Sisältää kuvan, kynsivallin tulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon kärsinyt nyt yli viikon kynsivallin tulehduksesta isovarpaassa.
Oon veden alla huuhtonu, kuivannut hyvin. Voidellut fucidin voiteella kaksi kertaa päivässä, töissä on laastari aina päällä ettei hankaa mihinkään. Muuten ollut ilman sukkaa kotona että saa ilmaa.
Vähän jo kuoriutui valkoista ihoa pois vähän aikaa sitten mutta nyt on sitten tuon näköinen (laitan kuvan)..Välillä tuntuu oudolta, pistelee ja iho on hellä tuosta punaisesta kohdasta kun valkoinen iho kuoriutui tuosta pois.. ei sinänsä koske enää kuten alussa kuumotti, särki yms. Kipu oli todella voimakasta alussa.
Onko nyt vinkkejä että onko parantumassa vai joudunko lähteä lääkäriin näyttämään.
Tuntuu että parantuminen on tyssänny.

https://aijaa.com/v5nne6

Tuossa kuva, ällöttävää joten älä avaa jos et kestä katsoa.

Mulla ei oo mitään kokemusta asiasta mutta Duodecimin sivulta kopsasin kohdan "Herpes simplex -virus voi joskus olla syynä samassa sormessa tai varpaassa toistuvaan kynsivallintulehdukseen, johon liittyy myös kirvelyä, särkyä, pieniä nesterakkuloita" Ja siltä tuo hieman minusta näyttää. Joten läästäisin siihen myös zoviracia tai vastaavaa.

Et ole lääkärissä käynyt, vaan lääkitset omatoimisesti?

Meillä ovat nuo samaisesta vaivasta kärsineet saaneet ohjeeksi liuotella joko Betadine-liuoksessa tai käyttää Betadine-voidetta. Molemmat värjää ikävästi, kannattaa käyttää ilmavaa tuppoa. Mitään hautovaa laastaria eivät nuo ammattilaiset ole suositelleet.

En ole vielä lääkäriin mennyt. Kun tulee välillä jotain nestettä tuolta sivusta niin siksi laastaria töissä. Ja kun hankaa ikävästi muuten työkengässä niin pakko laittaa joku suoja.
En viitsi millään lähtee työterveydessä käymään mutta kohta varmaan on pakko.
Olen basibact voidetta laittanut välillä ja välillä fucidin voidetta, sitä jäi yli kun tyttärelleni oli tulehdus kädessä.

Esi,. Betadineä tai muuta voidetta voi kokeilla. Sekä sitä, että sekoittaa reilusti ruokasuolaa veteen ja pitää varvasta siellä suolavedessä likoamassa.

Jos tuo ei tunnu auttavan, niin antibioottikuuri todennäköisesti auttaa.

Yhteistyössä