Sisälämpötila teidän kodissa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tänään ollut17-18 astetta. Ihan umpijäässä olen. Lapset ei valita kylmyyttä kun juoksevat pitkin taloa. Öljypannu porottaa minkä ehtii silti lämpöä ei tule :(
Tarkista lämmitysverkoston säätökäyrä että on riittävän "jyrkkä", tai jos käsikäyttöinen sekoitusventtiili niin kannattaa katsoa saako siitä käänettyä isommalle. Öljykattilasta pitäisi lämpöä riittää jos on oikein mitoitettu.

+22 astetta, ei vedä ikkunoista o_O Onkohan koskaan ollut mun kotona näin lämmin. Ne tosin aina lämmittää paljon, kun tulee kunnon pakkaset. Yleensä täällä on 19-20 paikkeilla. Ja kyseessä on muuten Hoasin kämppä.

Edellinen kämppä oli yksityiseltä, siellä oli talvella -16 ja ikkunoista ja ulko-ovesta veti aivan hirvittävästi. Kyseessä oli yksiö, joten se vaikutti koko kämppään. Onneksi viime vuonna oli leuto talvi, muuten olisin joutunut talven majailemaan jonkun kaverin luona varmaan.

vierailija
13-16 riippuen huoneesta. Ois varmaan 20 hetkellisesti jos ois intoo polttaa 24/7 hellaa ja takkaa mut on tottunut jo siihen et on viilee ni ei osaa olla ns normi lämmössä ;:D

vierailija
Olkkarissa metrin korkeudessa oli eilen +12, mutta takan lämmittämisellä ja lisäpatterin ostamisella sain lämmöt nousemaan +15 asteeseen. Joissain paikoissa on vielä kylmempi. Ikkunat vetää ihan hemmetisti, ainakin osa ja lattiat on kylmät. Alakerrassa on takka ja puuhella, sekä ilmalämpöpumppu, mutta ei noi näillä pakkasilla lämpöjä paljoa nosta. Ilmalämpöpumppu on aika turha tällä hetkellä, hönkii vain hieman lämmintä. Makkarissa on ihan hyvä, siellä on irtopatteri ja kun oven pitää kiinni, niin siellä tarkenee ja sama on kylppärin kohdalla.

Huono puoli tässä on se, että nyt aamulla olisi paras laittaa tulet uuniin, mutta kun on mentävä töihin, niin se jää iltapäivään ja sitten on taas kylmä.

vierailija
Meidän patterit on lämpimät vain hieman yläreunasta, lähinnä termostaatin päästä. Omkohan niissä jotain vikaa? Termostaatti on kyllä käännetty täysille. Kerrostalossa siis.

vierailija
Riippuu vähän huoneesta; makkareissa 16-19, muualla 19,5-22. Lämpimin tila on tietysti tupa, jossa on takka. Ulkona nyt -28,8. Yöllä oli kylmimmillään about -31,6.

vierailija
26 astetta oli keittiön laatikon mittarilla, tosin hella on päällä. Olen yrittänyt laskea lämpötilaa ja lattialämmitys on pienimmällä. Kaupungin asunto ja täällä on oikeasti kuuma. Mitä kylmempi ulkoilma, sitä enemmän lämmittää. Nollassa lähtee lämmitys pois ja sillon tulee kylmä.

vieraildija
26 astetta oli keittiön laatikon mittarilla, tosin hella on päällä. Olen yrittänyt laskea lämpötilaa ja lattialämmitys on pienimmällä. Kaupungin asunto ja täällä on oikeasti kuuma. Mitä kylmempi ulkoilma, sitä enemmän lämmittää. Nollassa lähtee lämmitys pois ja sillon tulee kylmä.

No ei varmaan lähde pois!
Teillä on vaan väärä säätökäyrä, liian jyrkkä

~Anne~
18.8. Just laittoivat laput postilaatikoihin, että +20 mitattu huoneen keskeltä metrin korkeudesta on riittävä. Ei taida ihan sen vertaa olla. Seinät hohkaa kylmää ja uudehkojen ikkunoiden tuuletusräppänät ovat jäätyneet sisäpuolelta, vaikka ovat kiinni. Ei auta lisälämmittimet, koska jos itse jollain lämmittää, niin anturi mittaa ja pudottaa lämmitystä tjs..

vierailija
No ei varmaan lähde pois!
Teillä on vaan väärä säätökäyrä, liian jyrkkä
Kyllä lähtee, kaupungin asunto ja säästävät. Näin sanoi virkailija, kun soitin ja sanoin että jotain vikaa varmaan. Sanoi, että vasta miinuksella toimii lattialämmitys ja siltä tosiaan tuntuu. Pieni homeepäilys tosin on, näinhän ei saisi tehdä, lattialämmitystä ei saisi ottaa pois.

Yhteistyössä