sisar "rakkautta"

Mites teillä muilla, kellä on kaksi tai useampi lapsi, joilla ei ole niin hirmustu ikä eroa, onko samaa "vaivaa" kuin meillä?

Meillä on siis tällä hetkellä kaksi lasta, kolmannen la marraskuussa, poika 4 vuotta ja tyttö 1,5 vee, eli ikä ero on noin 2,5 vuotta. Ja tappelut ovat joka päiväisiä, tai oikeestaan joka tuntisia paitti yöllä kun nukutaan, heh heh..Oikeesti ei kyl pal naurata, koska saan olla koko ajan lastemme välissä riitatuomarina. Enkä suinkaan puolustamassa pienenpää, vaan melko usein päin vastoin, tyttö kun on keksinyt että hampaathan on oiva apu isoveikan pois pelotteluun. ja avot saa lelun kuin lelun, joskus kylläkin pienenpi saa iskun veljeltään, varsinkin jos en ole näkemässä. Ymmärrän kyllä poikaamme, ei ole kivaa kun pikkusisko tulee ja sotkee juuri kivasti menevän leikin. Mutta tappeluita tulee milloin mistäkin aiheesta, halutaan juuri katsella samaa kirjaa, kuunnella eriä musiikkia,leikkiä juuri samoilla leluilla, vaikka niitä olisikin kaksi samanlaista kappaletta. silitellään eläimiä samaan aikaan ja toinen ei saisi edes koskea toisen silittämään eläimeen...jne jne....
Välillä kyllä on hetkiä, jotka pitäisi saada filmille, mutta kun kestävät vain muutamia minuutteja,luetaan yhdessä tai leikitään niin kuin enkelit konsanaan.Ne kyllä lämmittävät äidin sydäntä, mutta kun huomaavat että katselen, ni jo taas alko kinaaminen!
Joten ihmiset hyvät kertokaa loppuuko tämä koskaan?
Mitä mun kannataisi tehdä, kun tuntuu välillä että olen välinpitämätön äiti, koska en jaksa puuttua joka ikiseen riitaan, jahka se pysyy vaan kiljumisessa.
Pikkusiskokin on niin itsepäinen että ei kyllä anna isoveikalle periksi mistään hinnasta ja mä olen aika neuvoton näitten kanssa, kun vielä kaiken kukkuraksi pojalla on alkanut todella paha neljän vuoden uhma, karjuu mulle vaan pää punasena, jos menen häntä komentamaan. Että sekin vielä! Toivottavasti kaikki rauhottuu ennen kun vauva suntyy, mutta taitaa olla vain haaveilua...!! :saint: :)
 
Kopioit ajatukseni! :D

Meillä 4v ja 2v tytöt, jotka jatkuvasti kinastelevat ja käyttävät ääntänsä kiitettävästi. Useimmiten isompi ärsyyntyy pienelle ja pieni huutaa naama punasena. Mutta osaa tuo pienempikin jo puolustaa ja ärsyttää tahallaan. Ihan siis samanlaista touhua samanlaisista asioista kuin teillä. Ja minä kun luulin, että vain meillä... ;) Meillä on lisäksi 11kk vanha pikkusisko, joka toistaiseksi on ollut se perheen enkeli ja hymynaama. Mitenhän sitten, kun hän liittyy tuohon hurjaan seuraan... :eek:

Mulla on välillä voimat vähissä, kun toimin erotuomarina. Olen kyllä huomannut, että kotona on älyttömän hiljaista, kun toinen on joukosta poissa. Silloin myös se kotona oleva näyttää luonteensa herkän ja rauhallisen puolen. Yhdessä ollessaan saattavat leikkiä max vartin verran ilman tulitaistelua.

Että sympatiat sinne! :) Ja onnea tulevaan "koitokseen"!
 
meillä on samalla ikäerolla tyttö nyt 5 ja poika 2,5. Mutta samalta kuulostaa meidänkin päivät eli ei ole ainakaan vielä loppunut. Ja välillä sitten halitaan ja pusutellaan sitten 5 s myöhemmin ilmi riita taas menossa. Olen kyllä huomannut että nykyisin riita tasoittuu helpommin kun antaa heidän selvittää keskenää, vuosi sitten ei olisi kyllä onnistunut.
 
äiti x2
Meillä on avan samanlaista. 3 ja 2 vuotiaat pojat. Eli heillä on tasan 1,5 vuotta. Meillä usein alkaa päivä jonkinlaisella riidalla. Toisella sattuu olemaan toisen haluama lelu. Kyseisestä lelusta tapellaan muutama minuutti. Menee vaajaat kymmenen minuuttia niin koko lelu ei kiinnosta kumpaakaan. Erotuomarina oloon väsyy joinakin päivinä helpommin. En kuitenkaan usko tämän vaiheen kestävän loputtomiin. Ajan myötä varmasti helpottaa, kun lapset kasvaa ja saa lisää ikää. ;)
 

Yhteistyössä