Sirdalud

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten teillä vaikuttaa Sirdalud? Sain reseptin 2-4mg iltaisin ja otin ensin yhden ja seuraavana päivänä kaksi tablettia (siis sen 4mg). Ei mitään suurempaa vaikutusta, valvoin ihan normisti vielä kolmisen tuntia sen jälkeenkin. Mulla ei aiempaa kokemusta tästä lääkkeestä, mutta sitä käyttäneet sanoi suurimmaksi osaksi että heti lähtee taju. Onko mulla jotenkin kamala toleranssi vai miten tämä ei nyt muhun sen kummemmin vaikuta??
 
voiei
Mulla lähtee sirdaludista sekä taju että muisti! Muistaakseni mulla on ollut noita 2mg sirdaludeja ja tosiaan kun sellasen ottaa niin on pakko mennä nukkumaan. Kerran oli pakko ottaa ko. tabletti töissä nii minut käskettiin kotiin kesken päivän kun epäilivät etten ihan kunnossa ole (ja hauskintahan tässä on se että minä olen esimies ja työntekijät minut kotiin passitti... )
 
dvdfv
Mulla vaikutti ekalla käyttökerralla (siis suunnilleen ekan paketin ajan, käytin vain tarvittaessa) yks nappi niin, että taju meni samantien ja pihalla olin vielä seuraavankin päivän.
Seuraavan paketin kohdalla oli toleranssi noussut niin, ettei ollut mitään vaikutusta, joten sirdaludit vaihdettiin johonkin toiseen relaksanttiin.
 
Mie oon siitä ihan tillintallin. Nukahdan tai vaivun jonkinlaiseen koomaan. :p Ihan voimaton ja kykenemätön mihinkään. Jos laittais kokemuksia järjestykseen, niin Oxycontin ollut voimakkain, sitten Fentanyl, sitten Valium ja sitä seuraten Sirdalud ja sitten hännänhuippuna Tramal.
 
"anis"
Yksilökohtaista. Mulla ei lähde taju, väsyttää ehkä vähän puolen tunnin päästä mutta jos on jotain työtä kesken niin en sitä välttämättä edes huomaa. Kivun sen sijaan kohtuullisissa määrin poistaa useimmiten.
 
ap.
[QUOTE="vieras";27558800]Vähän se yleensä helpottaa niska-hartia jumia, ei muuta.[/QUOTE]

Samaan vaivaan mullekin sitä annettiin. En oo huomannu että olis siinäkään vielä hirveesti auttanut mutta tosiaan, pari kertaa vasta ottanut.
 
"jaa-a"
Mulla lähtee jalat alta ja uni tulee välittömästi. En siis pysty käyttämään. Mutta tiedän, että useimmille lääke sopii paremmin, liittyy jotenkin aineenvaihduntajärjestelmään.
 
Anestesiahoitaja
Mie oon siitä ihan tillintallin. Nukahdan tai vaivun jonkinlaiseen koomaan. :p Ihan voimaton ja kykenemätön mihinkään. Jos laittais kokemuksia järjestykseen, niin Oxycontin ollut voimakkain, sitten Fentanyl, sitten Valium ja sitä seuraten Sirdalud ja sitten hännänhuippuna Tramal.
Jösses! Sullahan on on VAHVAT lääkkeet oleet käytössä. Näitä lääkkeitä käytän päivittäin potilaille duunissa (Oxycontin, Fentanyl, Tramal) ja ainoastaan Tramalia olen omaan voimakkaaseen kipuuni kotona ottanut..ja en mielellään sitäkään.
 
Jösses! Sullahan on on VAHVAT lääkkeet oleet käytössä. Näitä lääkkeitä käytän päivittäin potilaille duunissa (Oxycontin, Fentanyl, Tramal) ja ainoastaan Tramalia olen omaan voimakkaaseen kipuuni kotona ottanut..ja en mielellään sitäkään.
Noh, Oxycontinia sain pariin otteeseen sappirakonpoiston jälkeen, Fentanyliä munasolupunktiossa ja Tramalia ekassa synnytyksessä joka ei edistynyt ja tahtoivat mun nukkuvan pari tuntia. Ei mulla ole mitään särkylääkkeitä vakituisessa käytössä, enkä esim. tarvinnut särkylääkkeitä ko. punktion jälkeen, olen synnyttänyt kivutta luomusti ja juurihoitoakin tehty ilman puudutusta.
 
Anestesiahoitaja
Noh, Oxycontinia sain pariin otteeseen sappirakonpoiston jälkeen, Fentanyliä munasolupunktiossa ja Tramalia ekassa synnytyksessä joka ei edistynyt ja tahtoivat mun nukkuvan pari tuntia. Ei mulla ole mitään särkylääkkeitä vakituisessa käytössä, enkä esim. tarvinnut särkylääkkeitä ko. punktion jälkeen, olen synnyttänyt kivutta luomusti ja juurihoitoakin tehty ilman puudutusta.
Ok, no sitten..tieto lisää tuskaa ja koska lääkeriippuvuus on nykyään kasvava ongelma tulee tartuttua herkästi tällaisiin asioihin. En tarkoittanut syyllistää, olen pahoillani jos sait sellaisen kuvan.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
ap vielä
Onko teille määrätty tätä kuuriluontoisesti vai vaan tarvittaessa otettavaksi? Mietin lähinnä, että onko odotettavissa jotain vaikutusta kun kuuriksi määrättiin? Nyt ainakin tuntunut ettei juurikaan huomattavasti rentoututa saatika väsytä.
 
Yks vieras
Kova väsymys tulee jo yhdestä tabletista, lääkäri sanoi että pitäis ottaa enemmän että niskajumi helpottais. En uskalla.
Lääkeriippuvuusongelmaa mielestäni liioitellaan etenkin bentsojen suhteen, pahempi on jos ei ihminen kovassa tuskassa saa apua. Ja kipupotilaat voi tarvita jatkuvaakin lääkitystä, ja kuolevat. Suomessa kumma asenne että pitäis vaan kärsiä.
 
Mullekin on ehditty jo määrätä tota, mut en voi ottaa päivällä ees tota 2mg tablettia, viimestään 1,5 h jälkeen sen ottamista nukahdan, sitä ennen oon sellasessa ihme pilvessä, tai en oikein tajua mitä tapahtuu. Lääkäri ei varoittanut tällasesta mitään, ja oli noloa kun olin vierailulla päiväkodissa.. ei auttanut muu kun sanoa jotain typerää nopeasti ja mennä ulos soittamaan mies kesken päivän hakemaan kotiin.. kyllä se jotain auttaa lihaskipuihin kai, oon sitä joskus nukkumaan mennessä ottanut.
 
Mä en voi ottaa sitä päivällä, enkä voisi kuvitellakaan meneväni rattiin sen jälkeen, ku olen pillerin popsinut naamaani.

Mä tulen TODELLA väsyneeksi siitä, silmät ei vaan kertakaikkisesti pysy auki ja puhe sammaltelee. Tomii hyvänä nukahtamislääkkeenä sen lihaksia rentouttavan vaikutuksen lisäksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä;27559030:
Onko teille määrätty tätä kuuriluontoisesti vai vaan tarvittaessa otettavaksi? Mietin lähinnä, että onko odotettavissa jotain vaikutusta kun kuuriksi määrättiin? Nyt ainakin tuntunut ettei juurikaan huomattavasti rentoututa saatika väsytä.
mulle kuurina määrätty parikertaa. Molemmat jäi kesken ilman vastetta.
 
Mie oon siitä ihan tillintallin. Nukahdan tai vaivun jonkinlaiseen koomaan. :p Ihan voimaton ja kykenemätön mihinkään. Jos laittais kokemuksia järjestykseen, niin Oxycontin ollut voimakkain, sitten Fentanyl, sitten Valium ja sitä seuraten Sirdalud ja sitten hännänhuippuna Tramal.
No sinä se oot rouskuttanut:D !!
Uni tulee jo 2mg sirdaludista ja Tramal on ihan hirveetä myrkkyä,yöh!!Sain kerran jyskyttävään päänsärkyyn-kyllä lähti säryt!!
 
"vieras"
4mg vaikuttaa väsyttävästi ja rentouttavasti, en kuitenkaan nukahda enkä mene sekaisin. Yleensä otan jos paikat on todella jumissa ja kyllä ne auttaa, seuraavana päivänä jumitus vähentynyt.
 

Yhteistyössä