sisarusten ikäero?

  • Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Meidän tytöllä ja pojalla on 3 vuotta ja 5 päivää ikäeroa ja on aivan mahtavan hyvä ero!!
Esikoinen on jo niin iso että osaa toimia itse ja kuitenkin heistä on leikkikaverit toisilleen, nyt kun tyttö on 1,5.v. ja poika 4,5.v.

:heart:
 
Mun lasten ikäero on 1 v ja 8 kk, välillä on rankkaa, mut silti minusta ihan hyvä ikäero. Leikit käyvät hyvin yksiin ja isompi oli pienen syntyessä niin pieni ettei osannut olla mustasukkainen imettämisestä tai muusta hoitamisesta. Nyt kun pieni on jo 2,5 v niin isompi opettaa osaamiaan asioita pienelle :heart: .
 
1. ja 2. ero 2v2kk...ihan ok
2. ja 3. ero viikkoa vajaa 3v...sellanen sopiva
3. ja 4. ero 4v10kk...oikeen hyvä :D

Mutta tietysti mitä pienempi, niin sitä enemmän heillä on yhteistä puuhaa, etenkin jos vielä samaa sukupuolta jne. meillä 3 ensimmäistä kaikki poikia.
 
meps
Meillä 1v 8kk ikäero, ja onhan tää rankkaa kun on kaks vaipatettavaa ja syötettävää (no esikko joten kuten syö ite, välillä). JOS sais valita niin ehkä isomman ikäeron ottaisin. Mutta hyvä näinkin, koko ajanhan lapset kasvaa, ja pian jo leikkivät yhessä :)
 
tiitiäinen
Tuskin yhtä oikeaa ikäeroa on. Meillä lapset on
poika 11v, tyttö 9v, poika, 2v ja tulevaan sisarukseen tulee ikäeroa siis 2,5v.

Ekat kaksi oli pienestä pitäen hyviä ystäviä, eikä mustasukkaisuutta ollut. Aika pienestä asti olivat "tasaväkisiä" Eroa tuohon kuopukseen tuli siis toisella 9 toisella 7 vuotta. Ihan uskomatonta ollut seurata sitä suhdetta mikä heillä on tullut, isot tykkää pienestä tosi paljon, katsoo hetkittäin perään, sylittää ja nykyisin niillä on tosi hauskoja leikkejä keskenään. Pienin tykkää isoista ihan hirveästi (ja isot on aina ylpeitä veljestään)
Eli ei suoranaisesti tuo lyhyt ikäeroa välttämättä ole paras, sillon on helposti kilpailua vaikka leikkikaveri oliskin paremmin. Riippuu tosiaan varmaan myös sukupuolesta ja lasten omista persoonista/luonteista millaisia kavereita ovat.
Veljelläni on tyttö 4,5 ja poika 2,5 ja ovat kyllä kavereitakin, mutta todella kovin ottavat aina yhteen ja usein naamat verillä jne jne.

Mulla ikäeroa siskoon 2v ja muistan miten meitä aina verrattiin keskenään (kun oltiin samaa sukupuolta) ja inhosin sitä, tein monia tärkeitä valintoja vain sen takia että halusin tehdä eri tavalla kun siskoni.

Eli mikä sopii mihinkin perheeseen...
 

Yhteistyössä