Sisarusten ikäeroksi 8 vuotta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiteee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiteee

Vieras
Onkos kellään teidän kullanmuruista sisaruksilla eroa 8 vuotta?

Millaista meno sellaisen ikäeron kanssa, meillä tulee molemmat vielä olemaan poikia. Suureltahan toi voi kuulostaa, mut aiemminkaan ei toista kuulunut vaikkei ehkäisyä ollut. Olen kiitollinen että toinen lapsi tulee taloon, tuleva isoveli on kovin innoissaan myös.

Kyllähän veljeksistä vois tulla läheiset toisilleen ikäerosta huolimatta, miten sitä asiaa pystyy edesauttamaan, vaikkei nyt ajankohtainen vielä olekaan?

Miten leikit sujuneet, vai onko vanhempi lapsista leikkinyt vain ikäistensä kavereiden kanssa?

Olis kiva kuulla kokemuksia, varsinkin kun tuttavaperheissä vain tyttöjä ja niilläkin sisaruksilla pienet ikäerot!

(kopioin uudellee aloitukseksi et otsikko tulee esiin:)

Kyllähän ne leikit pakostikin hieman erilaisia on, kun toinen on koululainen ja toinen vauva, mutta läheisiä voivat silti olla. Minulla ja veljelläni on 8 vuotta ikäeroa. Joitain leikkejä leikittiin yhdessä (koottiin junarataa tai legoja ja pelattiin pelejä) mutta varsinaisesti leikittiin kuitenkin erikseen. Mutta vaikka ei leikkikaveriksi ollisikaan, niin kyllähän isompi jo mielellään hoitaa vauvaa ja myöhemmin opettaa juttuja. Minä käytin veljeäni vielä yläaste- lukioikäisenäkin "alibina" mennä katsomaan animaatioelokuvia.

Meillä on tuollainen ikäero lapsilla, he ovat tosi läheiset ja heillä on tosi hauskaa keskenään eikä ole mitään mustasukkaisuuksia. Samoin omaan siskooni mulla tuo ikäero, meillä oli monta vuotta, että ei paljon puuhailtu keskenämme, mutta nyt aikuisena löydetty toisemme, eikä ikäero haittaa.

Meillä esikoisen ja kakkosen välillä kuusi vuotta. Poikia, tukevat hienosti toimeen.
Kolmosen ja kuopuksen välilä kahdeksan vuotta, vaikea sanoa vielä, kun kuopus on vasta pieni vauva, lisäksi ovat eri sukupuolta.

Meillä on ikäeroa melkein 7 vuotta. Pojat 9v ja 2v . Voi herranjee mitä menoa välillä joskus tuntuu, että aina. Ne tappelee, ärsyttää toisiaan sitten itketään. Taas leikitään , tapellaan itketään.. Pienempi tahtois koko ajan olla isomman kaa ja isompi tieten sitten vinkuu ja kitisee kun pieni sotkee kaiken pieni kun huoneeseen ei pääse :D Hyvin se mennee kultasia poikia meillä silti ovat !!

Mulla myös siskon kanssa 8 vuoden ikäero. Olin sen verran lapsellinen, että viihdyin myös siskon kanssa leikkimässä. Enemmän tietysti pelailua ja sellasta. Vauva-aikana minusta ei kauheasti vielä kaitsijaksi ollut, mutta muuten apuna. Tietenkin meillä oli sit omat kaveripiirit, joissa viihdyttiin.
Tarkkana saa varmaan olla, ettei pienempi sotke isomman koulujuttuja tai muita tärkeitä tavaroita. Nykyään meillä on siskon kanssa hyvät välit, mutta aika kaukaisia kuitenkin toisillemme ollaan. Esim. musiikkimaku ja ajatusmaailma jonkun verran erilaiset. Ja siinä vaiheessa kun itse jälkikasvua olin hankkimassa, sisko eli vielä teinivuosia.

Jotta periaatteessa olen ollut sitä mieltä, että lapset ois pitänyt tehdä pienemmällä ikäerolla. Ei vaan meilläkään sitä toista ole tullut, vaikka pari kertaa on ollut jo tulollaan. Nyt jos heti raskautuisin ja vauva syntyisi, tulisi lapsille 7 vuoden ikäero. Alkaa olla harkinnassa kauanko vielä yritetään.

Yhteistyössä