Sisäministeri Ohisalo ilmoitti juuri tasa-arvon käsitteen radikaalista muutoksesta intersektionaaliseksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koska valkoisella miehellä tuntuu olevan logiikka. Ei tuollainen aate, missä yhtä suositaan ole tasa-arvoa. Jos liike olisi tasa-arvon puolesta puhuja, niin sen koko toimintalogiikan pitää olla täysin erilainen. Valkoinen heteromies on tässä feministisessä ideologiassa aina se, joka on väärässä ja jonka oikeuksia rajoitetaan milloin nyt mitenkin. Ei liene vaikeaa tajuta? Jos vaikka maahanmuuttajille annetaan ohituskaista päästä autonasetajakoulutukseen, niin samalla ne tavalliset kotimaiset nuoret miehet jäävät näistä paikoista paitsi. Ja ihan vain siksi, että eivät ole maahanmuuttajia. Toisen suosiminen on AINA samalla jonkun toisen sortoa. Tälläinen ei yksinkertaisesti eikä millään logiikalla ole tasa-arvoa.
Hmm. Ehkä te ette ole vielä ihan hiffanneet kaikkea, vaan löytyy epätervettä ajattelua..... Aika vanhanaikaista ajatella, ettei autonasentajakoulutukseen hakisi naisia.
 
vierailija
Koska valkoisella miehellä tuntuu olevan logiikka. Ei tuollainen aate, missä yhtä suositaan ole tasa-arvoa. Jos liike olisi tasa-arvon puolesta puhuja, niin sen koko toimintalogiikan pitää olla täysin erilainen. Valkoinen heteromies on tässä feministisessä ideologiassa aina se, joka on väärässä ja jonka oikeuksia rajoitetaan milloin nyt mitenkin. Ei liene vaikeaa tajuta? Jos vaikka maahanmuuttajille annetaan ohituskaista päästä autonasetajakoulutukseen, niin samalla ne tavalliset kotimaiset nuoret miehet jäävät näistä paikoista paitsi. Ja ihan vain siksi, että eivät ole maahanmuuttajia. Toisen suosiminen on AINA samalla jonkun toisen sortoa. Tälläinen ei yksinkertaisesti eikä millään logiikalla ole tasa-arvoa.
Tasa-arvoa on siis se, että VHämmä vetää kermat päältä ja loppukakku jaetaan muiden kesken? :D
 
vierailija
Tottakai tää on oikea kehityssuunta! Eikö missään tapauksessa rasismia ja/tai syrjintää ollenkaan!

Esim. Jos 10 vuoden päästä Nokian toimitusjohtajaksi ei valitakaan sitä jolla on paras työkokemus ja koulutus, vaan se pelkän peruskoulun köynyt etnisesti paremman värinen transeksuaali, koska se on intersektionalisen uuden maailmanjärjestyksen mukaan paljon sopivampi kyseiseen tehtävään. Varsinkin kun toi on vielä ihan oikein tolle toksisesti maskuliiniselle ylisuoriutuja-hakijalle, ettei sitä palkata!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Intersekoileva feminismi - valkoinen heteromies kohteena

Intersekoileva feminismi näkyy jo ja varmasti mediatoitotus senkuin kiihtyy. Samalla muistetaan demonisoida "valkoista heteromiestä". Onko tämä oikea kehityssuunta, että feminismistä tulee väline uhriutumiselle ja syyllistämiselle, sekä poliittiseksi lyömäaseeksi? Mitä seuraavaksi? Valkoisen heteromiehen kastraatio? Enpä ihmettelisi, että sellaista lakia tämä tiety poliittinen aines alkaisi vouhkaamaan.

Tätä alkaa tulemaan kuin sanonko mitä ja mistä! https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006556512.html
 
vierailija
Miksi valkoinen heteromies menee aina paniikkiin kun puhutaan tasa-arvosta? Samalla hän valittaa olevansa vähemmistöä ja sorrettu. Eikö juuri hänen sitten pitäisi kannattaa tasa-arvoa kun tuntee itsensä vähemmistöksi ihon värinsä, sukupuolensa ja seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi
intersektionaalinen feminismi ei ole tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta vaan vähemmostöjen fasimia ja etuasemaa. Keikautetaan siis päälaelleen ja suositaan taas ryhmiä samanarvoisuuden sijaan. "Kosto" ei voi olla samanarvoisuuden puolesta "taistelevien" tekosyy, tehdä toisista epäarvoisempia. Tämä ei ole tasa-arvopolitiikkaa.
 
vierailija
Jooo... no kun tässä tätä palstaa seurailee, niin ei tuo VHämmän kastraatio kuulosta ollenkaan pahalta idealta. Tosin rajaisin kyllä sellaiset tavalliset miehet siitä määritelmästä ulos.
Ja olen alkanut kallistua itse henkilökohtaisesti jo neljännen sukupolven feminismille, vaikka sitä ei ole vielä olemassakaan.
Mutta naisten ylivalta kuulostaa jopa järkevältä vaihtoehdolta jos toinen on tämän öyhöttäjä vhämmän maailmankuva.
 
vierailija
kesäkuu 25, 202023:11
Sisäministeri Ohisalo ilmoitti juuri tasa-arvon käsitteen radikaalista muutoksesta intersektionaaliseksi – Halla-aho: ”Hierarkiassa alimpana on tietysti valkoinen heteromies”


Puheenjohtaja Jussi Halla-aho kommentoi kirjoituksessaan sisäministeri Maria Ohisalon radikaalia, tasa-arvon koko käsitteen olennaista muutosta koskevaa ulostuloa. Halla-ahon mukaan Ohisalon tarjoilema intersektionaalinen feminismi ”ei pyri tasa-arvoon sen enempää sukupuolten kuin etnisyyksienkään välillä. Itse asiassa sen tavoitteet ovat täysin päinvastaisia. Se on pohjimmiltaan uhrikultti ja kastijärjestelmä, joka asettaa ihmiset hierarkiaan heidän syntymässä saatujen ominaisuuksiensa perusteella.”
Lisää kiintiöpolitiikkaa, ei hyvä :(
 
vierailija
Intersektionaalinen feminismi ei muuta sitä, mikä on ollut suomalaisille aina tärkeää, kirjoittaa kolumnissaan Seida Sohrabi.

Vihreiden Maria Ohisalo julkaisi viime torstaina uuden kunnianhimoisen tasa-arvo-ohjelmansa, jonka kantavana ajatuksena on intersektionaalinen feminismi.
Termi ei resonoi suurimmalle osalle suomalaisista ja enemmistölle termi on vieras. Syystäkin. Uusia hukuttavia vieraita termejä ei nimittäin tarvita kuvaamaan sitä, mikä suomalaisille on aina ollut tärkeää; yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus.

Jo vuodesta 1996, kun perheemme saapui kiintiöpakolaisina Suomeen, olen todistanut, että jokainen lapsi saa samat mahdollisuudet taustasta riippumatta.

Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta ei edistetä uusilla vierailla sanoilla. Uusia termejä voidaan keksiä ja käyttää vain silloin, kun vanhat eivät kelpaa. Minun puolestani suurimman osan uusista ”hienoista” termeistä saisi heittää ”romukoppaan”.
 
vierailija
Miksi rajakit on tuota vastaan, eikö heidän nimenomaan pitäisi sitä kannattaa, että eri yhteiskuntaluokat ovat samanarvoiset? Vai onko kaikki epätasa-arvoisuus se juttu?
Eilen Purra aamu-tv:ssä puhui vaihteeksi uhriutumisesta. Eipä sillä oikein muuta sanomista asiasta ollutkaan. Kovasti korosti että miehiä sorretaan ja syrjitään enemmän. Eli ohjelmahan pitäisi juurikin auttaa heitä
 
vierailija
Eilen Purra aamu-tv:ssä puhui vaihteeksi uhriutumisesta. Eipä sillä oikein muuta sanomista asiasta ollutkaan. Kovasti korosti että miehiä sorretaan ja syrjitään enemmän. Eli ohjelmahan pitäisi juurikin auttaa heitä
Voi olla, et olen vanhanaikanen, mut en aina oikeen tajua, et miksi nainen on sovinisti. Siinä ei ole logiikkaa. Onks tää sit joku näkyvyysjuttu tai saaks se puolueelta ylimääräisen korvauksen, kun puhuu pehmosia. Puolueella ei taida olla nyt yhtään miestä, joka vois puhuu, et miten vhämmiä sorretaan.
 
vierailija
Seida Sohrabin kolumni: Intersektionaalisen feminismin voi heittää romukoppaan

Jaa
Julkaistu: 2.7. 8:00
Intersektionaalinen feminismi ei muuta sitä, mikä on ollut suomalaisille aina tärkeää, kirjoittaa kolumnissaan Seida Sohrabi.

HALLITUS julkaisi viime torstaina uuden kunnianhimoisen tasa-arvo-ohjelmansa, jonka kantavana ajatuksena on intersektionaalinen feminismi.

Termi ei resonoi suurimmalle osalle suomalaisista ja enemmistölle termi on vieras. Syystäkin. Uusia hukuttavia vieraita termejä ei nimittäin tarvita kuvaamaan sitä, mikä suomalaisille on aina ollut tärkeää; yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus.

Jo vuodesta 1996, kun perheemme saapui kiintiöpakolaisina Suomeen, olen todistanut, että jokainen lapsi saa samat mahdollisuudet taustasta riippumatta.

Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta ei edistetä uusilla vierailla sanoilla. Uusia termejä voidaan keksiä ja käyttää vain silloin, kun vanhat eivät kelpaa. Minun puolestani suurimman osan uusista ”hienoista” termeistä saisi heittää ”romukoppaan”.

Esimerkiksi sana ”rodullistettu” on vastenmielinen ja ampuu itseään jalkaan. Jos tarkoituksena on edistää yhdenvertaisuutta ja ilmentää, että jokainen on yhtä arvokas ja että olemme kaikki yhtä ihmiskuntaa, niin miksi keksiä uusi termi, jonka kantasanana on rotu? Mitä seuraavaksi, ”jalostettu”?

OLEN muutaman vuoden ajan törmännyt moniin uusiin sanoihin, joista en lainkaan pidä. Olen törmännyt kielenkäyttöön, jossa vähemmistön edustajia uhriutetaan ja jossa sanat saavat uuden merkityksen. Olen esimerkiksi Twitterin puolella törmännyt keskusteluihin, joissa kantasuomalainen nainen toteaa, hyvää tarkoittaen, että hän ei voi ottaa kantaa johonkin tiettyyn asiaan omasta etuoikeutetusta asemastaan käsin. Millä tavalla minä olen sorretumpi ja kuka kieltää häntä ottamasta kantaa asioihin?

Tällainen kommentointi ei ole loukkaus minua kohtaan, vaan loukkaus Suomea kohtaan.

Twitterissä törmään myös niihin ihmisiin, jotka sortuvat puhumaan minusta muuna kuin valkoisena naisena. Ei niin, että minulle olisi väliä, kuinka muut näkevät ihonvärini, vaan sillä, kuinka sanojen merkitystä muutetaan. Valkoisuus ei nimittäin kaikille merkitse ihonväriä samalla lailla kuin sukupuoli ei valitettavasti tarkoita biologista synnynnäistä ominaisuutta.

UUSISSA termeissä näkyy olevan ristiriita siinä, että ne ovat valikoivia. Intersektionaalista feminismiä viljelevät näkevät ongelmia vähäpätöisissä asioissa, mutta eivät halua tikullakaan koskea aitoihin ongelmiin ja niiden sivuvaikutuksiin. Niiden kohdalla vahvistetaan sortoa ja alistamista sen sijaan, että puututtaisiin ja myönnettäisiin ongelma.

Burkini-keskustelu on loistava esimerkki tästä. Sen sijaan, että tasa-arvoa vaatineet ihmiset olisivat puolustaneet musliminaisia, he lähtivät puolustamaan burkinien käyttöä uimahalleissa uskonnonvapauden nimissä. Samalla niitä, jotka vastustivat sortoa, tuomittiin suvaitsemattomiksi.

Valikoivaa on myös muun muassa se, että sisäministeri Maria Ohisalo haluaa selvittää muslimihuivin yhdistämistä poliisin virka-asuun. Sen sijaan, että ministeri edistäisi erioikeuksia, hän voisi kannustaa musliminaisia vapautumaan patriarkaalisista perinteistä. Kertoa naisille, että he myös voivat olla poliiseja veljiensä tavoin ilman huivia.

Suomella on isompiakin ongelmia ja tärkeämpää tekemistä, kuin intersektionaaliseen feminismiin keskittyminen.

Kirjoittaja on valtiotieteiden maisteri ja Lähi-idän asiantuntija. Hän toimii opettajana helsinkiläisessä peruskoulussa.

Seida Sohrabi
 
vierailija
Miksi rajakit on tuota vastaan, eikö heidän nimenomaan pitäisi sitä kannattaa, että eri yhteiskuntaluokat ovat samanarvoiset? Vai onko kaikki epätasa-arvoisuus se juttu?
Tasa-arvo, samanarvoisuus sekä yhdenvertaisuus ovat hyviä asioita, ei vähemmistöjen oikeuksien etuilukaista ja kaksien standardien ja kiintiöiden intersektionaalinen feminismi - vähemmistöjen diktatuuri. Sanahirviöitä ei tarvittaisi ilman bul--ittiä!
 
vierailija
Jooo... no kun tässä tätä palstaa seurailee, niin ei tuo VHämmän kastraatio kuulosta ollenkaan pahalta idealta. Tosin rajaisin kyllä sellaiset tavalliset miehet siitä määritelmästä ulos.
Ja olen alkanut kallistua itse henkilökohtaisesti jo neljännen sukupolven feminismille, vaikka sitä ei ole vielä olemassakaan.
Mutta naisten ylivalta kuulostaa jopa järkevältä vaihtoehdolta jos toinen on tämän öyhöttäjä vhämmän maailmankuva.
Intersektionaalisen feminismin tuotos.
 

Yhteistyössä