sisko kysyi tyttöä yöhoitoon

mutta kun minä en raaskisi antaa sen takia kun tyttö on niiiin tottunut nukahtamaan äidin kanssa että tiedän sen huutavan sitä puolet yöstä :ashamed: siskon oma tyttö lähtee viikoksi isälleen, mulla on PAPA keskiviikkona ja sisko sanoi ottavansa tytön vaikka koko päiväksi hoitoon että saan levätä vähän muutenkin =) ihana sisko mulla :heart:
 
Anna mennä vaan, ei lapsi itkuun kuole! =) Saat itse taatusti ansaitun levähdyshetken, ja tyttö tilaisuuden tutustua tätiinsä.
Mutta jos tuntuu että et tosiaan raski, niin sit ei toki tarvii! =)
 
niin ja tiedän että sisko OSAA hoitaa lapsia kunnolla, kun omakin lapsi on samanikäinen. täytyy vielä keskustella miehen kanssa... ja pitää vähän miettiä, jos tyttö on aamusta aamuun hoidossa niin mun rinnat räjähtää B)
 
Annoin ite ensimmäisen kerran miejän pikkusen yöhoitoon 1 v 4 kk, vaikka taisivat isovanhemmat kysellä jo siinä 6 kk paikkeilla poitsua yökylään.
Hienosti oli menny yö, vaikkei oo ennen musta erossa nukkunu. Ite pelkäsin ,että poika karjuu koko yön... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jooa:
Itse annoinkin juuri siksi vasta 1 v 4kk, kun imetys loppui silloin.. Aiemmin heräili kyllä yöllä tisulle. Mites teillä, heräileekö vielä löisin huikkaan tissiä?
heräilee joskus useammin mutta yleensä kerran, joskus ei ollenkaan.

mutta nyt se on sovittu. sisko hakee tytön keskiviikkoaamuna ja tuo torstaina takaisin =)
 
ku mulla ei ole koskaan ollu mitään sen suurempia vaikeuksia jättää lapsia yökylään... :/ Ekoja kertoja (muutaman kk ikäsenä ) ovat aina olleet isänsä kanssa jos oon jossain käyny ja sit mummolla (mun äiti).
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
ku mulla ei ole koskaan ollu mitään sen suurempia vaikeuksia jättää lapsia yökylään... :/ Ekoja kertoja (muutaman kk ikäsenä ) ovat aina olleet isänsä kanssa jos oon jossain käyny ja sit mummolla (mun äiti).
Ei ole mullakaan ollut. Mä oon sitä mieltä että lapsikin hyötyy siitä kun äiti saa sen yhden yön/illan/päivän (tai minkä ajan sitten onkaan) levätä. Molemmilla mummuilla on ollut hoidossa yötäkin ja isänsä kanssa tietysti, mutta sitä mä nyt en hoitoon jättämiseks laske... ja isän kanssa kaksin ei oo ollut itseasiassa yötä kun aina ollaan isän kanssa menty yhdessä jos on joku meno ollut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
ku mulla ei ole koskaan ollu mitään sen suurempia vaikeuksia jättää lapsia yökylään... :/ Ekoja kertoja (muutaman kk ikäsenä ) ovat aina olleet isänsä kanssa jos oon jossain käyny ja sit mummolla (mun äiti).
Ei mullakaan ennen, kun pojat on jääneet tosi mielellään, mutta tää meidän pikkuneitipä on toista maata. Hän on päättänyt, että yökylään ei jäädä....
 
[quote="millipilli] Mä oon sitä mieltä että lapsikin hyötyy siitä kun äiti saa sen yhden yön/illan/päivän (tai minkä ajan sitten onkaan) levätä. [/quote]

En todellakaan tätä millään pahalla tarkota, mutta mua inhottaa olettamus, että äiti ois aina väsynyt tai hermoraunio kun "joutuu" olee lasten kanssa, eikä vie niitä hoitoon. Eli että lapsilla ois jotenkin kurjaa, ja äiti ois ahdistunut jos eivät lapset mene hoitoon. Ja oikeesti, ei ole tarkotus alkaa kinaamaan, se on vaan mun näkemys.
 
No ei mullakaan esikoisen kanssa ollut ongelmia jättää yökylään. Oli pullomaidolla ja pärjäsi erinomaisesti jos oli yökylässä mummin luona.
Tämä kuopus taas on tissivauva ja en millään raaskis jättää hoitoon mihinkään, kun tuntuu, että se on sitten huutoa koko yö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
[quote="millipilli] Mä oon sitä mieltä että lapsikin hyötyy siitä kun äiti saa sen yhden yön/illan/päivän (tai minkä ajan sitten onkaan) levätä.
En todellakaan tätä millään pahalla tarkota, mutta mua inhottaa olettamus, että äiti ois aina väsynyt tai hermoraunio kun "joutuu" olee lasten kanssa, eikä vie niitä hoitoon. Eli että lapsilla ois jotenkin kurjaa, ja äiti ois ahdistunut jos eivät lapset mene hoitoon. Ja oikeesti, ei ole tarkotus alkaa kinaamaan, se on vaan mun näkemys.
[/quote]

Joo en mäkää sen takia noit hoitoon välillä halua, vaan siks et pääsis välil tekee aikuistenkivaa + lapset tykkää hullun tavalla olla mummolassa! :heart:
 
voi, tulipa ihan mieleen, kun siskoni asui tuossa 10km päässä silloin kun esikko oli 1-3 vuotta. Sisko monta kertaa kysyi tyttöä yökylään kaksi vuotiaana ja oli kyllä kiva saada vapaailtoja silloin tällöin. piti ihan toppuutella että en me nyt sentäs tarvita ku kerran kuussa se vapaa ilta. :D Joskus piti taipua 2krt/kk, kun tyttö itekin sinne halusi. Ja se nukkui minun kans samassa sängyssä kaksi vuotiaaksi ja siitäki vuoden ajan vielä niin että oma sänkynsä oli minun sängyn ja seinän välissä. siis tottunut nukahtamaan äidin kanssa.. oli se niin hanaa aikaa silloin kun esikko oli pieni. kaikki oli niin helppoa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
ku mulla ei ole koskaan ollu mitään sen suurempia vaikeuksia jättää lapsia yökylään... :/ Ekoja kertoja (muutaman kk ikäsenä ) ovat aina olleet isänsä kanssa jos oon jossain käyny ja sit mummolla (mun äiti).
ja höpöhöpö! ei se ole kyllä mikään äitiyden mitta! meillä vaan tuo ipana on ollut NIIN äidin perään ja tissitakiainen edelleen että siksi jäänyt yökyläilyt vähemmälle (kerran oli 1,5kk ikäisenä ja toisen kerran 9kk ikäisenä jolloin huusi sen 3h putkeen). plus tuosta jälkimmäisestä jäi niin kauhea trauma ÄIDILLE että huh huh. nyt oon sentään saanut isovanhemmatkin tajuamaan että meidän tytön VOI ottaa päiväseltäänkin hoitoon pariksi tuntia, ei tartte yötä pitää jos eivät halua. minä kun en imetystä halua lopettaa sen takia että tyttö pääsisi pari kertaa vuodessa sinne yöksi. siskon likka siellä onkin aika useasti, ollut ihan vastasyntyneestä lähtien.

sattuu miehellä olemaan vieläpä vapaata sillon ke-to joten jo suunniteltiin että mennään yhdessä leffaan ja sitten syömään :D
 

Yhteistyössä