Sisarrus kuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hanna

Jäsen
21.05.2004
766
0
16
Meillä olisi pian aika mennä sisarruskuvaan, jossa kaikki ovat. (Lapset 7v, 4v ja 2v) aluaisin kuulla mielipiteitä vaatetuksesta. Pitäisikö olla samanlaiset vaatteet, saman väriset vai saman tyyppiset?
Pojille ajattelin laittaa marimekon jokapoika- kauluspaidat ja ainakin pienemmälle pojalle jonkinlaiset henkselihoisut... en tiedä. vai onko parempi puvunpaidat (ei välttämättä valkoiset, ruudulliet?)

Kommentaja. Kiitos. :)

käytin omia poikia viimeviikolla kuvassa (2v ja 6v).pienemmällä oli sellainen juhlahaalari,jossa valk.kauluspaita,liivi+rusetti ja housut tietty :)
vanhemmalla oli lyhythihainen valk.kauluspaita +rusetti ja mustat suorat housut.
jotai samantapaista suosittelen ettei joku sit "hyppää" kuvasta ulos.

Itse en tykkää oikein mistään puku-tyyppisistä jutuista (mut sehän on vaan mun mielipide). Taidan turvautua marimekon raitapaitoihin tai toinen vaihtoehto olisi semmoset vanhanajan-tyyliset vaatteet. Tytölle mekko (esiliinalla) ja pojalle vaikka haalari tai jotain. Vaaleeta pellavaa tms. En vaan tiiä oikein mistä niitä saisi ja kannattaako kuvaa varten ostaa, jos ei muuten oo oikein käyttöä, mutta semmonen olisi varmaan ihan söpö.

Meillä tuollaisille yllä oleville olisi nyt lähiaikoina käyttöä, kun on muutamat häät kesän aikana ja tuleehan syksyllä ne tarha ja koulukuvat, vai onko tyhmää pukea samoihin vaatteisiin?

Mun mielipide tähän on että lapsella on vaatteet jonka tyyliset lapsella muutenkin on päällä,eli lapsen näköiset!!
Miksi hankkia yhtä kuvaa varten ihan erilaiset vaatteet jotka ei tue lapsen persoonallisuutta lainkaan? Pääasia että vaatteet on siistit ja tosiaan lapsen oloiset! ;)

Omalla vajaa 2vuotiaana kerhokuvatulla pojallamme oli kuvassa päällään farkut ja pelipaita. eipä tuolle rämäpäälle olis tullu mieleenkään laittaa jotain kauluspaitaa ja mirriä päälle yhtä kuvaa varten,johan sieltä olis tuijotellut joku ihan vieras poika! Reilu puolivuotiaalla tylleröllä taas oli myös farkut ja 'muodikas' rypytetty paita jossa pieni 'timantti' koristeltu kukkanen rinnassa. Niin on lapset oman itsensä näköiset kuvissa jotka vielä onnistuivat yli odotusten kun oli niin pelottava kuvaaja... ;)

makuasioita. mä tykkään noista vanhan näköisistä vaatteista valokuvissa. voi sitten teettää esim mustavalkokuvia tai niitä ruskeita vanhan näköisiä kuviakin. näyttää paremmalta niissä nuo vanhahtavat vaatteet.

ite ajattelen että sen kerran kun käydään kuvaamossa valokuvassa niin vaatteet voi olla virallisemmat bvaikka niillä ei olisi muuta käyttöä.

ite kuvaan lapsia paljon. ja nyt viimein kun digikameran sain niin kuvia tulee otettua todella paljon. eli noita lapsia arkivaatteissa ja tavallisissa puuhissaan on ihan tarpeeksi.

ajatus siis oli mulla että kuvaamokuva saa olla sellainen hiukan tehty kuva. nissä kun lapsilla yleensäkään ei ole ihan luonnollinen olo tai ilme kun on niin tavallisesta pioikkeava tilanne, kun taas omia kuvia kun ottaa niin tule se lapsen todellinen luonne esiin eri tilanteissa.

mutta kukin tyylillään.

yhteiskuvaan sopii että pukeutumisessa on jotain yhtenäistä. muuten tulee aika sekava kuva.

mä yleensäkin kammoksun kaikenlaisia valkoinen puvunpaita-mirri-yhdistelmiä pojille joten en ole kuviinkaan ostanu/laittanu. mun mielestä Marimekon jokapoika-paidat kuulostais ihan hauskoilta valokuvaan.

Minusta yhtensopivuus kaunista kuvassa. Raikkaat ja pirteät värit tulevat hyvin esiin yleensä harmaasta tai vaaleansinisestä taustasta. Kunhan valokuvaaja saa kaikki mukavasti kuvaan, minun uhmaikäinen ei millään halunnut kuvaan,mutta saatin yksi onnistunut otos ja siinä herra on ihan itsensä näköinen siskojensa vierellä. Itse olen muös harrastelija valokuvaaja ja tilannekuvat erikseen. Valokuvaukseen on mukava vähän tällätä ja on mummoilla ja kummeilla mitä näytellä. Suloisia lapsenlapsia tai kummilapsia.
Minun Mielipiteeni,mutta mielipiteitä on monia. :flower:

Pojallani oli 1-v kuvassa sininen kauluspaita, rusetti ja suorathousut ja seuraavalle pojalle ajattelin laittaa samat vaatteet. Minusta kuvassa on kiva olla juhlavaatteilla ja onhan noita samoja käytetty jo monissa juhlissakin.

Olen käyttänyt kahta lastani kuvaamossa kuvissa. Tytöllä oli yksinkertainen koko mekko ja pojalla rusetti, valkoinen paita ja pellava housut, molemmat olivat paljasjaloin (olen heikkona lasten pyöreisiin varpaisiin! :p ) . Olen samaa mieltä, että kotikuvaus ja lapsen persoonan kuvaus tapahtuu kotona arkikamppeissa ja lapsen näköisissä vaatteissa, kun taas kuvaamossa käydään ottamassa muotokuva astetta hienommissa vaatteissa.

Yhteistyössä