sisäsiisteys...

minkä ikäisenä koirista tulee sisäsiisti...??
mä en millään muista...ensimmäinen koira on jo kohta 6v ja nyt toi pentu joka on 6,5vk vanha...
paperille tulee silloin ku muistaa...eli lattialle aina tulee välillä...
tai edes milloin oppii siihen paperille tekemään...

Marva
meil ainakin pentu nyt alussa pissasi vähän ohi paperin mut yritti siihen tähdätä ja niitä olikin joka paikassa..mut nyt vaan parvekkeen oven ees..kyl se oppi alus ihan hyvin..nyt vaan paremmin vaikka ollut vasta viikon kotona..vien vaan aina leikin/syömisen/nukkumisen jälkeen ulos.on niitä kakkojakin ollut matolla ja muualla mutta yleensä ehtii ulos..nyt ainakin on nukkunut mun vieres sängyllä ja vasta 6lta ekat pissat ja kakat tuli,,vaik aiemmin piti koko yö rampata ulkona.Tänään ei oo ehtinyt pissata onneksi ollenkaan sisälle kun osaa jo mennä ovelle et ulos päästävä..mutta varaudu,eka yö voi olla tosi hankala :eek: kun on eri paikassa ja näin..
ihan kuin olisi oma vauva joka valvottaa yöt niinkuin kävi oman pojan kans..huh huh :D

Sehän riippuu paljon siitä miten sitä opetetaan, että kuinka nopeasti oppii. Ja itse en opettais tekeen paperille, vaan suoraan pihalle. Eli tekisin niin että kaikki matot vaan pois lattiasta ja koira joka välissä ulos. Tämä ainakin meidän nykyisellä koiralla toimi hyvin. =)

Peppi24
Pepi tuli meille noin 9 vkoisena ja teki samantien paperille, jota kyllä kovasti ihmettelin.. mut sen jälkeen on välillä sit tullu lattialle, kun ei olla keretty viedä ulos tai ei ole kerenny paperille asti.. pääasiassa se on kuitenkin yrittäny tähädätä paperille vaik joskus huonolla menestyksellä..

Nyt kun Pepi on noin 3 ja puol kuukautta, osaa se jo hyvin pyytää ulos..vaikka on ollu yli 4 tuntiakin yksin päivässä, niin ei oo tehny sisälle mitään.. meillä on kyllä niin hyvä tilanne et asumme rivitalossa ja saamme Pepin ulos narunpäähän heti ovelta kun se vaan sitä pyytää.. en kuitenkaan usko, et Pepi olisi viel täysin sisäsiisti, vaan tilanne saattaa muuttua milloin vain..

Olen lukenu jostain et koira alkaisi olemaan kokonaan sisäsiisti vasta 5 kuukauden ikäisenä, mutta nämäkin asiat ovat koira kohtaisia..

koiruus
Omani on 10kk, eikä ole vielä täysin sisäsiisti.

Sisäsiisteys on todella yksilöllistä. Alta puolenvuoden ikäiseltä ei voi odottaa sisäsiisteyttä (tai toki voi, jos sitä pissattaa tiuhaa tahtia), mutta toki moni saattaa olla jo alta puolivuotiaana sisäsiisti.

Meillä on koirat tulleet sisäsiistiksi 5-10 kk iässä...tämä nykyinen penikkani täytti eilen 10kk ja uskon, että ennen vuoden ikää sekin tajuaa, että ulos on kivampi tarpeensa aina tehdä. Nyt tulee vahinkoja vielä viikoittain.
Toki tilannetta hankaloittaa se, ettei pentu pääse montaa kertaa ulos, eli vain 3-4 kertaa päivässä...en oletakkaan, että se jaksaisi 8 tunnin putkissa pidätellä jatkuvalla tahdilla :)

Eli koiran ykilöllinen suuntaus ja ulosvientitiheys sekä se, että sille on ulos tekeminen opetettu, ovat kaikki asioita, jotka vaikuttavat sisäsiisteyteen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 14:43 Nasu1 kirjoitti:
Sehän riippuu paljon siitä miten sitä opetetaan, että kuinka nopeasti oppii. Ja itse en opettais tekeen paperille, vaan suoraan pihalle. Eli tekisin niin että kaikki matot vaan pois lattiasta ja koira joka välissä ulos. Tämä ainakin meidän nykyisellä koiralla toimi hyvin. =)
Meillä tehtiin myös näin ja toimi hyvin =)
Siihen paperirumbaan en todellakaan rupeaisi..
Meillä molemmat koirat ovat olleet sisäsiistejä 6kk:n iässä. Toinen tosin oli jo sen 6kk meille tullessaan mutta kuitenkin.

Yhteistyössä