskollesi sattunut mitään!
itselläni on samanlainen kokemus veljeni kanssa, ajoi nokkakolarin minun autollani kaverinsa kanssa. mutta en silti laittanut suhteita poikki, koska itselleni oli kuitenki se tärkeintä että veljelle tai hänen kaverilleen ei sattunut mitään, peltiä aina saa uutta tilalle-ihmistä ei

Korjauta auto ja lähetä lasku siskolle. Tai sano että käytit arvioittamassa, haluaako maksaa korjaamon laskun vai seuraavat kaskojen (jos sulla on) korotetut osuudet vakuutuslaskuiltasi.

Siitä bensasta en niuhottaisi, jos kerran ei etukäteen ollut sovittu että sisko maksaa, mutta kolhu ei kuulu normaaliin kulumiseen.

Auto on Volvo V70 2.5T -99, että kovin uudesta ei ole kyse, mutta kyllä se VITUTTAA jos takapuskuri ei oo kiinni, kun tulee lainasta kotiin!

Kuten tuolla joku jo sanoikin, pääasia ettei siskolle käyny mitään. Peltiä/muovia saa aina lisää, mutta samaa ihmistä ei. Ymmärrän vitutuksen täysin, muakin ärsyttäis suunnattomasti (ja ärsyttää useinkin jos joku tarvii multa autoa lainaan, koska olen tarkka ainoasta kulkuvälineestäni) jos auto tulis takapuskuri päreinä takaisin. Mutta onneksi kyseiseen malliin löytää helposti käytettyinä takapuskureita näiltä "autojen hautausmailta" (avk, ericssons yms), ja varmasti saman värisenäkin löytää jostain päin suomea. Selaile netistä eri autopurkaamoita, ja soittele lisätietoja mahdollisista puskureista, ja veloita puskurin hinta tämän jälkeen siskoltasi. Vanhaan autoon ei kannata tehtaalta uutta ostaa, koska auton arvo ei siitä enää nouse.

Kyseinen automalli on kieltämättä järjetön bensasyöppö, joten tuo bensankulutus ei niinkään mulle ainakaan mikään yllätys ole. Itse samaisella koneella oon saanu minimissään 9,5l/100km maantieajolla (liekö sitten meikäläisellä turhan raskas kaasujalka..) :)

just sen takia mä en lainaa kenenkään autoa. jso vahingossa rikkoisin autoan tai joutuisin kolariin. Saisin kuitenkin ikuiset vihat päälleni.
Joillekin se auto on niin pyhä lehmä, että sen rikkoutuminen voi viedä ikuisesti välit.

Kuten tuolla joku jo sanoikin, pääasia ettei siskolle käyny mitään. Peltiä/muovia saa aina lisää, mutta samaa ihmistä ei. Ymmärrän vitutuksen täysin, muakin ärsyttäis suunnattomasti (ja ärsyttää useinkin jos joku tarvii multa autoa lainaan, koska olen tarkka ainoasta kulkuvälineestäni) jos auto tulis takapuskuri päreinä takaisin. Mutta onneksi kyseiseen malliin löytää helposti käytettyinä takapuskureita näiltä "autojen hautausmailta" (avk, ericssons yms), ja varmasti saman värisenäkin löytää jostain päin suomea. Selaile netistä eri autopurkaamoita, ja soittele lisätietoja mahdollisista puskureista, ja veloita puskurin hinta tämän jälkeen siskoltasi. Vanhaan autoon ei kannata tehtaalta uutta ostaa, koska auton arvo ei siitä enää nouse.

Kyseinen automalli on kieltämättä järjetön bensasyöppö, joten tuo bensankulutus ei niinkään mulle ainakaan mikään yllätys ole. Itse samaisella koneella oon saanu minimissään 9,5l/100km maantieajolla (liekö sitten meikäläisellä turhan raskas kaasujalka..) :)

Eikös se ole siskon tehtävä käydä tuokin puhelinralli läpi? Se joka hajottaa, myös korjaa, jos on jotain lainannut.

just sen takia mä en lainaa kenenkään autoa. jso vahingossa rikkoisin autoan tai joutuisin kolariin. Saisin kuitenkin ikuiset vihat päälleni.
Joillekin se auto on niin pyhä lehmä, että sen rikkoutuminen voi viedä ikuisesti välit.

Onhan siinä eroa, miten kolarointi tapahtuu, onko itse huolimaton, joutuuko vaikka peräänajetuksi, mitä on tapahtunut. En kyllä itsekään lainaisi autoani mielelläni kokemattomalle kuskille, etenkään jos asenne on se, että toisen omaisuutta ei tarvi kunnioittaa, kuten ap:n tapauksessa vaikuttaa. Peltiähän se vaan on, mutta omaani ja tarpeellinen kulkupeli minulle.

Ajele sinä vain ruppuisella autolla, minä ajelen ihan mielelläni kiiltokuvalla ;)

Oikeasti, vaikka auto ei olisi uusi ja "hieno" se voi olla omistajalleen tärkeä kulkuväline. Eikä toisen omaisuutta saa vahingoittaa välinpitämättömällä asenteella! Jos jotain rikkoo, vaikka se olisikin kuinka ruppuinen tahansa, niin täytyy korvata aiheuttamansa vahinko.

• Tykkää
Reactions: SugarBabyLove

Mä en koe että meidän auto olisi mikään pyhä lehmä, mutta sen verran kallis hyödyke kuitenkin, että todellakin kilahtaisin, jos joku sen rikkoisi eikä korjaisi. Sillehän ei voi mitään jos joutuu kolariin tai sattuu vahinko, mutta se, että ei sitten kanna vastuutaan ja korjaa jälkiään, siitä voisi jopa jonkinlainen välirikko tulla. Itse en myöskään kehtaisi näyttää naamaani, jos rikkoisin jotain enkä edes tarjoutuisi korjaamaan, oli se sitten auto tai muu lainaamani juttu, vaikka pölynimuri tai aurinkolasit!

Auton korjaaminen, silloin kun itse ei sitä osaa tehdä, on kuitenkin yleensä VÄHINTÄÄN parin sadan remppa, se on iso raha maksaa sen, joka hyvää hyvyyttään on autoa toiselle mennyt lainaamaan. Ja harva meistä haluaa ajella puskuri repsottaenkaan, en ainakaan minä. Vaikka meillä ei enää ole edes Volvoa vaan ihan vaan Skoda.

[QUOTE="Inkivääri";26178101]Mä en koe että meidän auto olisi mikään pyhä lehmä, mutta sen verran kallis hyödyke kuitenkin, että todellakin kilahtaisin, jos joku sen rikkoisi eikä korjaisi. Sillehän ei voi mitään jos joutuu kolariin tai sattuu vahinko, mutta se, että ei sitten kanna vastuutaan ja korjaa jälkiään, siitä voisi jopa jonkinlainen välirikko tulla. Itse en myöskään kehtaisi näyttää naamaani, jos rikkoisin jotain enkä edes tarjoutuisi korjaamaan, oli se sitten auto tai muu lainaamani juttu, vaikka pölynimuri tai aurinkolasit!

Auton korjaaminen, silloin kun itse ei sitä osaa tehdä, on kuitenkin yleensä VÄHINTÄÄN parin sadan remppa, se on iso raha maksaa sen, joka hyvää hyvyyttään on autoa toiselle mennyt lainaamaan. Ja harva meistä haluaa ajella puskuri repsottaenkaan, en ainakaan minä. Vaikka meillä ei enää ole edes Volvoa vaan ihan vaan Skoda.[/QUOTE]
mun auton mälläsi napuri, ihan omaa tyhmyyttään, enkä hänelle vihoitellut sitä. Sitä sattuu. Elämässä on muutakin kuin materia ja kalliit autot=)

Onko sinulla polkupyörä? Saako sen vaikka varastuttaa tai pukata jokeen, eikä tunnu missään? Et suuttuisi ja sanoisi, että pitää korvata?

Yhteistyössä