Sirius-päiväkodeista kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut/Huojentunut?
  • Ensimmäinen viesti
Huolestunut/Huojentunut?
Onko teillä minkälaisia kokemuksia Siriuspäiväkotien paikoista (Sirius, Tähtelä, Neptunus, Linnunrata ja Satelliitti)?

Meillä on harkinnassa lapsemme päiväkodin vaihtaminen tuohon avattavaan Saturnukseen ja tarvitsisimme kommentteja noissa päiväkodeissa lapsiaan pitäneiltä!
Kahdesta eri keskustelusta löytänyt tähän mennessä lähinnä negatiivista palautetta. Paikan päällä pitää toki käydä tutustumassa vielä erikseen...
 
"mamm"
heh vaan joulle:D en ollut ennen kuullutkaan, eikä ole meidän paikkakunnalla, mutta mietin tuota hlökunnan määrää, neljä hoitajaa, 22 paikkaa. meidän päiväkodissa on 15 paikkaa ja kolme+1 osa-aikainen hoitaja.
 
sama kuin 1.
[QUOTE="jou";25119256]Vähän liianpitkä matka, hoidatan mieluiten lapseni ihan Maassa.[/QUOTE]

Hyvä jou:lle, että pitäytyy mieluiten maassa, sillä kielitaito ei vaikuttaisi riittävän tämän foorumin ulkopuolelle.


Me olisimme yhä kommentteja vailla kyseisistä päiväkodeista! Mitä hyvää tai huonoa?
 
"kuikka"
Hei, itselläni omat kokemukset sirius päivkodista enemmän negatiivisia, mikään ei oikein toiminut, ja perheistä puhuttiin selän takana kaikenlaista perätöntä. Hoitajat vahtuivat tiuhaan, ei pysyvyyttä, toiminnasta vastaavia ei saada kiinni jne......Listasta tulisi aika pitkä, joten kahdella sanalla: Seurailkaa, Tarkailkaa.
 
tyytyväinen asiakas
Ei meidän lapsen päiväkodista ainakaan mitään negatiivista sanottavaa, mukavaa ja innostunutta väkeä siellä töissä. Jonkin verran hoitajat vaihtuneet, mutta ihan ymmärrettävistä syistä, kun suurin osa nuorta väkeä ja etsivät vielä paikkaansa maailmassa. Vai moniko teistä on oikeesti jäänyt siihen ensimmäiseen työpaikkaansa? Osa hoitajista on äitiyslomalla, mutta sekinhän kuuluu elämään, eiväthän nämä hoitajat yksin meidän kullannuppujamme varten elä tässä maailmassa? Mun lapsi menee mielellään hoitoon ja tykkää olla siellä, se kertoo paljon paikasta ja on ainakin mun mielestä tärkein kriteeri.

Kuikalle; Ja miten joku voi tietää mitä hoitajat puhuu keskenään? Sillonhan sun pitäis olla itekki hoitaja, jotta tietäsit moisista selän takana puhumisista. En mä ainakaan asiakkaana oo ikinä päässyt kuulemaan mitään tollasta. Ja jos hoitajat joskus puhuu jostain lapsesta keskenään, niin mun käsityskyvyn mukaan se kuuluukin niitten työnkuvaan; lapsen havainnointi yhdessä muitten työntekijöitten kanssa. Tuskin oon ihan hakoteillä tässä, vaikken alan asiantuntija olekaan? Jos kuulisin, että mun lapsesta ei koskaan keskusteltais, nii kyllä mä kyseenalastaisin sellasen kasvatustyön.
 
"kuikka"
Taidat itse olla hoitaja, kun tuolla tavalla puolustelet.Satuin kuuleemaan kun hain lapseni tarhasta, kuinka kaksi hoitajaa päivittelivät erään perheen( tuntemani) lapsia, kuinka nämä ovat ärsyttäviä, paskasia, ja joutasivat mennä muualle hoitoon heidän tarhastaan, ku näkivät, että hups, sehän taisi mennä kuuleville korville, paettiin omiin piiloihin, kukin minnekki iTSE OLIN SIINÄ TILANTEESSA NIIN JÄRKYTTYNYT, ETTÄ EN OLLUT USKOA KORVIANI!!. Laitoin kyllä viestiä omistajille, mutta ikäpäivänä en saanut vastausta. Älä itse puhu asiasta, jos et kerran tiedä mitään. elley itse ole talon omaa väkeä. Hyökkäyshän on paras puolustus, vai mitä?
 
tyytyväinen asiakas
No taitaa minun kokemukseni tulla sitten saman firman eri päiväkodista. Koskaan en oo nähnyt tai kuullut mitään, mikä herättäisi epäluuloja. Hoitajat tuntuu aidon kiinnostuneilta työstään ja lapsi tykkää olla siellä.

Tuollanen käytös on kyllä törkeää ja sitä ei kannatakaan suvaita. Mut työntekijäthän sen paikan ilmapiirin luo ja on ikävää, että teidän lapsen päiväkodissa on ilmeisesti melko ammattitaidotonta (ja tökeröä) väkeä työssä. Noita kun vaan näyttää olevan noita siriuspäiväkotejaki sen verran monessa paikassa, että ei voi tietää näin yleisesti puhuttaessa, onko hyvä vai huonompi paikka. Meille onneksi sattunut hyvä.
 
"nöpönenä"
Kyllähän se kertoo karua kieltä, kun henkilökunta vaihtuu tosi tiheään, nytkin mollin sivuilla ersitään kolmeen siriuspäiväkotiin hoitajia. Tämähän kertoo kyllä omistajien sek' työyhtisön pahoinvoinnista. Kuullut olen paljon muutakin:(
 
Minulla pelkästään hyviä kokemuksia! Lapsi ollut kahdessa eri Sirius-päiväkodissa, eikä kyllä pahaa sanottavaa löydy.. Lapsi meni mielellään hoitoon, hoitajat vaikuttivat oikeasti tykkäävän työstään ja lapsista, eikä sen puolentoista vuoden aikana mitä lapseni siellä oli, vaihtunut kuin pari työntekijää, lähinnä äitiyslomien vuoksi.

Ihan mielenkiinnosta, mitä pahaa te muut olette kuulleet/kokeneet?
 
Siriuslainen
Meillä lapset ovat Sirius päiväkodissa hoidossa. Hyvin ovat viihtyneet. Hoitajat ovat mukavia, kiinnostuneita lapsista ja iloisia. Päivän jälkeen saa hyvän selostuksen päivän kulusta. Ollaan oltu todella tyytyväisiä. Lapset menevät aina mielellään päiväkotiin. Päiväkoti on aika pieni ja kodinomainen. Henkilökunnassa ei ole tapahtunut kahdessa vuodessa kuin yksi vaihdos. Lapseni on ollu aiemmin kaupungin päiväkodissa ja siellä henkilökunta oli välillä sen oloisia, että ovat kypsyneet työhönsä. Siriuksessa ei ole ikinä tuntunut siltä. Voin suositella.
 
En
Joo, noh, kyllä siellä hoitajat vaikuttavat ihan kivoilta, mutta kaikesta huokuu kiire, työntekijöiden ei-niin-hyvät-olot jne. josta syystä kypsymistä havaittavissa. Johtajuus on tässä firmassa se ongelma. Rahat pois- meninki, loput tulee perässä. Hyvin haluttomia ovat selvittämään mitään ylimääräistä. Tuttuni soitti johtajille kyselläkseen asioista kun oli lapselle hakemassa hoitopaikka, niin tylyä tekstiä oli saanut, että totesi ettei koskaan vie lastaan ko. yhtiön paikkoihin. Kertoisin itse myös omakohtaisen kokemuksen, mutta tunnistettavuuden pelossa en sitä voi kertoa. Kun kerroin saamastani kohtelusta työpaikallani, oltiin siellä todella ihmeissään miten törkeää käytöstä sain osakseni.
 
En
Paikassa on myös jatkuvasti joku paikka auki ja hakevat uusia työntekijöitä. Jopa minulta joka työskentelen samalla alalla kysyi eräs työntekijä sattuisiko meillä avautumaan paikkaa. Ihmettelin silloin, en ihmettele enää. Työpaikkahaussa ilmoitetaan myös - ei puhelintiedusteluja.. miksiköhän ei, kenties hakija jää miettimään jo yhden puhelun perusteella olisiko parempi katsella jotain muuta.
 
Tarhan täti :)
Niin päiväkoteihin kuin alalla työskenteleviinkin mahtuu hyvässä ja pahassa monenlaista. Ikävä kyllä nyky päivän meininki tahtoo olla säästöpainotteista niin yksityisellä puolella kuin kunnallisellakin, mikä osaltaan vaikuttaa mm. työolosuhteisiin. Viidakkorumpuhan se tunnetusti on se tehokkain "markkinointikanava", mutta on todella kurja lukea/kuulla (myöskin itse lastenhoitajana työskentelevänä, en kylläkään kyseisellä ketjulla), kuinka jonkun huonot kokemukset leimaavat koko yrityksen, ketjun, ja kaikki siellä työskentelevät henkilökunnan jäsenet. Koska kylläpä meitä työssään viihtyviä, työssään hyvinvoivia ja motivoituneitakin hoitajia paljon on. Tiedän myös että löytyy niitä toisenkin ääripään tyyppejä, mikä on ikävää niin asiakkaiden kuin meidän työnsä hyvin tekevien kannalta. Mutta saan kiittää hyvää onneani, että omassa työpaikassani on todella hyvä työilmapiiri, kaikki puhaltaa yhteen hiileen, on hyvä ja toisiaan tukeva tiimi ja ennenkaikkea hyvä johtaja! Kaikki tämä näkyy myös ulospäin. Vaikka on kiirekkin ja paljon lapsia, kaikki hoidetaan, kaikille on syli avoin, kaikkien vanhempien kanssa ehditään keskustelemaan. Tässäkin työssä, varsinkin kiireen keskellä, erottuu ne kuuluisat jyvät akanoista. Tsemppiä kaikille kanssahoitajille tärkeään työhön!! <3 Ja teille joilla oli huonoja kokemuksia; olen pahoillani että teidän kohdalle on sattunut epäpäteviä ja työhönsä väsyneitä varhaiskasvatusalan "ammattilaisia", mutta älkää silti menettäkö uskoanne meihin kaikkiin. ;)
 
Olin töissä
Heillä. Kiitos ei enää.
Omistaja tuöi huutamaan minulle suoraa huutoa kesken lounaan osastolle. Olin anonut viikon lomaa palkatonta vielä.
Siitä meteli nousi. Ei palkattomuudesta vaan loman pyytämisestä.
Lapset itki peloissaan.
Järkky kokemus. Vielä 14v jälkeen puistattaa.
Työntekijällä ei ole arvoa siellä. 499
 

Yhteistyössä