Sisäkissa karkailee ihan jatkuvasti ulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekis mieli antaa olla siellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekis mieli antaa olla siellä

Vieras
eikä anna ottaa enää itteään siellä kiinni. Mitä tuolle voi tehdä?
Ei auta vaikka miten koittaa varovasti ulos mennä, tuo s**tana hyökkää jostain nurkan takaa ja vilistää pihalle kuin salama. Ja se, ettei sitä saa enää edes kiinni siellä ulkona. Miksi se tekee tuon?!!

Ja ihan rotukissa on, ragdoll, joten ulkona ei sais edes tuolleen olla. Muutama kerta on käytetty valjaissa pihalla, mutta ennen ensimmäistäkään ulkoilureissua karkaili pihalle.

Kyllä se tulee ihan itse kun sitä huvittaa. Meilläkin oli ensin sisäkissa joka alkoi karkailla, mutta jossain vaiheessase tuli pyytäämään aina sisälle. Nyt on sitten tottunut oleilee ulkona ja tulee aina sisälle lepäämään, syömään ja nukkumaan.

Meillä myös kissat oli sisäkissoja ensimmäiset elinvuotensa (6v.) kerran oli mulla unohtunut ikkuna auki ja olivat karanneet. Sen jälkeen karkasivat heti jos suinkin oli mahdollisuus. Eivät antaneet ottaa kiinni, sisällä ollessaan huusivat ja raapivat ovea. Pihalle oli hinku.
Muutettiin onneksi maalle niin pääsivät sitten ulkokissoiksi. Nyt ovat tyytyväisiä elämäänsä ja pitävät hiiret kurisssa. Toki ovat rokotettuja ja madotetaan säännöllisesti. KEsällä eivät sisällä käy kuin syömässä ja sit menevät taas.
Onhan siinä riskinsä, että joku elukka ne nappaa, mutta ovatpa saaneet elää onnellisen elämän tehden kissan työtä :) Naapureita ei ihan lähellä ole että tuskin on heille riesaksi.
Tee sun kissalle ulkotarha niin saa siellä olla vapaasti. Jos onnistuu niin laita vaikka ikkunasta suoraan kulku niin saa kulkeakin vapaasti.

Ootko varma? Mulle kun on teroitettu, että jos tuon (rotuisen) kissan päästää omin nokkineen ulos, se ei enää ikinä elävänä palaa. Ei kuulema osaa pelätä autoja tai isoja lintuja, koiria jne vaan on helppo saalis. Ja jos kissan kasvattaja saa tietää että tuo toikkairoi yksinään ulkona, niin mä en enää koskaan saa ostaa keneltäkään muultakaan tuon rotuista kissaa. Tosin tässä kohtaa alkaa olla kuppi niin täynnä, että tuskin tahtoisinkaan.

[QUOTE="aapee";24228739]Ootko varma? Mulle kun on teroitettu, että jos tuon (rotuisen) kissan päästää omin nokkineen ulos, se ei enää ikinä elävänä palaa. Ei kuulema osaa pelätä autoja tai isoja lintuja, koiria jne vaan on helppo saalis. Ja jos kissan kasvattaja saa tietää että tuo toikkairoi yksinään ulkona, niin mä en enää koskaan saa ostaa keneltäkään muultakaan tuon rotuista kissaa. Tosin tässä kohtaa alkaa olla kuppi niin täynnä, että tuskin tahtoisinkaan.[/QUOTE]

No, ei siellä häkissä autoja tule tms.?

[QUOTE="vieras";24228728]Eikö sille saisi häkkiä sinne ulos missä se voisi viettää aikaa tai kun menette ulos niin tuulikaapin ovi kiinni ennen ulko-oven avausta?[/QUOTE]

No miks et tee näin? ensin tuulikaapin ovi kiinni ja sitten avaat ulko-oven.

Kyllä mä sitä ulkotarhaa suosittelisin ja katollista vielä niin ei pääse haukatkaan kissaan käsiksi. Tarpeeksi iso tarha, missä on piilopaikkoja ja kiipeilypaikkoja ja leluja ja varjoa. Siellä ei oo kissalla hätäpäivää :)

[QUOTE="lakana";24228759]No miks et tee näin? ensin tuulikaapin ovi kiinni ja sitten avaat ulko-oven.[/QUOTE]

Asutaan vanhassa talossa, uloskäynti on keittiöstä lasikuistille ja siitä ulos. Jotenk un keittiön oven avaa, niin kissa viuhahtaa kauheeta vauhtia isoon eteiseen eikä sitä sieltä kiinni saa. Ja nyt kesäaikana lapset jättää ulko-oven auki, eli kissa pinkoo suoraan pihalle.

Kissa-aitauksen tekemisessä on omat haasteensa.. mä en osaa eikä taloudessa asu miestä joka osais. Ja mulla ei myöskään ole rahaa ostaa ketään sellaista tekemään. Muutenhan se ois ihan ok vaihtoehto. Kissan ulkoilutukseen jää siis vaan valjasreissut. Mut noi karkailut pitäis saada jotenkin loppumaan.. kun keksis miten.

Kissan luonto on sellainen että nauttii siitä kun saa ulkona kulkea vapaasti.:) Riippuu tietysti asuinalueesta voiko näin tehdä. Me asutaan maalla ja kissa liikkuu vapaasti ulkona, pyytää sisälle ikkunalle hyppäämällä.:)

Yhteistyössä