Sisarusratas mietintää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja geegee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

geegee

Vieras
Meillä syntyy talvella toinen lapsi ja ikäeroa heille tulee olemaan 2v ja olen jo tässä alkuvaiheessa alkanut miettimään sisarusrattaita tai muuta kuljetustapaa. Olen pähkäillyt seisomalautaa, mutta tuskin 2v vielä jaksaa siinä seisoa parin tunnin kävelyreissua ja talvella kantaminenkin on vaivalloista ja liukkaalla vaarallista. Vaikuttaa siltä, että sisarusrattaat olisivat meille järkevin ratkaisu, mutta käyttöä niille tulee varmaankin korkeintaan vuoden verran..

Olen itse miettinyt Phil & Tedseistä Hammerheadia ja Exploreria, molemmat täyttävät vaatimukset turvakaukalon (Maxi Cosi) liittämisestä ja näppäryydestä, mutta Hammerhead on parhaimmillaankin kallis ja Explorer kolmipyöräinen ja ilmeisesti takapenkkiä ei saa laskettua uniasentoon.

Tietääkö kukaan muita hyviä vaihtoehtoja? Vaatimuksena pieni koko, näppäryys, Maxi Cosi-adapterit, mahdollisuus toiselle lapselle nukkua päiväunia ja joko edullinen hinta tai hyvä jälleenmyyntiarvo.

Olen aikaisessa, tiedän, mutta haluan päättää rattaat ajoissa ja jättää itselleni aikaa katsella sopivia tarjouksia :D Aion siis tilata rattaat mahdollisimman halvalla.. Hyvät käytetytkin mieluusti hyödynnän.

Katso Hauck Duett Tandem, se on uusi malli. Suomesta ei taida vielä saada, mutta Saksasta näkyisi olevan tilattavissa hyvinkin edullisesti. Varsinkin jos teidän pienokainen syntyy vasta kevättalven puolella, niin eihän sitä niin paljoa tule ekaan kuukauteen-pariin ulkoiltua ja vielä jos asutte aurattujen teiden varrella kaupungissa, niin noille renkailla todennäköisesti pärjäisi. Lumikelien ulkopuolella ainakin ihan loistavasti ja sitä teillä tulisi suurin osa olemaan ratastelukaudesta.

Heh...luin otsikon "sisarkateus" ja ihmettelin teksitä lukiessani, että miten ihmeessä rattaat liittyy sisarkateuteen...?! Mietin jo, että jotenkin niin, kun phil&tedseissä toinen on siellä alhaalla...joo...

Katso Hauck Duett Tandem, se on uusi malli. Suomesta ei taida vielä saada, mutta Saksasta näkyisi olevan tilattavissa hyvinkin edullisesti. Varsinkin jos teidän pienokainen syntyy vasta kevättalven puolella, niin eihän sitä niin paljoa tule ekaan kuukauteen-pariin ulkoiltua ja vielä jos asutte aurattujen teiden varrella kaupungissa, niin noille renkailla todennäköisesti pärjäisi. Lumikelien ulkopuolella ainakin ihan loistavasti ja sitä teillä tulisi suurin osa olemaan ratastelukaudesta.

Kiitos. :)

Nuo kyllä näyttävät käteviltä peleiltä, en ole vain oikein päässyt perille voiko niissä kuljettaa taaperoa ja vauvaa muutoin kuin kaukalon kanssa ja käyköhän siihen muu kaukalo kuin Hauckin oma. Koko on todella hyvä ja renkaat ovat itseasiassa samankokoiset kuin meidän olemassa olevissa yhdistelmissä, joiden kanssa on menty mukavasti viimeiset 2 kevyttä talvea, esikoinen on syntynyt marraskuussa 2009 :D

[QUOTE="vieras";23871439]Heh...luin otsikon "sisarkateus" ja ihmettelin teksitä lukiessani, että miten ihmeessä rattaat liittyy sisarkateuteen...?! Mietin jo, että jotenkin niin, kun phil&tedseissä toinen on siellä alhaalla...joo...[/QUOTE]

Meillä varmaan luovutaan noiden käytöstä ennenkuin tuleva kuopus ymmärtää olla kade isoveikalle :D Hyvä pointti kyllä.:D

Jos käyttöä tulisi pidempään ja rahaa olisi käytössä enemmän, niin varmaan Baby Joggerin City Selectit tulisivat käyttöön, ihan tasapuolisuuden nimissä.. niissähän molemmat näkee eteenpäin, koska se takimmainen istuin on korkeammalla?

Kiitos. :)

Nuo kyllä näyttävät käteviltä peleiltä, en ole vain oikein päässyt perille voiko niissä kuljettaa taaperoa ja vauvaa muutoin kuin kaukalon kanssa ja käyköhän siihen muu kaukalo kuin Hauckin oma. Koko on todella hyvä ja renkaat ovat itseasiassa samankokoiset kuin meidän olemassa olevissa yhdistelmissä, joiden kanssa on menty mukavasti viimeiset 2 kevyttä talvea, esikoinen on syntynyt marraskuussa 2009 :D

Kyllä niissä voi kuljettaa muutenkin kuin kaukalossa, siitä yläistuimestahan saa jopa muokattua vaunukopankin. Tosin silloin kyllä taaperon tila jää mielestäni kuvien perusteella aika pieneksi. Kaukalon yhdistettävyyttä en ole niin tutkinut, ei ole meillä ollut niin tarpeen ainakaan esikoisen kanssa. Mutta eiköhän noita Suomeenkin saada ennen talvea, joten ehdit varmaan nähdä ja kokeilla niitä jossain.

[QUOTE="inka";23871395]http://www.jaimebebe.com/puericulture-discount.php katsopas tuolta, ei ole kallista :) sivustot tosin ranskaksi, mutta olen ollut tyytyväinen palveluun[/QUOTE]

Kiitos vinkistä, tuollahan oli Hammerheadit varsin sopuhintaan :) En kuitenkaan ihan vielä ole tilaamassa, mutta käyn kyllä kurkaamassa tuoltakin, josko sieltä löytyy sopivaa. :)

Kyllä niissä voi kuljettaa muutenkin kuin kaukalossa, siitä yläistuimestahan saa jopa muokattua vaunukopankin. Tosin silloin kyllä taaperon tila jää mielestäni kuvien perusteella aika pieneksi. Kaukalon yhdistettävyyttä en ole niin tutkinut, ei ole meillä ollut niin tarpeen ainakaan esikoisen kanssa. Mutta eiköhän noita Suomeenkin saada ennen talvea, joten ehdit varmaan nähdä ja kokeilla niitä jossain.

Eli taapero laitetaan näissä takaistuimeen, kun on vauva kyydissä? No höh, mä en usko, että meidän kaveri suostuu sellaiseen muutoin kuin äärimmäisessä hädässä. Hänelle on tärkeää nähdä ympäristöään.. Ei esimerkiksi suostu istumaan rattaissa selkä menosuuntaan. Toisaalta, se voi olla hyvä kävelyn kannalta, pikkumies on kuitenkin jo 2 vuotias ja tarve voi olla enemmän juuri tuollaiselle lepotilalle.

Olen itse miettinyt juuri noissa kahdessa mainitsemassani Phil & Tedseissä mahtavan hyvänä puolena sen kaukaloasian, eli seuraavana kesänä, kun lapsi ei enää halua vaan nukkua siellä kopassa, niin voi käyttää kaukaloa ns selkä menosuuntaan istuimena ja vauva voi katsella äitiä. Kun niihin saa adapterin jo olemassa olevaan kaukaloon niin se tuntuu kätevältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mä myös mietin;23871718:
mut päädyttiin kuitenkin emmaljungan twin city crosseihin :)

Meillä ei vierekkäin istuttavat mahdu minnekään. Meillä ei ole pyörävarastoa katutasossa, eikä hissiä, joten nostelen rattaita kellarin raput ylös ja alas ja välillä jätän naapureiden kiusaksi pienelle käytävälle, jonka leveys on 120cm, mitä kapeammat rattaat niin sitä vähemmän naapureita häiritsee. Ja koska me matkustetaan paljon busseilla niin niissäkin on kapeammat kätevämmät.

[QUOTE="kookoo";23871740]Jos vauva syntyy talvella, voit isompaa vetää pulkassa. kevään tullen on sitten jo sen verran isompi, että voit miettiä sitä seisomalautaa jos vielä tarvetta.[/QUOTE]

Valitettavasti meillä on harvemmin niitä pulkkapäiviä, kun asumme kaupunkialueella. Kyllä se kuntoilusta käy ja tarvitsee tehdä lyhyempiä kävelylenkkejä saadaksemme saman tuloksen, mutta se soran kirskuna käy korviin. :)

tommosilla ehdoilla varmasti paremmat kun nuo meidän :)
Mä eka kans mietin meniskö esikoinen pulkassa mut meillä on koira jota pitäs tarvittaessa pystyä kans kuljettamaan mukana niin koin sen liian vaikeaksi :(
Meillä myös tulossa lapsille 2v ikäero :)

Valitettavasti meillä on harvemmin niitä pulkkapäiviä, kun asumme kaupunkialueella. Kyllä se kuntoilusta käy ja tarvitsee tehdä lyhyempiä kävelylenkkejä saadaksemme saman tuloksen, mutta se soran kirskuna käy korviin. :)

Mutta, kiitos vinkistä. Jos asuisimme eri alueella niin varmastikin tekisimme niin. Tuntuu jokseenkin turhalta hankkia rattaita, joilla on näinkin lyhyt käyttöikä, mutta parempaa ratkaisua ei taida olla, jos haluamme käydä lenkillä ja ostoksilla ym. ennen kesää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mä myös mietin..;23871786:
tommosilla ehdoilla varmasti paremmat kun nuo meidän :)
Mä eka kans mietin meniskö esikoinen pulkassa mut meillä on koira jota pitäs tarvittaessa pystyä kans kuljettamaan mukana niin koin sen liian vaikeaksi :(
Meillä myös tulossa lapsille 2v ikäero :)

Meillä on kaikilla niin erilaiset tarpeet. Onneksi kaikille löytyy erilaisia vaihtoehtoja. :) Onhan nuo vierekkäin istuttavat tukevammat ja varmasti lapsillekin mukavempaa matkustusta kun saa vähän keskenänsä touhuta ja katsella mitä toinen tekee. On vaan niin harmi, ettei se meille ole vaihtoehto. :)