Sisaruksilla samat kummit?

• Viestiketjun aloittaja Aang
  • Ensimmäinen viesti
Aang
Nojuu, haluttaisiin ensi kuussa syntyvälle kakkoselle maailman parhaat kummit, joten mieleen tulee vain ykkösen kummit (pariskunta, minun veli vaimoineen). Kuitenkin kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä ettei sisaruksilla voi olla samoja kummeja... Tosin itse en tiedä yhtäkään tapausta, että näin olisi, mutta so?, miksi ei voisi olla?
Kokemuksia, kuulopuheita, mielipiteitä, mitä vaan koskien aihetta "sisaruksilla samat kummit" ----kiitos.

"mää vaan"
tiedän erään perheen, en siis heitä itse tunne, jossa perheen äidillä ja ainakin kahdella lapsella on sama kummi. lapsia perheessä on neljä ja tämä kummi on jotain sukua perheen äidille, olisiko täti tai jotain vastaavaa. itse en näin kyllä haluaisi, mutta jos kummiksi aiotuilla ei itsellään ole mitään asiaa vastaan niin miksi ei kävisi.

kolmelasta
Ihan hyvin voi olla samat kummit. Onko esikoisella muita kummeja? Voishan sitä olla sitten joku muu toisena kummina. Ja jos kummiksi pyydettävät itse ovat hlukkaita kummiksi niin mikä ettei. Itse varmaan haluaisin että olis sit muitakin kummeja näiden samojen lisäksi.
Itse kuulin juuri perheestä jossa on neljä lasta ja kaikilla on yksi sama kummi, kaikilla lapsilla on siis useampi kummi mutta yksi ihminen on jokaisen lapsen kummi.

"vieras"
Meillä on kahdella lapsella yksi yhteinen kummi (toinen pariskunnan osapuoli kieltäytyi kunniasta itse toisen kohdalla, on vain toisen kummi). Ei ole ollut mikään ongelma, enkä loukkaantunut tuosta kieltäytymisestä.

"vieras"
Meillä tyttöillä on samat kummit, minun siskot miehineen.
Kakkosen kohdalla sanottiin, että saa kieltäytyä jos haluaa, ei suututa tms.
Haluttiin sellaiset kummit jotka on meidän perheen kanssa tekemisissä usein, ei haluttu ketään puolituttua jonka kanssa ei olla niin paljon tekemisissä.
Siskot kutsuttaisiin esim. tyttöjen synttäreille vaikka eivät kummeja olisikaan.

"nyyti"
esikoisella ja kuopuksella sama kummi,sitten toinen kummi eri.Harmi vaan kun tämän kummin kanssa meni välit poikki ja molemmat "menetti"toisen kumminsa.Ennen olin tuon kummin kanssa parhaat kaverit.

minmin
Tiedän perheen jossa kahdella lapsella on sama kummi. Tämä johtuu siitä että läheistä sukua on erittäin vähän, eikä kavereita lainkaan. Vähät läheiset oli käytetty jo kahteen ensimmäiseen lapseen, joten kolmannella on yksi sama kummi kuin ensimmäisellä. Ensimmäiselle hän on sylikummi, tuosta kolmannesta en tiedä onko sylikummi.

"pallo"
Mitä mieltä olette siitä, että ollaan "ristiin" lasten kummeja eli olet itse oman lapsen kummin lapsen kummi? Itse olen tätä välttänyt pyytäessäni omalle lapselle kummeja, mutta suostuin kuitenkin kun lapsen kummit pyysivät meitä toisen lapsensa kummeiksi.

Mun veli on esikoisen ja keskimmäisen sylikummi ja olisi vielä kolmannenkin, jos ei olisi mennyt eroamaan kirkosta ennen tytön syntymää. Odotan neljättä ja hänelle tulee sylikummiksi sydänystäväni, joka on myös esikoisen kummitäti.

"hih"
[QUOTE="pallo";22196736]Mitä mieltä olette siitä, että ollaan "ristiin" lasten kummeja eli olet itse oman lapsen kummin lapsen kummi? Itse olen tätä välttänyt pyytäessäni omalle lapselle kummeja, mutta suostuin kuitenkin kun lapsen kummit pyysivät meitä toisen lapsensa kummeiksi.[/QUOTE]

Eipä tuossa ongelmia ole, varsinkin kun ystäväpiiri ei ole laaja. Enemmin olemme halunneet ryhtyä kummeiksi hyvien ystävien lapsille ja he sitten meidän.

[QUOTE="pallo";22196736]Mitä mieltä olette siitä, että ollaan "ristiin" lasten kummeja eli olet itse oman lapsen kummin lapsen kummi? Itse olen tätä välttänyt pyytäessäni omalle lapselle kummeja, mutta suostuin kuitenkin kun lapsen kummit pyysivät meitä toisen lapsensa kummeiksi.[/QUOTE]

En näe mitään ongelmaa. Itseasiassa mä olen meidän kolmen vanhimman lapsen jonkun kummin lapsen kummi. (Hassu lause, mutta kai siitä selvän saa :D )

Ap:n kysymykseen, onko esikoisella muita kummeja? Jos on, niin voisiko toisellekin pyytää pariskunnan lisäksi jonkun yhden "oman" kummin?
Vaikka tuskin sekään mikään ongelma on, vaikkei olisikaan.

Ja tossa tilanteessa ei ainakaan sitten tule sitä ongelmaa, että toisen lapsen kummit on paljon olemassa ja muistaa lasta, ja toisella käykin sitten huonompi säkä. Harvoin kun sitä kuitenkaan etukäteen tietää, millaiseksi se kummisuhde lopulta muodostuu.

Meidän neljällä lapsella on kaikilla 2 "omaa" kummitätiä, ja sitten yksi kummisetä, joka on kaikilla sama.

Siskoni mun esikoisen ja kuopuksen kummi ja mä hänen esikoisen kummi.

Yhteistyössä