Sinne jäi tyttö tippaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
http://keskustelu.kaksplus.fi/t931722,50
tossa siis se missä oli kyselyä et kuinka nyt menee.
eilen lähin iltapäivällä takas sinne lääkäriin koska tyttö ei reagoinut mitenkään.
meitä istutettiin sie lääkärissä 5 tuntia |O
siis mentiin sinne ja ottivat siihen listalle,otettii kokeita,joku hoitaja katto, anto kuumelääkkeen ja hirvitteli suoraan kuinka huonona tyttö on ja sanoi että lääkäri kohta ottaa,joo pari tuntia ootettiin valittavan lapsen kanssa siinä,lääkäri sit huus meidät, ni huoneessa kehuu että miksei olla tultu AIKASEMMIN |O ,sit katto et arvot ollu kuivumista viittaavat jo ekalla kerralla ja vittu että otti päähän ku mulle urputti et lapsen kanssa ei saa viivytellä |O |O mitähän ne sitten teki..sit siirrettii ensiapupäivystykseen missä tyttö oksensi ja valitti kipujaan,sie istutettiin huoneessa se toinen pari tuntia ennen osastolle pääsyä,sinne se tyttö jäi et tehtiin isänsä kanssa vaihto et tulin tän pienimmän oksentelijan kanssa kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teet valituksen heti kun jaksat! Tuollaista toimintaa ei tarvirse sietää, aivan uskomatonta käytöstä! Onneksi pieni pääsi lopulta hoitoon!
mä niille suutahdin sie muutenkin kun meni herne joten antaa asian sinänsä olla.pääasia et tyttö sai eilen hoitoa ja pääsisi lähipäivinä sitten pois sieltä sairalasta.toi vaan kun eilisestä ollut syömättä nuorin11kk et miten sitten taas sen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teet valituksen heti kun jaksat! Tuollaista toimintaa ei tarvirse sietää, aivan uskomatonta käytöstä! Onneksi pieni pääsi lopulta hoitoon!
mä niille suutahdin sie muutenkin kun meni herne joten antaa asian sinänsä olla.pääasia et tyttö sai eilen hoitoa ja pääsisi lähipäivinä sitten pois sieltä sairalasta.toi vaan kun eilisestä ollut syömättä 11kk et miten sitten taas sen kanssa.

Eiköhän se syöminenkin taas onnistu kun tervehtyy. :hug:

No valitusta tekemään,kun on vielä noin vakavasta asiasta kyse..

Me tehtiin kanssa valitus eräästä lääkäristä,joka totesi että tyttöni solisluu on vain tärähtänyt käsi voi olla pari päivää arka..
Ei röntgeniin tarvetta.

Todellinen tilanne oli kun mentiin illasta päivytykseen ja eri lääkärille niin sanoi suoraan,että solisluu on vähintääkin murtunut.Tulkaas aamulla röntgeniin.
No aamulla sitten lääkäri katsoi kuvat niin solisluu POIKKI ja n.1,5cm alempana.
Lähete sairaalan kirurgiseen jossa päädyttiin,että ei tarvitse leikata,kun on reilu 3v. Ja lapsilla nämä parantuu todella nopeasti ilman kirurgisia toimen piteitä.
Jos sama olisi tapahtunut aikuiselle niin olisi mennyt kiireellisenä leikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
No valitusta tekemään,kun on vielä noin vakavasta asiasta kyse..

Me tehtiin kanssa valitus eräästä lääkäristä,joka totesi että tyttöni solisluu on vain tärähtänyt käsi voi olla pari päivää arka..
Ei röntgeniin tarvetta.

Todellinen tilanne oli kun mentiin illasta päivytykseen ja eri lääkärille niin sanoi suoraan,että solisluu on vähintääkin murtunut.Tulkaas aamulla röntgeniin.
No aamulla sitten lääkäri katsoi kuvat niin solisluu POIKKI ja n.1,5cm alempana.
Lähete sairaalan kirurgiseen jossa päädyttiin,että ei tarvitse leikata,kun on reilu 3v. Ja lapsilla nämä parantuu todella nopeasti ilman kirurgisia toimen piteitä.
Jos sama olisi tapahtunut aikuiselle niin olisi mennyt kiireellisenä leikkaukseen.
niin nää on näitä oleta lääkäreitä mitä mä vihaan ylikaiken :kieh:

voi ei. onneks te olitte järkeviä ja veitte uudestaan :hug: :hug: :hug: :hug: valitus kannattaa tehdä kunhan toivutte ensin, jos oppisivat tosta jotain (todennäköisesti kyllä eivät :( ). Paranemisia!

VIISI tuntia?! Jessus |O .
Hyvä että lapsi on hoidossa, toivottavasti pienempi ei nyt joudu sairaalaan. Ei se syöminen niin tärkeää ole, kunhan vaan joisi :/ .

*muoksis* Ai siis, tyttöä kuitenkin tutkittiin jne sen viiden tunnin aikana? Mä ymmärsin niin, että jouduitte odottamaan viisi tuntia ennen kun kukaan tutki lapsen. Mä odottelin kerran 7-8 h alle 3 kk ikäisen, yli 40 asteen kuumeessa olevan vauvan kanssa Tyksin lastenpolilla |O . Edellisenä iltana oltiin siellä 4-5 h, joku onnistui kadottamaan pissanäytteen (jumankauta!) ja jouduttiin menemään takaisin...poika tosin oli niin huonona että olisin muutenkin vienyt hänet sinne. Hoitaja vilkaisi pikaisesti meitä kun tultiin sinne, käski odottelemaan, ja mehän odoteltiin. Ja odoteltiin. Aika ajoin kävin kysymässä että kauankos vielä täytyy odottaa. Hoitaja tuli laittamaan nenämahaletkun kun mä miljoonannen kerran kävin kysymässä että mitäs tehtäisiin kun vauva on tulikuuma ja ihan vaisu, eikä tissi kelpaa...ja mä itse sitten pursottelin vauvalle nenämahaletkun kautta maitoa siinä odotellessa, ihan odotustilassa istuttiin, ei mitään omaa rauhaa...Lopulta, kellon ollessa jo yli yksi yöllä, menin sanomaan että me lähdetään nyt kotiin nukkumaan ja tullaan aamulla takaisin. Hoitaja/vastaanottovirkailija mikälie sanoi, että mun pitää siinä tapauksessa allekirjoittaa joku vastuuvapautuslappu, jos jotain tapahtuu niin he ei ota vastuuta. Sanoin, että en allekirjoita ainoaakaan v*tun lappua, koska olen täällä tuntikausia odotellut sitä p*rkeleen lääkäriä :whistle: :ashamed: ja me lähdetään nyt, koska täällä ei ainakaan hoitoa saa, muttei untakaan, joten sama kai se on kuoleeko mun lapsi kotona vai täällä teidän odotustilassa, tana... |O . Hoitaja katsoi mua pitkään ja totesi sitten että jos odottelisitte vielä pari minuuttia. Soitti jonnekin. Kas kummaa, lääkäri (kyrpiintyneen näköinen nuorehko nainen) tuli paikalle samantien (missä se siihen asti oli ollut?!), tutki vauvan ja totesi että osastolle samantien. Sitten odoteltiin taas, niin kauan että osastolla saatiin meille peti laitettua. Tilaa ei ollut, joten nukuttiin professorin toimistossa eka yö :D. Seuraava päivä oltiin jossain varastossa :/ ja lopulta saatiin oma huone. Poika oli nenä-mahaletkussa kolme vuorokautta, räkää imettiin nielusta ja nenästä monta kertaa päivässä. Neljäntenä päivänä pääsi kotiin.
Olisin voinut valittaa mutta en jaksanut alkaa siihen rumbaan. Sitä ennen ja sen jälkeen ollaan saatu vain ja ainoastaan hyvää hoitoa kyseisessä paikassa, molemmilla lapsilla on muutama osastohoito takana.

Voi pieniä! Onneks nyt lapsi sitten pääsi hoitoon.
Pienemmällä vissiin oli kans oksennustauti (?). Ei se syömättömyys haittaa, mutta nestettä tarttis mennä.
Jaksamista teille :hug: Toivottavasti alkaa tauti talttumaan. Toi on kyllä vihoviiminen tauti pienillä :/ Mä oon sitä kanssa pelänny, että poika sen jostain saa, mut ei ainakaa vielä oo tarttunu, vaik sitä kuulemma on ollu lähipiirissä liikkeellä.

Mutta kannattaa tehdä se valitus ihan kirjallisena, jos vaan jaksatte. Suutuksissa tollasessa tilanteessa sitä tulee sanottua kaikenlaista, tai myös jätettyä sanomatta - mikä on ihan ymmärrettävää - kirjallinen valitus menee paremmin oikeaan osotteeseen.

Toipumista tytöllesi ja toivottavasti hän kohtaa sairaalassa myös ystävällisiä
hoitajia. Viitaten tuohon toiseen ketjuusi.

Ja toivotaan, että pienempi paranisi pian.

Voimia teille :hug: ja onneksi, onneksi lähditte lääkäriin.

Yhteistyössä