Sinkkivoide

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 220870
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

220870

Vieras
Yleensä hyvään ihooni on nyt kuukauden pukannut finniä lähinnä leukaan ja suun ympärille... Osa on parantunut, osa tulehtuneita, osasta jäänyt punaisia läiskiä.

Sain lääkäriltä Fucidin-voidetta reseptillä, jonka käytön aloitin tänään. Yksi tulehtunut finni 'poksahti' välittömästi, mutta luonnollisesti paljon muuta kommenttia en vielä osaa antaa, mutta iho ei ainakaan tunnu kipeältä.

Olen lukenut paljon kokemuksia sinkkivoiteesta mm. arpien vaalentamisessa. Onko näillä eri sinkkivoiteilla suuria eroja - mitä suosittelisitte?

Voinkohan käyttää sekä Fucidinia että sinkkivoidetta yhtäaikaisesti?

No sinkkivoidehan on kuivattava, eli eiköhän se sovellu finnien kuivattamiseenkin. Ja kortisonia ja sinkkiä voi käyttää samanaikaisesti, mutta se voi kuivattaa liikaakkin, eli seuraa ihoa ja rasvaile hyvin. Älä siis käytä sinkkiä terveelle iholle, vaan koita rajata mahd. tarkasti vain siihen finnin päälle.

Kiitos sinulle. Olen lukenut kokemuksista, että sinkkivoide olisi tepsinyt jo parantuneisiin finneihin, joista on jäänyt läiskät jäljelle. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, ovatko läiskät hävinneet?

Kiitos sinulle. Olen lukenut kokemuksista, että sinkkivoide olisi tepsinyt jo parantuneisiin finneihin, joista on jäänyt läiskät jäljelle. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, ovatko läiskät hävinneet?

No, meillä käytetään tuota edellä mainitsemaani yhdistelmähoitoa ( Fucidin + sinkkikääreet, joissa kyllä vähän eri sinkkipitoisuus kun tuossa pastassa ) vaikean infektioekseeman hoitoon, mutta kyllä niistä ihottumaläiskistä aina jonkun sortin värimuutos jää vähäksi aikaa, eli en tiedä sitten, onko sillä sen enempää vaikutusta niiden läikien nopeampaan häviämiseen. Voi olla, mutta meillä en sanoisi ooevan.

Yhteistyössä