Sinun kuntasi voi olla seuraava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua tarttis!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
#22 Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa ns. "muiden penskojen" koulutuksen? Tai joidenkin työttömien korvauksia? Tiedä ihmisiä jotka hankkivat potkuja tarkoituksella ja he eivät ole minun ystäviäni. Mielellään maksan työttömien korvauksia jotka ovat kunnolla työnsä tehneet ja epäonnellisessi työttömäksi jääneet!

Draumsyn! Kiitos asiallisesta vastauksesta! =D Niitä arvostan! Itse autan mielelläni muita mutta en allekirjoittaisi mitään mikä olisi periaatteitani vastaan! Tätä" en autta muita kun itsekään siitä hyödy" periaatetta on jotain mitä en ymmärrä! Kiitos sinulle kuitenkin! Mukavaa huomata että tulee vielä järkeviäkin vastauksia vastaan (kuten sinun)!

Joku jo kerkesi syyttää sossupummiksi minuakin, joka ekaa kertaa vastaan tällä palstalla. Mieheni on työssäkäyvä, samoin minä itse. Ekan lapseni kohdalla en jäänyt kotiin kotihoidontuelle, saati saanut kuntalisää. Nyt toisen kohdalla tulen varmasti jäämään hetkeksi kotiin ja varmasti valitsemme kunnan, jossa lapsiperheiden KAIKKI palvelut pelaavat, emme siis vaivaisten roposten takia, joilla kukaan ei rikastumaan pääse. Mieheni ja minä olemme hyvin toimeentulevia ja pärjäämme varsin mainiosti ilmankin kuntalisiä. Toisaalta itse kannatan ajatusta tuloerojen tasaamisesta ja tasa-arvoa myös kuntalisäasiassa.
Kyllä näistä useista vastauksista kuultaa läpi nykyajan itsekäs mentaliteetti. Mutta sitten, jos jokin odottamaton näitä täydellisiä omassa parhaudessaan kieriskeleviä tyyppejä kohtaa, niin turha tulla ainakaan minulle marisemaan. Veroni olen minäkin mkasanut.
Ikävää, että ap sai näin paljon p**kaa niskaan ihan asiallisesta ja kohteliaastakin aloituksesta.

Onnea toisesta lapsesta! Juu sitä minäkin ajattelen että mitä "nämä" sitten kun jotain sattukin ja vaihtoehto on esim jäädä kadulle asumaan tai sitten MUUT veronmaksajat maksamme heille...ei se silloin varmaan haittaa....? Minäkin esim katson että kunnat joissa maksetaan kuntalisää panostetaan lasten hyvinvointiin, päiväkotiryhmät ovat usein pienempiä ym ym. En IKINÄ olis uskonut saavani muisia kommentteja aloituksestani. Olen hämmästynyt ja järkyttynyt, on se vaan niin että se peruskohteliaisuus katoaa kun voi toimia anonyymisti...kuinka paljon patoutunutta vihaa meiän sisällä täytyy ollakaan että lähettää moisia vastauksia, ei itsellä tulis mieleenkään. Kuinka moni lähettäis vastauksen jos siinä ois liitettynä nimi mukana?

Onnea toisesta lapsesta! Juu sitä minäkin ajattelen että mitä "nämä" sitten kun jotain sattukin ja vaihtoehto on esim jäädä kadulle asumaan tai sitten MUUT veronmaksajat maksamme heille...ei se silloin varmaan haittaa....? Minäkin esim katson että kunnat joissa maksetaan kuntalisää panostetaan lasten hyvinvointiin, päiväkotiryhmät ovat usein pienempiä ym ym. En IKINÄ olis uskonut saavani muisia kommentteja aloituksestani. Olen hämmästynyt ja järkyttynyt, on se vaan niin että se peruskohteliaisuus katoaa kun voi toimia anonyymisti...kuinka paljon patoutunutta vihaa meiän sisällä täytyy ollakaan että lähettää moisia vastauksia, ei itsellä tulis mieleenkään. Kuinka moni lähettäis vastauksen jos siinä ois liitettynä nimi mukana?

Minun on kyllä pakko olla tästä vähän eri mieltä. Kaikissa kunnissa, joissa olen äitinä asunut, on panostettu lasten hyvinvointiin todella paljon. Varsinkin tässä nykyisessä. Mutta yksikään ei ole maksanut kuntalisää.

Ihanaa jos näin on! Olen todellakin aidosti onnellinen jos näin on monessa kunnassa! Minulla on kokemuksia muutamista kunnista (paikkoja mainitsematta) jossa lasten liittyvät palvelut erittäin puuttellisia ja äidit epätoivoisia kun yrittävät saada lapsilleen samatasoista palvelu kun monella muulla paikkakunnalla. Yhdellä ystävällä kävi niinkin huonosti että hän ei päässyt neuvolaan, ei päivystykseen kun tunsi jotain olevan vialla loppuraskaudessa. Lopulta hän lähti isompaan sairaalaan lähikuntaan josta sai apua. Lapsi oli kuollut kohtuun...tästä tuli aika isokin kohu koska ilmeisesti olisi hyvinkin voinnut olla pelastettavissa jos sydänrytmiäkin vaan oltais neuvolassa kuunneltu, mutta kun ei ollut aikaa! =( Tällä kunnalla ei kuntalisää. Tietysti tiedän että näin voisi käydä myös kunnassa joissa on kuntalisää. Mutta olen todella onnellinen että löytyy paljonkin kuntia sitten missä palvelu toimii! =D

Mun mielestä 2 vuotta on ihan riittävä aika hoitaa lasta kotona, tulis vaan monelle äidille varmaan enemmän lapsia kun niitä pitäisi tehdä tiuhempaan ettei töihin tarvi mennä..

Täällä ei saa kuntalisää, mutta voisin silti allekirjoittaa. :)

Kuntalisällä ei todellakaan pääse rikastumaan ja mielestäni lasten on parempi olla kotona hoidettavana, kuin hoitopaikassa.

Kotihoidontukeakaan ei missään nimessä saa lyhentää vuodella!

Allekirjoitin, vaikka omat lapseni ovatkin jo aikuisia enkä asu Kaarinassa päinkään. Mun mielestä lapselle paras paikka on koti, ei suinkaan hälisevät laitokset. Ehtii ne lapset laitoksiin isompinakin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä